بازدید 57784

علم الهدی: پیشگیری از بارداری فحشای باطنی است

خطیب نماز جمعه مشهد، با بیان اینکه مدیری انتخاب کنید که به سوی دشمن دست دراز نکند، گفت: هر چه وابستگی ما به نفت کمتر شود، دشمن بیچاره‌تر می‌شود و ما هم بیشتر روی پای خودمان می ایستیم، مقام معظم رهبری تمام توضیحات لازم را داده اند، به دنبال مدیری بروید که آن نسخه را عمل کند.
کد خبر: ۱۰۳۸۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸ 05 March 2021

به گزارش تابناک، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، عنوان کرد: چند روز پیش مصادف با پنجمین سالروز فوت فقیه بزرگوار مرحوم آیت الله واعظ طبسی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و تولیت سابق آستان قدس رضوی بود و این هفته هم هفته احسان و نیکوکاری است که امیدوارم در این جهاد مؤثر متولیان را کمک کنید.

امام جمعه مشهد با اشاره به خدمات آیت الله واعظ طبسی و مدیریت وی، خاطر نشان کرد: برای نسل چهارم و سوم انقلاب از آنجا که متاسفانه سابقه جریان مدیریت‌های ابعاد مختلف را در گذشته نداشته‌اند وقتی امروز با بعضی ندانم‌کاری‌ها در حوزه مدیریت و اقتصاد و معیشت رو به رو می‌شوند، این گمانه بوجود می‌آید که نظام اسلامی یک نظام ناکارآمد است.

وی افزود: در حالی که ما اگر مدیریت نظام را در ۴۲ سال گذشته در موقعیت‌های گوناگون بررسی کنیم دقیقا کارآمدی مدیریت نظام برای ما روشن خواهد شد، خدا رحمت کند آیت الله طبسی را که این آستان قدس را سه هکتار خرابه تحویل گرفت که صحن آزادی و انقلاب در منتهای خرابه بود و فقط این حرم مطهر دو صحن با شرایط نامناسب داشت.

آیت الله علم الهدی متذکر شد: روزی که آیت الله طبسی به بهشت رفت، این سه هکتار شد ۵۳ هکتار صحن و رواق و این که شما می‌بینید، شده بود و شما که از ابتدای این نظام نبودید این را توجه کنید، این ۵۳ هکتار حرم نتیجه کمر بستن یک مجاهد انقلابی و یک روحانی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، تصریح کرد: آن که می‌گوید راس کار نباید روحانی باشد ببینید که این تأثیر مدیریت یک روحانی است، میزان قضاوت شما واقعا مشکلات امروز نظام است؟ شما در ابعاد دیگر مدیریت نظام را به یاد نمی آورید؟ از روز اولی که شهدا این نظام را بوجود آوردند، قصد این بود که مردم اینجا خودشان زندگی کنند و از بیرون و قدرت‌های شرق و غرب مستقل بوده و خودشان راه سعادت را برای خود بسازند.

وی اضافه کرد: امام روز اول گفتند نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی یعنی اینکه نظام ما وابسته به شرق نیست و جماهیر شوروی وقت، نمی‌تواند برای ما تصمیم بگیرد یا در شرق آمریکا و اروپا اجازه تصمیم‌گیری برای ما را ندارند. این یک نظریه شخصی نبود، نتیجه تجربه تاریخ این مملکت بود.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه در جنگ جهانی دوم، قدرت‌های بزرگ دنیا نشستند و دنیا را بین خود تقسیم کردند و طوری تقسیم کردند که کسانی که به این کشور ها وابسته نبود نتوانند زندگی کنند و گرسنه بمانند، تاکید کرد: نتیجه آن هم این بود کشورها بدبخت شدند و منابع و امکانات آن‌ها از بین رفت و در دست بیگانه قرار گرفت.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تبیین کرد: آمریکایی ها ۲۵ سال مسلط به این کشور بود و هیچ انسانی تصمیم گیرنده زندگی خود نبود و وزیر و وزرا را هم آمریکا مشخص می‌کرد، ما فهمیدیم این وابستگی جز بدبختی برای ما چیزی ندارد.

وی عنوان کرد در این ۴۰ سال ایستادند تا ما را وابسته کنند و با همه فتنه‌ها و جنگ‌ها و تزویرها تلاش کردند اما این نظام با این مدیریت ولایت و روحانیت ۴۲ سال در این تقابل سربلند بود و این همه تعالی در دنیا دارد.

آیت الله علم الهدی یادآور شد: خدا رحمت کند شهید بهشتی را که می‌گفت وضع ما وضع آن شناگر قهاری است که در یک مسابقه شنا در یک دریای طوفانی شنا می‌کند و در امواج زیر و بالا می‌رود و آنچه او با آن مقابل است کوسه و امواج است اما کسانی که او را می‌بینند، می‌گویند عجب شناگر قهاری است.

امام جمعه مشهد، با بیان اینکه من و شما در نظام آن شناگر قهار هستیم، گفت: در غرب می‌نویسند این کشور با این همه مشکلات و تحریم‌ها این‌گونه قهرمانانه ایستاده و خود را اداره می‌کند.

وی افزود: کسانی که می‌خواهید در انتخابات شرکت کنید، امروز دو فکر در کشور حاکم است، یکی اینکه از بیرون بازاریابی کنیم و تولید را بالا برده و صادرات داشته باشیم و دنیا بازار ترویج اقتصاد ما باشد و یکی هم این است که دستمان را به بیرون دراز کرده و محتاج دشمن باشیم.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: عده ای می‌گویند به دشمن التماس کنیم که تحریم را بردارد، یک عده هم که طرفداران جریان ولایت هستند، می‌گویند تحریم را خنثی کنید تا دنیا، بازار شما باشد. ای عزیزان جوان در این دو فکر کدام درست است؟ پیش دشمن دست دراز کنیم یا روی پای خودمان بایستیم و به دشمن پشت پا بزنیم؟

خطیب نماز جمعه مشهد، با بیان اینکه یکی از امتیازاتی که در کمیسیون تلفیق مجلس بررسی می‌شود، این است که وابستگی ما را به نفت قطع شود، خاطرنشان کرد: هر چه این وابستگی کمتر شود دشمن بیچاره‌تر می‌شود و ما هم بیشتر روی پای خودمان می‌ایستیم، مقام معظم رهبری تمام توضیحات لازم را داده‌اند، به دنبال مدیری بروید که آن نسخه را عمل کند.

آیت الله علم الهدی، در خطبه‌ اول نماز جمعه در جوار حضرت رضا(ع)، اظهار کرد: کلام ما در رابطه با تقوای عملی در رابطه‌های خانوادگی است، یکی از مسائلی که در تقوا در زندگی خانوادگی و در زناشویی دو همسر کاملاً منافات دارد مسئله پیشگیری از اولاد به منظور تحدید نسل است.

خطیب نماز جمعه مشهد، با بیان اینکه اگر زن و شوهر در نتیجه ازدواج فقط به کامیابی از یکدیگر در ملاحظات جنسی اقدام کنند و جلوی بارداری و فرزندآوری را بگیرند این برخلاف تقوای عملی در کانون زندگی خانوادگی است، ادامه داد: ما در قرآن کریم آیاتی را داریم که سه تا از آن آیه‌ها در رابطه با قطع اولاد است که دقیقاً پیشگیری از بارداری و فرزندآوری را شامل می‌شود.

وی در ادامه تشریح کرد: آیه اول سوره انعام آیه ۱۴ که می‌فرماید افرادی که فرزندان خود را می‌کشند، آن‌ها زیان بسیار زیادی می بیند و ضرر فوق العاده‌ای را تحمل می کنند و اینکه خدا آن‌ها را از روزی محدود می‌کند به خاطر اتهام و تهمتی که به خدا می‌زنند چون گمان می‌کنند خدا روزی فرزند آن‌ها را نخواهد داد این‌ها کسانی هستند که به خدا تهمت زدن و قابل هدایت نیستند.

آیت الله علم الهدی، با بیان اینکه زن و شوهری که با هم ازدواج کردند و از بارداری ممانعت می‌کنند، قرآن این عمل را یک عمل سفیهانه معرفی می‌کند، تکمیل کرد: عمل سفیهانه این است انسان خوب و بد را تشخیص نمی‌دهد و قدرت تصمیم‌گیری در زندگانی خود ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، ادامه داد: نکته دوم این آیه این است که چرا جلوی فرزندآوری را می‌گیرید و به خدا تهمت می‌زنید که خدا به مخلوق خود روزی نمی‌رساند؟

وی آیه بعدی را آیه ۱۵۱ سوره انعام عنوان و اظهار کرد: این آیه شریفه می‌فرماید ای پیامبر بگو پیش من بیایید تا من برای شما تلاوت کنم چه چیزی را خدا بر شما حرام و چه چیزی را خدا به شما امر کرده است، اولین چیزی که خدا بر شما حرام کرد این بود که مشرک نشوید و به پدر مادر خود کمک کنید.

آیت الله علم الهدی، در ادامه اضافه کرد: دومین چیزی که بر شما خداوند حرام کرد این بود که از ترس گرسنگی بچه‌های خود را نکشید و ممانعت از بارداری نکنید، روزی شما را چه کسی می‌دهد او روزی بچه را هم می‌دهد همان کسی که زندگی شما را اداره می‌کند زندگی فرزندتان را اداره می‌کند.

خطیب نماز جمعه مشهد، با بیان اینکه فحشا دو نوع است، یک سلسله فحشای ظاهری و یک سلسله فحشای باطنی است، ادامه داد: یکی به دنبال شهوترانی و ارتباط با جنس مخالف است یکی هم آن است که در باطن وی وجود دارد و عمل آن رابطه نامشروع نیست، پیشگیری از بارداری یک نوع فحشای باطنی است.

وی بیان کرد: آیه سوم آیه دوم سوره اسرا است که بخشی از آن می‌فرماید فرزندان خود را از ترس گشنگی نکشید ما به آن‌ها روزی می دهیم به خود شما هم روزی می دهیم، کشتن بچه‌ها خطای کبیر و بزرگ است.

آیت الله علم الهدی، با بیان اینکه منظور از فرزند کشی دختر کسی اعراب نبوده و ممانعت از بارداری است، خاطرنشان کرد: پیامبر می فرمایند اینکه شما از کنید جلوگیری کنید، همان دختر کشی و بچه کشی پنهان است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۱
در انتظار بررسی: ۶۷
انتشار یافته: ۱۶۹
مگه اون زمان وسایل پیشگیری از بارداری بوده که آیت اله گفتن منظور از فرزندکشی، ممانعت از بارداری بوده؟؟؟؟
پاسخ ها
شهلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
آره عزیزم اون زمان هم در نوع خودش بوده که نمیشه اینجا توضیح داد
پیلا پیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
حتما نباید که وسیله پیشگیری باشه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
حتی زمان فرعون هم وسایل پیشگیری وجود داشته. مثلا از مدفوع تمساح استفاده می کردن.
این ادبیات اگر درست بود ، حضرات معصومین هم باید استفاده می کردند .در حالی که هیچ کجا چنین عبارت های توهین آمیزی در کلام معصومین ع نمی بینیم .
خدا از سر تقصیرات ما بگذره که چنین افرادی زمام مادرمان را به دست گرفته و ایدئولوگ ما شده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
مشکلی نیست فردا چند تا حدیث پیدا می شه که در این مورد هم صحبت شده.
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
معصومین شرمسار چنین موجودات ناخلفی هستند که تیشه به ریشه اسلام میزنند.
از طرف این حقیر به ایشان بفرمایید اگر کمتر صحبت کنند حتما برای مسیر انقلاب مفیدتر خواهد بود
در آیه 151 سوره انعام در مورد ممانعت از بارداری چیزی وجود ندارد .....
اولا خدا تمام رفتگان رو رحمت کنه نه من نه احدی حتی پیغمبر خدا هم نمیتونه بگه کی بهشت میره کی نمیره چون کار خدا هست و بس ، و دومین نکته ... با کمال احترام به دنیا آوردن انسانی که کوچکترین آینده روشنی نداره و قراره زجر بکشه عین خیانت به اون انسان هست
هر چه تلاش کردم نتونستم پاسخی در خور این شخص بنویسم که قابل انتشار باشه. پس فقط میگم *************************************************************************************************
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
حدلقل خانواده درجه اولش مورد عنایت و سزاوار سخنان خودش هستند.
این ۵۳ هکتار مانع برگزاری یک نماز جماعت فراگیر است و جز افزایش سردرگمی زائرین چه مشکلاتی رو حل کرده؟ با هزینه آن می توانستند در توسعه تولید و اشتغال و البته افزایش درآمد آستانقدس اقدام کنند.
باید به کتب تفسیر قران کریم مراجعه کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
مراجعه بکن خب
ولی امام هم گفتند روحانیون نباید رییس جمهور شوند.درسته!فحشای باطنی؟ دختر کشی؟فرزند کشی؟برق را در خرمن مردم تماشا کرده است آنکه پندارد که حال مردم دنیا خوش است .
اون موقع که شعار دو بچه کافیست ورد زبون تمام مسئولین بود شما کجا بودین؟
موندم چی بگم
چه کسانی تو این مملکت شدن قیم مردم.
فقط سکوت
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
چرا سکوت خودش زاییده حرفش خودش است.
خدایی این فتاوی رو از کجا میارید ؟؟ هر روز هم یه موضوع جدید !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
از همون کتبی که 42 سال پیش به علت عدم دسترسی مردم به انتشارات دنیا تونستند انقلاب مردم را بدزدند.
باز هم استاد علم الهدی!!!!!!!!
ایشون هرچی دلش میخواد میگه و مدعی العموم هم صلاح نیست متوجه بشه

به همین راحتی فحشا رو نسبت میده به خیلی ها که به هزاران دلیل که برای خودشون موجه هست بچه نمی خوان
نوشتم گرچه می دونم منتشر نمیشه
پاسخ ها
اهورا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
ازتوهین به عامه مردم ،تشویش اذهان عمومی،هزینه برای نظام و..
Alireza
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
از فواید جلوگیری از بارداری همین بس که اگه مرحوم پدر بزرگوارشان جلوگیری میکردند الان ایشان وجود نداشتند که از این افاضات فرمایش کنند
وضع امروز کشور نتیجه همین طرز فکرهاست،دوست عزیز؛دشمن جایی را تحریم میکند که منبع درآمد تواست،خواه نفت باشد،خواه پتروشیمی،خواه فولاد،خواه حمل و نقل و...لطفا این رابفهمید که نمیتوانید با ساختن دیوار به دور کشور مردم را سعادتمند کنید
3 هکتار را53 هکتار کرده اید در حالی که ملت از گرسنگی به هر گناهی دست می زند امام به شیعه درستکار افتخار می کند نه 53 هکتار ساخت و سازی که در عصر نیازمندی شیعیان ساخته شده
شما به فکر اقتصاد مردم باشید مردم می دانند چه راهی رو انتخاب کنند
شما تو همه کار دخالت می کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
ایشان عستاد مسلم در همه امور دنیوی و اخروی هستند. خدا رحمت کند یک زمانی حجت الاسلام حسنی بود که باعث شادی و خنده مردم می شد و امروز هم این عستاد گرانقدر
بعد از۲۰سال کارتوی شرکت نفت یه بچه دارم زیر هزینه هاش موندم.
پس این همه کودک کار و زباله گرد چرا روزی ندارن؟
در رابطه با فحاشي زبان هم نظر بدهيد لطفا
چه فایده ۳هکتار تبدیل ۵۲ هکتار زمین و مغازه و خانه مردم را گرفتید. فکر میکنید امام رضا ع راضی است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
آخر امام و امامزاده چه نیاری به این ثروت اندوزی دارند. شده عصر فرعون و خادمانش که به بهانه خدا زمین و ثروت مردم را چپاول میکردند.
این زمین از آن مردم همین کشور است و انسانیت نیازی به القاب این و آن ندارد و وکیلی غبر از خود مردم و دولت ندارد.بروید و استغفار کنید.
معلومه که سطح دغدغه های ایشان در حوزه زناشویی است. خیلی نگران این داستانها هستند. خدا روشکر هر هفته نکات مهمی ذکر میکنند
عجب حرف‌هایی
چنان حرف میزنه که انگاری ما دراوج رفاه هستیم
انبوهی از مشکلات و گرانیهای کمر شکن وفساد ورانت ودزدی و....
من دارائي جنابتان رو داشتم چند زن و چندين چندين فرزند داشتم
قول شرف ميدم
این افراد چون مشاوران باسوادی ندارند واز طرفی همیشه متکلم وحده هستند بنابراین هیچ وقت به اشتباه یا اطلاعات ناقص شان پی نخواهند برد آیا امریکا که در همه چیز سر آمد است می تواند بدون وابستگی باشد آیا کشورهای اروپایی می توانند همه احتیاجات خودشون رفع کنند بنابراین این فرض اشتباهی است که شما را به حکم اشتباهی می رساند ونتیجهگیری اشتباهی را بدست می اوری
عجیبه چرا حرفهای ایشان تازگی دارد و درست برخلاف جریان آب می باشد . بارداری که بدون ازدواج نمی شود!! ازدواج که بدون کسب درآمد و کار و شغل رخ نمی دهد فرزند پوشک وشیر خشک و و بیمارستان و دکتر لازم دارد . همه اینها بایستی زیر یک سقف باشد که اجاره اش ؟؟؟؟ دارم برای کی می گویم مردم را چی فرض کردید ؟؟
وقتی مردم به نان شب محتاجند بچه دار شدن منتفی است این را بفهمید...
کوتاه و دردناک چه کسی امام جماعت هارو انتخاب میکنه چرا پاسخگو نیست ؟
به گزارش تابناک، رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور گفت:با کاهش تقاضا از سوی پر مصرف ها، میزان مصرف گوشت قرمز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد کاهش یافته است.
تابناک با پخش این حرف ها فقط به شعور ملت توهین میکنی!!
چی مگه برا خودش
واقعاً من از بیانات ایشون استفاده میکنم !!! خیلی خیلی سودمند هستند

البته یه سوال پس کی میگفت بچه کمتر زندگی بهتر ؟
ادبیات صحبت کردن شما چیست...؟
بحمدالله هر چه میخواهد دلش می گوید !
خدا را شکر مردم که بنا صلاحدید خود رفتار می کنند بزهکار نیز شدند
چه جوری میشود روی پا ایستاد در حالی که فساد سیستم را فرا گرفته و برای یه مجوز نانوایی یه میلیارد باید رشوه داد؟ داماد گرامی جنابعالی باید در برخورد با فساد قاطعانه تر عمل کند تا تولید بالاتر رود.
هردم از این باغ بری می رسد.خدایا خودت تجاتمان بده. اونوقت با این نفکرات اقوام ایشون هم میخواهند رئیس جمهور شوند. جل الخالق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
اتفاقا دقیقا به خاطر همین تفکرات بوده که در این سیستم به اینجاها رسیدن !
آقای علم الهدی آیامسئولینی که ازاول انقلاب تابحال دراین مسئله ی ازدواج این سنت نبوی سنگ اندازی کردندوکوتاهی کرندومیکنندآیافحشای باطنی مرتکب نشده اند،؟؟ پس قبل ازاینکه درهرزمینه ای اظهارنظرمیفرمائیدبه دوربرموضوع ونتیجه ی آن هم فکرکن، بعنوان برادرکوچکت نصیحت حقیررابشنو!!!
وعدم توانایی درسیر کردن شکم انها جنایت
خدا در مورد حفظ بیت المال و دزدی و اختلاس و این جور چیز ها هم یک حرف هایی زده. درسته یا فقط گفته فرزند بیارین که نوکری عاغازاده هارو بکنند؟
حاج آقا تو را به شرف جدت لج جوونها را درنیار
بنظرمن هم مشکلات مردم ومعیشت مردم واشتغال جوانان را بنام تحریم وعدم مذاکره گره زدند فحشای ذاتی هست
برداشت ایشان از قرآن خیلی اشتباهه، البته شکم ایشون و اطرافیانش که حسابی سیره و از دل مردم گرسنه خبر نداره
این حرف توهین به میلیون ها انسان در جهان است ....
ما جمع و ضرب بلدیما!
این تفسیر به رای است.مراجع هیچ کدام چنین نظری ندارند.در ضمن اره خدا روزی را میده ولی بعضی ها قدشان بلندتر است و مقداریشو را تو هوا میقاپند
چطور وقتی ۲۰ سال تبلیغ دوبچه کافییت میکردین تو شرایطی که وضه اقتصاد بهتر بود و فرزند آوری راحت تر جلوگیری از بار داری فحشا نبود
بابا تورو به خدا صحبت های این اقا رو نشر ندید .
این حرف ها ار کجا میاوری .احسنت
علم الهدی.....................
یکی نیست بهش بگه که اینایی که میگه باعث خنده مردمه ....
وای به حال این ملت ....
عنوان انتخاب شده نوعی تقطیغع و تحریف معنوی سخنرانی است که خلاف تقوی و امانت داری است
ببخشید هر کی توی این کشور حرفی بزنه شما رسانه ای میکنید؟ واقعا اینا فکر میکنن مردم نشستن منتظر شنیدن حرفاشون هستن؟
یعنی ایشان هر هفته یک سوژه برای رسانه های خودی و بیگانه فراهم می کنند
بهتر نیست در مورد مسائل اقتصادی متخصصین امر اظهار نظر کنند؟
سلام ممنونم اقاي علم الهدي . ولي ايات خداوند را اينطور تفسير نكنيد.
آقای آیت اله، خداوند رزوی همه را می دهد. ولی این بنده خبیث است که نان بُری میکند
این نان بُرها کی ها هستند؟
مدیران فاسد، اختلاس گر، دزد بیت المال، مقامات مفت خور و طلبکار ملت ....
ای گاش جناب اعلمهدا زمان رفسنجانی یا در طول 20ستل پیس که جمهوری اسلامی تمام مردم را در بیمارستان ها اقیم.کرد می گفتید ابن روزها صحبت هاب شما به عنوان طنز بخش می شود ببستر دقت کن خیلی بد است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
باز یک بیسواد کامنت سفارشی گذاشت. عقیم درست هست.
جناب علم الهدی روزی فقط نان نیست
شادی آینده شغل و امنیت هم هست شما دز عالم دیگر هستید و واقعیت ها را که می دانید چون انسان فهیمی هستید ولی خود را به خواب می زنید
اشکالی نداره آقای علم الهدی امکانات اولیه زندگی رو فراهم کنه واسه من. براش سالی یه دونه بچه میارم!!
جناب آقای علم الهدای عزیز ،زندگی مرفه وتامین شده ای داری و خبری از طبقات پایین دست جامعه ندارید،هروقت رفاه و زندگی ما مثل شما آقایون شد وتامین مالی بشیم کسی از فرزندآوری بدش نمیاد،تامین مالی کنید وفتوا صادر کنید که مرداها میتوانند زن دوم و سوم داشته باشند،اونوقت مردم همه بچه میارن،زمان امام راحل زمان جنگ بود مردم هیچ مشکل مالی نداشتند،بچه هم زیاد میاوردند تا جایی که حاکمیت شعار دو بچه کافیست را راه انداخت و این شعار را برای کنترل جمعیت سرداد،هر وقت بین طبقات پایین دست زندگی کردین و درد و رنج آنها را لمس کردید آن وقت میفهمید که بچه آوردن با این شرایط سختی که دکتر و مهندسش از خرج روزانه اشان مینالند ،کار سختی است ،درابتدا برای اینهایی که مردم به دنیا آوردن شغل و رفاه و نان فراهم کنید تا مردم شرمنده فتوایتان نشوند ،و به قول آن مثل که میگوید وعلی الاسلام السلام،ما میتونیم برای فرزندآوری هم همین مثل را به کاربریم یعنی خداحافظ بچه آوردن
خداوند در مورد صف مرغ و روغن که فیلم های ان را در فضای مجازی می بینیم و زباله گردی به شما چیزی نگفتند؟
انسانها دارای شعور خرد فهم هستند وهرکس دوست داره در باره زندگی واینده اش خودش تصمیم بگیره ومهمتر از همه حرفهای منطقی بشنوه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
نه مگه نمی بینی حاکمان ما میکن ما تشخیص می دهیم چرا برای شما خوبه و چی بد
من حرفی ندارم
آقای علم الهدی از کلمه فحشا و فحشا خونه زیاد استفاده میکنه.....!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
به نظرت زمان شاه بود کدوم مرکز را اداره می کند و ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
احتمالا علاقه خاصی داره
این سخنان باعث وهن دین است
تو هم هر چه دوست داری به اسم دین به جامعه بد و بی راه بگو و بی احترامی را به اوج برسون
ایشون میخواد با این حرفهای شکم سیری جلوه نظری کند
واقعا تاسف باید خورد به حال این افراد
یا واقعا از وضعیتی اسف باری که برای مردم درست کردن بی‌خبرند یا خودشون رو به اون راه زدند اخه با این شرایطی
که درست کردین یه جوون چطوری ازدواج کنه یا بچه دار بشه!؟!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
خودشون را به خواب زدند، بیدار کردنشون هم بیفایده است
نمیخواهد نگران حاملگی زنان باشی .نگران فحشای آشکار صیغه و تن فروشی به خاطر یک لقمه نان که در این مملکت بشدت رواج پیدا کرده است باش.
کسی به خداوندبزرگ تهمت روزی ندادن نمیزنه اون بزرگوارروزی رامیده حتی بیشترمتاسفانه روزمین کسانی هستن این روزی راچپاول کرده همه چی رابراخودشون میخوان
آقای علم الهدی! ببین به چند میلیون زن مسلمان که دقیقا زیر نظر وزارت بهداشت جمهوری اسلامی از وسایل پیشگیری از بارداری استفاده کرده اند، توهین کرده اید!!!!!!!!
جناب علم الهدی لطفاً بیش از این با آبروی ملت ایران بازی نکنید.
تا همین الان هم به اندازه ی کافی مردم را از دین بری و دور کرده آید!!!
به اندازه ی کافی باعث بی‌خیالی مردم نسبت به هر چه شما گفته آید و امر می کنید شده ااید
واقعا کسی اطراف شما نیست واقعیت های موجود ایران را به شما بگوید؟؟
به شما نمی گویند که فقر و نداری و فلاکت و ناامنی و سرقت و زورگیری بیداد می کند!!؟؟
جناب علم الهدی:
خواهش میکنم به خاطر خدا!!! بله فقط به خاطر خدا به گزارش‌های اطرافتان دقت کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
آقا جان خیلی سخت نگیر . قسمت پر لیوان رو هم ببین. حرف های ایشان از بعضی جهات هم خوب است مثلا به مردمی که هنوز نمی دانند آگاهی می دهد تا سطح سواد و معلومات و طرز فکر مسئولین را بهتر بشناسند برای قشری از مردم هم که آگاه هستند فرصتی می دهد تا برای لحظاتی مشکلات کمر شکن جامعه را فراموش و خنده ایی بر لبانشان جاری شود.
خدایا خودت به داد ما مردم برس
مشکل اصلی این افراد اینه که فکر میکنن همه ملت مثل خودشون هیچ غم و غصه ای ندارن، دیگه نمیدونن که خیلی از مردم وقتی شب میخوابن دوست ندارن صبح بشه. چون باید طبق معمول شرمنده زن و بچه بشن.
حاجی اگه راست میگی ایه وروایت راجع به مال مردمخوری بی عدالتی وتبعیض ریا وتظاهر برای داشتن مال ومقام وتهمت وافترا واینکه اگه کسی با اسم خدا وپیغمبر دروغ بگه رو کن ..........دست از سر زنان بردار.....
اولا با برداشت شخصی خودتان از آیان و روایات به مردم توهین نکنید. ثانیا اگر حضرات در این چند دهه اقتصاد و اداره ممکلت را به افراد متخصص سپرده بودند، و راه تعامل با دنیا را با حفظ منافع ملی به درستی طی کرده بودند و جلوی انواع فساد سیستمی و شخصی را گرفته بودند، الان کمتر خانواده‌ای را پیدا می‌کردید که نمی‌خواستند بچه داشته باشند یا تمایل داشتند فقط یک فرزند داشته باشند. وقتی ازدواج برای جوانان (چه دختر و چه پسر) به این سختی است، وقتی یک خانواده با چند ده سال کار نمی‌تواند یک خانه محقر در این مملکت برای خود دست و پا کند، داشتن فرزند بیشتر، زندگی را به مراتب برای فرزندان سخت‌ تر خواهد کرد و مشکلات عدیده‌ای برایشان بوجود خواهد آمد. هر موقعی فرصت شد به جوانب فکر کنید و برای رضای خدا به نحوی عمل کنید که حرف‌ها و عمل‌ها به صورت حداقلی به هم بخورند.
3بچه دارم محال است به حرفت گوش دهم.به عقل و میلم رجوع میکنم نه حرف تو
یکی از جدی ترین و عمیق ترین مشکل کشور ما اینه که اگه این افراد بخصوص هر اشتباهی و بارها و بارها و بارها مرتکب بشن باز اجازه دارن تو هر زمینه ای اظهار نظر کنن.
این واقعا باعث تاسفه.
جناب علم الهادی عزیز تا حالا شده سر گرسنه زمین بزاری برادر ؟ از شرم نتونی تو صورت عزیزانت نگاه کنی و هر بار تو کوچه و بازار با طلبکارت روبرو میشی از شدت شرم و خجالت قرمز بشی؟
وقتی هر چی کار میکنی بخاطر یه عده منفعت طلب قدرتمند که بخاطر سود خودشون هموطناشونو یا میفروشن یا سلاخی میکنن میبنی همیشه هشتت گرو نهته چطوری توقع داری مردم ازدواج کنن چه رسیده بچه دارم بشن؟
من به نوبه خود از مادر و پدر جنابعالی تشکر می کنم که با ایجاد رابطه جنسی و عمل دخول و عدم جلوگیری باعث شدند انسان روشنفکری چون شما به این جهان پا بگذارد و امام جمعه مشهد شود.
واقعا حالم به هم خورد. اگر خدایی باشد، قیامتی باشد، حساب و کتابی باشد، من شخصا از تو وامثال تو نخواهم گذشت،، اگر نبود، نوش جانتان، حماقت خودمان بودخ
اصل سخنرانی این شخصیت و این به اصطلاح آقا، اشاعه فحشا و اباحه گریست !
راست میگن مدیریت روحانیون که حق مردم مال خودشون می
نگاه به وضع جیب خودت و دولتمردان دیگه نکن.
با این گرونی و شرایطی که بوجود آوردید یه جوون چطور میتونه تشکیل زندگی بده تا چه رسد به بچه إوردن!!!!! قدری تامل ام خوب چیزیه
آقای علم الهدی هنوز سر صف مرغ و روغن ایستادگی هنوز الان نزدیک عید جلوی زن و بچه هات شرمنده شدی کجا ما 25سال وابسته بودیم هر کی میخاد توی این کشور حکومت کنه تو بگو یک حیوان باشه فقط مردم در رفاه باشند من که ندارم شکم خودم و زنم سیر کنم بچه میخام چیکار اونم بیانه بدبخت بشه مثل من
آقای علم الهدی واقعا شما شناگر قهار هستید اما ما مردم بدبخت خیلی وقته غرق شدیم . بچه بیاریم که تو این مملکت گرسنه بمونه،برای یه لقمه نون خود فروشی کنه ،فحشا اینه نه اون چیزی که شما از خدا بیخبرها میگید.
پس جنابعالی ان چندین سال قبل تقریبا از سال 69 به بعد کجا بودید که نظام مردم را به عمل جراحی جهت عدم اوردن فرزند میکرد به قول معروف شما هر موقع دلتان خواست احکام را تغییر میدهی این فرزندان اینده نمیخواهند
ایشون هرچی به زعم خودش درسته بيان ميكنه فارغ از اينكه چه اثري در جامعه خواهد گذاشت. در خصوص اظهار نظر چنين افرادي مدعی العموم هم ظاهرا صلاح نيست اظهار نظري بكنن.
چرا به خیلی ها تهمت مي زنه و فحشا نسبت میده در حاليكه ...
اولا این همه رایگان لوله های خانمها رو بستند واین همه قرص جلوگیری رایگان واین همه تبلیغ برای فرزند کمتر زندگی بهتر حالا فرهنگ شده برای مردم باید مسئولین خسارت بپردازند ودوم الان که میبینند جوانان پسر زیاد نیستند که داوطلب تحت تاثیر بعضی قرار بگیرند وروی مین بروند دست وپاچه شدند .تاحالا ایشون درفضا زندگی میکردند ....لا تقتلواولادکم من املاق این جلوگیری کشتن فرزند دررحم هست یا در نطفه ولی همین مراجع وعلما تاحالا کجا تشریف داشتند خواهش میکنم منتشر کن
کاش دم انتخابات یکی جلوی این آقا رو بگیره کم از این حرفا بزنه ایشون میشن نمونه آدمهای دیوار کش و بعد یه عده آدم حق گرا و کاری با عنوان دیوار کش و...تو انتخابات کنار میمونن و یه عده جاسوس وطن فروش با بزک آزادی و باشگاه و دیسکو وارد میدون شده مملکت رو به خاک سیاه مینشونن
آیا حاج قاسم این طور فکر میکرد ؟رهبر این طور فکر میکنه
حرفه ضرری که ایشون و اعمالشان به مملکت میزنن چندین برابر سودی هست که از میفرستن میبریم.بابا سکوت کن اینقدر بهانه دست دشمنان ایران و بی بی سی و من و تو نده بزار مردم زندگی شون رو بکنن
من تا آخر خود دنیا پرانتز !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اون ۵۳ هکتار خونه آدمای فقیری بود که کنار حرم زندگی میکردند به زور گرفتید حالا ذوق هم میکنید.خونه آدما رو خراب کردید تا حرم بسازید.متاسفم که افتخار هم میکنید.
جناب علم الهدی ،تویی که نون روب نرخ میخوری /صلاح ملک خویش خسروان دادند،نمیخوادشمادرباب همبسترشدن مردم هم دخالت کنیدبااین اوضاع اسفباراقتصادکشورکه بهزحمت نون شب درمیادبچه روکجای دلشون بزارن شمابیادوضیعیت معیشت مردم روبه پانزده سال قبل برگردونیداون وقت فتوای بچه دارشدن مردم هم بدهید ،شکم سیرازگرسنه خبرنداردکم وکسری ندارد
مردم ایران عاقل هستند بچه درست نمی‌کنند وقتی نون شب را ندارند چرا بچه درست کنند.
گناه تمام این فحشا های باطنی به گردن گداراده های تازه به دوران رسیده در جریانات انقلاب است که با اتوموبیلهای ملیاردی و ساختمانهای ... شان روی تمام اشراف بدذات تاریخ را سفید کردن، است. آنهای که ثروت کشور را از مسیر تولید خارج کردند-آنهایی که اختلاف طبقاتی را هر روز بیشتر کردند- آنهایی که مامورات تخریبشان را از افغانستان با حیله به ایران آوردند و هر روز برای آنها کارتراشی کردند و می کنند تا مروجان مواد مخدر و تخریبگران ملت و کشور ایران، انگیزه و امکانات لازم و کافی برای ماندن در ایران و ادامه خرابکاریشان داشته باشند- آنهایی که وطن و خاک آن را به بیگانه و دشمن وطن فروختند ووووووو- ووو ...
سلام چرا نمیگه اکثرا زوجین نازا هستن وپول دوا درمون ندارن جیب مبارکت بتکون کمک کن جناب من خیلی بچه دوس دارم اما هروقت خدا بهم نده چیکار کنم
موندم چی بگم
ايشون تو همه كارها تخصص دارند!!!!
تو این گرونی درسته ازدواج کردیم اما بخدا اینقدر مشکلات مالی زیاد شده که وقت نمی‌کنیم به رابطه جنسی فک کنیم چه برسه بچه دار بشیم آقای علم الهدی لطفا از روی شکم سیری حرف نزنین تو روخدا
دزدی گناه نیست بچه دار نشدن گناهه. ریا و تزویر گناه نیست .
جای تاسف داره تو خرج خودمون موندیم برا شما که گرونی معنی نداره خوشید به فکر مردم باشید پیش مردم برید دردشون چیه چرا بچه دار نمیشن واقعا فقط حرف حرف یه قدم بردارید محض رضای خدا
دست از سر این مردم بردارید بروید ببینید سوئد و کشورهای پیشرفته چه امکاناتی برای رشد جمعیت و فرزند آوری میدهد و شما نصف ان را به این مردم بدهید ببینید چه خواهد شد
جناب علم الهد وقتی من نمیتونم یک دونه پرتقال برای دو تا بچه ام بخرم چطور فکر بچه سومی باشم، آخه بفهم
ناخوش آوازی به بانگ بلند قرآن همی‌خواند. صاحبدلی بر او بگذشت. گفت: تو را مشاهره چند است؟ گفت: هیچ. گفت: پس این زحمت خود چندین چرا همی‌دهی؟ گفت: از بهر خدا می‌خوانم. گفت: از بهر خدا مخوان:

گر تو قرآن بر این نمط خوانی

ببری رونق مسلمانی
جناب علم هدی. با این حرفها تحریک شدم! این چه چیزهایی است که میگویید. شما شرایط زندگی را درست کنید ملت خودشان بلدند تولید مثل کنند.
این چجور آدمیه ... خدایا رحم کن
نتیجه این حرفها اینه که سیستانی پاپ رو قبول میکنه
خاک تو سر ما ک اینا شدن مرجع تقلید و خاک تو سر کسانی ک از اینا پیروی میکنن
این آقا اصلا قران بلد نیست آیه دوم سوره اسرا در مورد بارداری صحبت نمی کندکنید، او دروغ می گوید
اگر جلوگیری نشود، خانمها هر دوسال باید یک بچه به دنیا بیاورند. اگر فرض کنیم که حاج آقا ۵۰ ساله که متاهل و تنها یک همسر داشته باشه، باید الان ۲۵ بچه داشته باشند. اگر دارند که هیچ، ولی اگر ندارند مرتکب فحشا شده‌اند. دو دو تا چهارتا!!
نمیدونم چرا این امام جمعه ها انقدر فضول شدند بچه های خودشون تو کشورهای دیگه عشق و حال میکنند بعد اینجا برای ما فتوا میدهند خیلی بیکارید از فکرتون استفاده کنید برای جون مردم که دارن از سوع تغذیه میمیرند
خدایش خوب دارید بازی میدید مردمو خبری از روغن گرون .نایاب..مرغ گرون..برنج ۳۰۰ که کارگر نمیتونه بخوره رو نمیگیرد ..مردم میوه چند ماه نخوردن گرونه ..پیگیر اینا باش ..امام جمعه شهر مشهد رو ول کن
سقط جنین حرام است امام پیشگیری از بارداری هیچ اشکالی نداره و هیچ فقیهی نگفته اشکال داره. و بعید اقای علم الهدی این را ندونه.
خدارو شکر که سواد نداری اگر نه رساله میدادی
زنان ایران اکثریت جلو گیری میکنند یعنی همه انها
دیگه وقت رفتن این آقا شده وجایگزینش یک جوان عالمتر بیاد.هرهفته از ذهن ایشون کلمات گوهرباری تراووش می کنه که نه مشکل کسی روحل می کنه .بجز اینکه به اسم اسلام تموم میشه.
وای خدایا چرا عقلهای اینها ضایع شده ، آخه این چه حرفیه . یکی این علم الهدی را جمع کنه ، داره واقعا ابروریزی میکنه
اگرشمازیادبچه دارید چون به شماخمس وزکات میدن بدون اینکه کارکتیدوهمیشه سفره هاتون رنگین ومر امااون زباله گردی که رزقشوازتوی سطل آشغال واون جوانی وه باکمارین هزینه حتی توان پرداخت احاره راهم نداره فاحشه بشن بهتره تابچه بیگناه تحویل بدن.ایکاش ادب رادرکلمات رعایت میکردی
سالهای متمادی امام جمعه ارومیه اقای حسنی مضحکحه عام و خاص بود حالا نوبت اقای اعلم الهدی شده
به والله قسم این اخوندهرچقدرصحبت میکنه بنده ازاحکام الهی متنفرترمیشم
یه روز خوب میاد....
اگر در مدح شاه صحبت بشه بعد الان تملق و چاپلوسی کنی از نظر شرعی چه حکمی برات صادر میکنی اگه صادقی
کاش ایشون اضافه میکردن زن وشوهره
اخیلیاشون خودشون نون شب ندارن بخورن چجوری بچه بیارن بچه بایدتورفاه باشه من خودم یک پسردارم دختره دوست دارم ولی به خاطراین که خونه ندارم هیچ پشتوانه ای برای آینده بچم ندارم دیگه بچه نمیاریم خداروشکرسالمه وبسه بچه آوردن راحته ولی نتونی تأمینشون کنی گناه میکنی چون میشن حسرت خور
وقتی زادو ولد کم میشود معانی زیادی دارد اولین معنی این اتفاق یک طور اعتراض به وضع موجوداست وقتی نسل گذشته ی ما در کمبودو و فقر وبی عدالتی بزرگ شدند چگونه راضی میشوند فرزندی بیاورند که حتی اختیار پوشش خودراهم ندارد؟؟؟؟؟
گذشت زمان و تاریخ قضاوت خواهد کرد. صبرخدا زیاد است ولی حکمش قطعی. ظالمان و ستمگران سزای اعمالشان را خواهند دید. خدا خیلی بزرگه.
آقای علم الهدی این آیات مبارکه قرآن راسال هفتادو هشت نتونستند بخونند که من خودم برای فرزند چهارمم جریمه شدم یعنی پول بیمارستان آزادحساب کردندکوپن ندادند شناسنامه تاشش سالگی نتونستم بگیرم بامدرک میگم بعداومدن توروستا هرکسی رابه عقیم شدن تشویق میکردندوچندین نفربردن عقیم کردن .
همهه عین شمادارای پول ووضعیت خوب اقتصادی نیستند حیوانات اگر شرایط خوبی نداشته باشندجفت گیری هم نمیکندچه برسه به فرزند آوری ماکه انسانیم
جنابعالی نفستون از جای گرم میاد ما نمیتونیم فرزاندانمونو داماد وعروس کنیم چه برسه به بچه
عجب حرفهای جذابی می زنی در اسرع وقت اقدام میشود!!!!!!!!!!
اگر همه بیوه شوند و به صیغه خانه های قم و مشهد بروند اوضاع از نظر آقای علم الهدا عالی است غیر از این همه چیز فحشا است مثل دوچرخه سواری بانوان
آقایه علم الهدی خدا روزی کسی را قطع نمیکند بلکه این بندگان دزد و فاسق و اختلاسگرو بی دین و ایمان هستن که وقتی کاری رو بلد نیستن بخاطر قدرت و شهوت و هوس وارد میشن زمام مملکت رو در دست میگیرن و بعد از ۴۲ سال به جایی میرسیم که با داشتن ۹درصد ثروت جهان و یک درصد جمعیت دنیا نان برایه خوردن نداریم ...اونوقت شماها از رویه شکم سیری مردم رو به زادو ولد تشویق میکنید شماها دلتون برایه مردم و جمعیت و کشور ایران نسوخته چرا که اصلن به این چیزها فکر هم نمیکنید شما گوست جلویه توپ میخواهید تا در موقع خطر از شما دفاع کنن تا بتوانید چند صباحی بیشتر حکومت کنید
چه ذوقی میکنه سه هکتار شده پنجاه سه هکتار. اخه مرد حسابی کی بجز تو از این موضوع خوشحاله؟؟؟ باعث ننگ این کار از کعبه بزرگتر شده بسه دیگه .
همه مردم با هشتک و تویت... از رهبر بخوایم این اقا رو از این شغل برکنار کنه آبرو نذاشته واسمون هرروز با حرفای این اقا سوژه شبکهای خارجی شدیم.امام جماعت بودن در حد سواد و علم این اقا نیست.
آقایون میتونن خودشون عاقل باشن وجلوگیری کنن تاامثال این مروه به خانمشون توهین نکنن ازماست که برماست
اگر والده گرامی ایشان پیشگیری بلد بودن یا پدر بزرگوارشون با وسایل پیشگیری آشنا میبودن، الان مشهد جای قشنگتری برای زندگی بود...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
سعی کردند ولی جنسش چینی بود و فحشای درون طاقت نیاورد.
بنظر من باید ایشون رواز امامت نمازجمعه عزل و لباس روحانیت روهم گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
لیاقت امام جماعتی خونه اش رو هم نداره. عنایت کرده به اسلام و مسلمونی و روحانیت
چطوری آن زمینها را برود از مردم گرفت. .تو که شکل پاپانوئلی که این خزئبلات را میگویی شان امام رضا راحفظ کن .
قبل از انقلاب مردم اعتقاداتشون درست بود. به نام دین یه بلایی سر مردم اوردید که حرف راست هم بزنید کسی باور نمیکنه این خزعبلات که تکلیفش روشنه.یه دقیقه تفکر هم لازم نداره که بفهمید حرفتون توهین به مردمه
به نظرم این حجم از بی احترامی ها به حضرت آیت الله علم الهدی نشان دهنده عمق کینه دشمن است
خدا همه مریضها رو شفا بده . الهی آمین
منظورش اینه مردم به نفت کاری نداشته باشند
اقای علم الهدی یه نگاه به اطرافتون کنید
جناب علم الهدی اگه کمی بامزه تر باشند قابلیت پر کردن جای مرحوم حسنی امام جمعه سابق ارومیه در خطبه های طنز آمیز را دارند.
نظم در بی نظمی است
هر چه جمعیت بیشتر بی نظم تر
با این حساب خود پیامبر هم گناهکار به حساب می یان که با اون همه ازدواج فقط یه فرزند
سخنان ایشان تحریف قرآن نیست؟؟؟؟؟؟
این آیه اول سوره انعام آیه 14 کجاست؟!
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی