بازدید 252708
اختصاصی تابناک

دلایل حضور گسترده نیروهای امنیتی در سطح تهران چه بود؟

در برخی موارد فیلم‌هایی هم که معلوم نیست، دقیقا در چه زمانی گرفته شده به عنوان شاهد این مدعا منتشر و حتی این ادعا نیز مطرح شده است که اینترنت در برخی نقاط شهر با اختلال همراه بوده است، در حالی که حداقل گلایه مردمی یا گزارشی که امروز حاکی از این موضوع باشد، نداشته ایم. پس از انتشار این خبر، خبرنگار تابناک موضوع را از مراجع امنیتی و انتظامی پیگیر شد.
کد خبر: ۱۰۳۸۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶ 04 March 2021

راه ترقی | فرمانده یگان‌ ویژه ناجا: امنیت مردم خط قرمز پلیس است

امروز خبر‌هایی در رسانه‌های خارجی به نقل از شبکه‌های اجتماعی و مشاهدات عینی منتشر شد، مبنی بر اینکه تهران امروز پنجشنبه ۱۴ اسفند ماه، علاوه بر اینکه روز شلوغی را پشت سر گذاشته، دارای یک جو امنیتی - انتظامی بوده است.

به گزارش «تابناک»؛ بنا بر گزارش‌هایی که در برخی رسانه‌های خارجی منتشر شد، جو پایتخت جمهوری اسلامی ایران امروز پنجشنبه امنیتی بوده و حضور نیرو‌های امنیتی در نقاط مختلف شهر به ویژه در مراکز تجمعات به شدت چشمگیر بوده است, موضوعی که البته بر اساس رسم معمول این رسانه‌ها به شدت هم بزرگنمایی شده بود.

در برخی موارد؛ فیلم‌هایی هم که معلوم نیست، دقیقا در چه زمانی گرفته شده به عنوان شاهد این مدعا منتشر و حتی این ادعا نیز مطرح شده است که اینترنت در برخی نقاط شهر با اختلال همراه بوده است، در حالی که حداقل گلایه مردمی یا گزارشی که امروز حاکی از این موضوع باشد، نداشته ایم.

پس از انتشار این خبر، خبرنگار "تابناک" موضوع را از مراجع امنیتی و انتظامی پیگیر شد تا اینکه یک مقام انتظامی در این خصوص اظهارنظر کرد و دلایل مربوط به حضور بیشتر نیرو‌های انتظامی در روز جاری نسبت به سایر ایام را عنوان کرد.

این مقام آگاه در نیروی انتظامی به خبرنگار تابناک گفت: از آنجا که به روز‌های پایانی سال و به ویژه ایام نوروز نزدیک می‌شویم، مطابق با روال هر ساله "مانور و رزمایش ارتقای امنیت" به منظور آمادگی نیرو‌های انتظامی در حال برگزاری است و شاید این مساله باعث شده تا شاهد حضور چشمگیرتر نیرو‌های انتظامی نسبت به روز‌های قبل باشیم.

وی یادآور شد: طبیعتا نیرو‌های انتظامی در مقاطعی از سال از جمله روز‌هایی که منتهی به نوروز می‌شود، برای آمادگی بیشتر نیازمند برگزاری "مانور‌های آمادگی" هستند تا بتوانند خدمات بهتری به منظور تامین آسایش، آرامش و امنیت مردم ارائه کنند که مانور مورد اشاره در همین رابطه در حال برگزاری است.

طبیعتا نیروی انتظامی در کنار اقدامات مقابله‌ای در زمینه اقدامات پیشگیرانه فعالیت‌های گسترده‌ای در دستور کار دارد و باید هم داشته باشد. پلیس این تمرینات عملیاتی را در جهت ارتقای امنیت جامعه به ویژه برای نوروز برگزار می‌کند تا میزان آمادگی نیرو‌ها از جهت سرعت و دقت در مأموریت‌ها سنجیده شود، اما لازم است اطلاع رسانی لازم هم برای جلوگیری از خبرپراکنی بنگاه‌های رسانه‌ای معاند صورت بگیرد.

هرچند این منبع آگاه پاسخ اخبار برخی رسانه‌های خارجی در خصوص دلایل شکل گیری جو امنیتی در تهران را داده است، انتظار می‌رود این موضوع در قالب یک خبر رسمی و در پاسخ به اخبار مذکور اعلام شود.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی