بازدید 6169

تاثیر واکسن کرونا روی افراد چاق کمتر است؟

کد خبر: ۱۰۳۸۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴ 04 March 2021

عضو کمیته علمی کرونا گفت: به طورکلی افرادی که دچار چاقی هستند با تزریق انواع و اقسام واکسن‌ها به نسبت سایر افراد آنتی‌بادی کمتری تولید می‌کنند.

به گزارش میزان، به گفته تارنمای خبری انگلیسی «میرور» (mirror) محققان در ایتالیا گفتند افراد چاق نیازمند «دوز» بیشتری از واکسن فایزر هستند؛ بنابر این گزارش، تحقیقات این دسته از محققان ایتالیایی نشان داده میزان «آنتی بادی» تولید شده در بدن افراد چاق دریافت کننده واکسن فایزر در قیاس با افراد سالم، نصف بوده و قدرت لازم برای از میان بردن بیماری کووید-۱۹ را ندارد و نیازمند دوز بیشتری از واکسن فایزر هستند.

میرور درادامه گزارش داد: تحقیقاتی بر روی ۲۴۸ نفر در «انستیتو فیزیوتراپی اوسپیتالیر» (Istituti Fisioterapici Ospitalieri) واقع در رُم پیش از دریافت نوبت دوم واکسن فایزر صورت گرفت. تجزیه و تحلیل خون آن‌ها نشان داد که به طور متوسط افرادی که وزن عادی دارند، میزان غلظت آنتی‌بادی آن‌ها «۳۲۵.۸» بوده، اما در افراد چاق این میزان غلظت تنها ۱۶۷.۱ است.

این گزارش حاکی است که این بررسی تنها بر روی ۲۶ فرد چاق صورت گرفته و نمی‌توان به طور قطع درباره ناکارآمدی واکسن فایزر بر روی این گروه از افراد نتیجه گیری کرد.

مسعود مردانی در گفت‌وگو با میزان درپاسخ به این سوال که آیا تاثیر واکسن کرونا روی افراد چاق کمتر است؟، گفت: اینگونه نیست که این واکسن روی افراد چاق بی اثر باشد، اما ثاثیرش کمتر است.

عضو کمیته علمی کرونا افزود: به طورکلی افرادی که دچار چاقی هستند با تزریق انواع و اقسام واکسن‌ها به نسبت سایر افراد آنتی‌بادی کمتری تولید می‌کنند.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی ضمن اشاره به اینکه مبتلایان به بیماری هپاتیت هم مانند افراد چاق با تزریق انواع و اقسام واکسن‌ها به نسبت سایر افراد آنتی‌بادی کمتری تولید می‌کنند، در پاسخ به این سوال که چه میزان اضافه وزن اثربخشی واکسن را کاهش می‌دهد؟، ادامه داد: هنگامی که MBA یا همان شاخص توده بدنی بالای ۴۰ باشد، این اتفاق رخ می‌دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی