بازدید 9310
انتشار کتاب ( چشم انداز ۲۰۲۴)

برآورد وضعیت فناوری اطلاعات در اسرائیل

موسسه مطالعات و تحقیقات بین المللی ابرار معاصر تهران اخيرا كتابى را با عنوان "برآورد وضعیت فناوری اطلاعات در اسرائیل ( چشم انداز ۲۰۲۴)" منتشره ساخته است.
کد خبر: ۱۰۳۸۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰ 05 March 2021

به گزارش تابناک، موسسه مطالعات و تحقیقات بین المللی ابرار معاصر تهران اخيرا كتابى را با عنوان "برآورد وضعیت فناوری اطلاعات در اسرائیل ( چشم انداز ۲۰۲۴)" منتشره ساخته است.

یکی از چالش‌های حوزه روابط بین‌الملل که در یک قرن اخیر ذهن پژوهشگران این حوزه را به خود مشغول کرده، چالش شکل‌گیری و توسعه‌طلبی رژیم صهیونیستی است. این موضوع در یک قرن اخیر به نماد ظلم یک ایدئولوژی توسعه‌طلب و نژادپرست یعنی صهیونیسم، به یک ملت و سرزمین تبدیل شده است. چالشی که موجب آوارگی میلیون‌ها انسان از سرزمین خود یعنی فلسطین شده است. بر این اساس، رژیم صهیونیستی یک بازیگر توسعه‌طلب و نژادپرست است و راهبردهایش مبتنی بر راهبرد اشغالگری و تضعیف بازیگران پیرامونی است. این امر در کنار زرادخانه‌های تسلیحاتی، شیمیایی و هسته‌‎ای، این رژیم را به‌عنوان عینی‌ترین تهدید کشورهای منطقه غرب آسیا به خصوص کشورها و گروه‌های مرتبط با محور مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی ایران تبدیل کرده است. واقعیت‌های فوق، ضرورت پژوهش‌های علمی و کاربردی برای شناخت بهتر از تحولات مرتبط با مسائل داخلی و خارجی این رژیم را پیش از پیش آشکار می‌سازد. اگرچه در سال‌های گذشته پژوهشگران و مراکز مطالعاتی تلاش‌های قابل ملاحظه‌ای را در این زمینه انجام و اقدام به تولید ادبیات کرده‌اند، اما به نظر می‌رسد باتوجه به سطح تهدیدات رژیم صهیونیستی، همچنان با کمبود جدی منابع و ادبیات در این زمینه روبرو هستیم که این امر اهتمام بیشتر اندیشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی را می‌طلبد. مؤسسه مطالعات و تحقیقات بین‌المللی ابرار معاصر تهران بر اساس این ضرورت تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری بر لزوم دشمن شناسی و همچنین ماموریت پژوهشی‌اش تلاش دارد به مانند قبل اما با تمرکز بیشتر با تولید ادبیات مناسب در حوزه رژیم صهیونیستی‌پژوهی، نهادهای تصمیم‌ساز و همچنین جامعه نخبگی کشور را جهت مدیریت مناسب‌تر تهدیدات ناشی از راهبردها و اقدامات این رژیم کمک کند. اين مجموعه که بیشتر بر اساس نهایی کردن پژوهش‌های دانشگاهی تهیه شده، در راستای هدف فوق منتشر ‌گرديده است.

اين كتاب با كوشش گردآورى و ترجمه دكتر صدرالدين موسوى و دكتر فاطمه نكولعل آزاد منتشر شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار