بازدید 12769
۱

متحد بایدن حمله آمریکا به سوریه را غیرقابل قبول خواند

سناتور دموکرات کریس مورفی یکی از متحدان دیرینه جو بایدن گفت: رییس جمهوری حق دارد از ملت و نیروهای مسلح ما در برابر حملات قریب الوقوع دفاع کند، اما حملات هوایی اخیر به سوریه غیر قابل قبول است.
کد خبر: ۱۰۳۷۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۵ 27 February 2021

به گزارش «تالناک» به نقل از ایرنا از آسوشیتدپرس، سناتور مورفی جمعه شب گفت: من ذاتاً به تصمیم گیری در مورد امنیت ملی بایدن اعتماد دارم و می‌دانم که وی چقدر جایگاه تصمیم‌گیری کنگره در مورد جنگ را جدی می‌گیرد.

مورفی افزود: اما کنگره باید این دولت را با همان استانداردهای قبلی که در برابر دولت‌های پیشین انجام داده است حفظ کند و برای اقدامات نظامی به ویژه در مناطق تهدید آمیز مانند سوریه که کنگره صریحاً اجازه هیچگونه اقدام نظامی آمریکایی را نداده است، نیاز به توجیه قانونی دارد.

روهیت خانا دیگر نماینده دموکرات در کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان نیز به شبکه سی ان ان گفت: هیچ توجیهی برای یک رییس جمهوری وجود ندارد که اجازه یک حمله نظامی را برای دفاع از خود در برابر تهدید قریب الوقوع بدون اجازه کنگره بدهد.

خانا افزود: ما باید از خاورمیانه خارج شویم نه اینکه بیشتر درگیر شویم.

نماینده دموکرات تاکید کرد: من در زمان دولت دونالد ترامپ با وی در مورد جنگ بی پایان سخن گفته‌ام و با رییس جمهوری دموکرات نیز در این مورد گفت‌وگو خواهم کرد.

جان کربی سخنگوی پنتاگون پنجشنبه شب در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: به دستور رییس جمهوری بایدن، نیروهای ارتش آمریکا عصر امروز حملات هوایی علیه زیر ساخت‌های مورد استفاده گروه‌های شبه نظامی عراقی در شرق سوریه انجام دادند.

وی مدعی شد که این حملات در پاسخ به حملات اخیر علیه پرسنل آمریکا و ائتلاف در عراق و تهدیدهای مداوم این افراد انجام شده است.

سخنگوی پنتاگون ادامه داد که این حملات چندین تاسیسات واقع در یک نقطه کنترل مرزی را که توسط تعدادی از گروه‌های شبه نظامی استفاده می‌شد، از بین برد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یه طوری نوشتین متحد بایدن که همه فکر کنن یه کشور اروپایی منظورتونه! واقعا خندتون نمیگیره از این خبر و تیترش؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر