بازدید 23083

لوله پلی اتیلن در کشاورزی

کشور ما با توجه به شرایط آب و هوایی و خشکی که در آن قرار دارد همواره درگیر مشکل کمبود آب بوده است که این مشکل شامل بخش کشاورزی نیز می شود. با توجه به وجود این مشکلات لازم است از سیستم های آبیاری مدرن و بهینه استفاده شود که لوله پلی اتیلن می تواند راه حل مناسبی برای رفع مشکلات آبیاری سنتی باشد،با گسترده شدن استفاده از لوله پلی اتیلن در صنایع کشاورزی اختلافاتی مانند ساعت آبیاری زمین و مشکلات هدر رفت و کمبود آب از بین رفته است و لوله های پلی اتیلنی تبدیل به بخش جدانشدنی از کشاورزی و آبیاری شده است.
کد خبر: ۱۰۳۶۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴ 22 February 2021

لوله پلی اتیلن در کشاورزی

کاربرد لوله پلی اتیلن در کشاورزی

در عموم گلخانه ها و مزارع دنیا، لوله های پلی اتیلن به صورت های مختلف به کار گرفته می شوند که این کاربرد ها شامل لوله های پلی اتیلنی سایز بزرگ برای انتقال آب هایی با فشار بالا و تقسیم آب تا لوله های کوچک تر برای زمین های کشاورزی و آبیاری گیاهان می شود. لوله پلی اتیلن با توجه به داشتن توانایی کنترل منابع آبی، جلوگیری از هدر رفتن آب و دیگر مزایای آن در صنایع کشاورزی و دیگر صنایع مرتبط، کاربرد بسیاری دارد.

لوله های پلی اتیلن مورد استفاده در صنعت کشاورزی توانایی انتقال کود های شیمیایی از طریق آب را دارند که این امر باعث بالا رفتن بازدهی مصرف کود شده و تا ۴۰ درصد صرفه جویی در هزینه های مربوط به کود و سم پاشی را به همراه دارد.

لوله پلی اتیلن در کشاورزی

مزایای استفاده از لوله پلی اتیلن در سیستم های آبیاری

استفاده از سیستم های آبیاری لوله ای برای انتقال و توزیع آب به مزارع دارای چندین مزیت است:

  • افزایش بهره وری آبیاری در مزرعه، با جلوگیری از اتلاف آب به دلیل تراوش عمیق از کانال های آب انتقال خاکی.
  • نوسانات سطح آب در کانال های آبیاری رایج است. استفاده از کانال های خاکی نیاز به نگهداری زیاد دارد تا از نشت آب که نتیجه نوسانات سطح آب در کانال می باشد، جلوگیری شود. در مقابل، یک سیستم آبیاری به وسیله لوله پلی اتیلن کشاورزی فقط باید خروجی آن باز باشد تا آب از طریق لوله به گیاه منتقل شود. حتی اگر نوساناتی در سطح آب رخ دهد، می توان آبیاری را بدون مراقبت رها کرد.
  • لوله پلی اتیلن دارای وزن سبک و انعطاف پذیری بالا می باشد که همین امر باعت جابجایی و نصب راحت این لوله ها می شود.
  • لوله های پلی اتیلن علاوه بر مقاومت در برابر سرمای منفی ۷۰ درجه و گرمای ۷۰ درجه سانتی گراد، در برابر خاک، خوردگی، نور خورشید و مواد شیمیایی مقاومت بالایی داشته و نیازی به استفاده از رنگ و پوشش محافظتی ندارند.
  • این لوله ها با طراحی مناسب، باعث جلوگیری از هدر رفت آب و کاهش هزینه های آبیاری می شوند.
  • لوله پلی اتیلن غیر سمی و بهداشتی بوده که این امر در کاربری های مربوط به کشاورزی و صنایع مرتبط با آن اهمیت بالایی دارد.
  • با توجه به مواد به کار رفته در لوله های پلی اتیلن، این لوله ها دارای طول عمر بالایی می باشند.

انواع لوله پلی اتیلن

یکی از انواع دسته بندی لوله های پلی اتیلن، دسته بندی بر اساس چگالی می باشد. به این صورت که برخی از لوله های پلی اتیلن دارای چگالی و مقاومت پایین تری در برابر حرارت بوده و در مقابل، دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی می باشند. نوع دیگری از لوله پلی اتیلن دارای چگالی بالاتر بوده و سخت تر از نوع قبلی می باشد و همچنین مقاومت بالاتری نیز در برابر حرارت دارد. دسته دیگر این لوله ها، چگالی بیشتر و وزن بسیار بالاتری نسبت به انواع قبلی داشته و در برابر خاک، حرارت، نور و... مقاومت بسیار بالایی دارد و همچنین دارای ضریب زیری بالاتری می باشد.

لوله های پلی اتیلنی که در صنعت کشاورزی برای عبور آب با فشار بالا و تقسیم آب استفاده می شوند دارای چگالی و مقاومت بیشتری بوده به صورت شاخه ای تولید می شوند و لوله هایی که برای آبیاری گیاهان و فشار کاری پایین تر مورد استفاده قرار می گیرند، دارای چگالی کمتر و به صورت رول تولید می گردند.

علاوه بر دسته بندی که در بالا به آن اشاره شد، لوله پلی اتیلن در دو نوع تک جداره و دو جداره عرضه می شود. عموم لوله های پلی اتیلن تک جداره هستند، مگر در مواردی که کاربرد های خاصی داشته باشند. لوله های پلی اتیلن تک جداره به دلیل داشتن دیواره صاف و یکنواخت، برای آبیاری های محدود و آبیاری به شیوه قطره ای مورد استفاده قرار می گیرند.

 لوله های کاروگیت بیشتر برای انتقال فاضلاب استفاده میشود که فشار بیرونی را تحمل میکنند.

لوله پلی اتیلن در کشاورزی

هزینه های آبیاری با لوله های پلی اتیلن کشاورزی

هزینه اولیه در لوله های پلی اتیلن آبیاری هزینه اصلی محسوب می شود. با توجه به آسان بودن نصب و راه اندازی این نوع لوله هزینه ی نصب و کارگر کم می باشد.

پس از نصب، لوله پلی اتیلنی اگر با دقت نصب شود و برای جلوگیری از آسیب دیدگی و نگهداری آن در فصول مختلف در مکانی خشک  نگهداری شود و همچنین در معرض تابش مستقیم آفتاب نباشد، می توان از این سیستم بدون خرابی برای مدت طولانی استفاده کرد.

قیمت لوله پلی اتیلن بسته به تولید کننده و ویژگی هایی مانند مقاومت در برابر اشعه ماورا بنفش، قطر و ضخامت آن می باشد.

 همچنین بسته به میزان لوله خریداری شده قیمت آن متفاوت است. قیمت لوله پلی اتیلن به قطر و فشار لوله و همچنین مواد اولیه آن بستگی دارد. لوله های پلی اتیلن قطر های مختلفی دارند که معمولا از ۲۰ میلیمتر شروع شده و در نهایت به ۲۴۰۰ میلیمتر در طرح‌های عظیم منتهی می‌شوند.

قیمت لوله پلی اتیلن و وزن آن رابطه مستقیم با فشار کاری لوله دارد. هرچه این فشار بالاتر باشد، وزن و بهای لوله بیشتر می شود. تهیه لیست و جدول قیمت لوله پلی اتیلن با توجه به تنوع بالای اندازه‌ها و فشارهای این لوله ها، کاری دشوار است و بهتر است فاکتورهای موثر در قیمت لوله را در فرمول محاسبه قیمت قرار دهیم.

لوله پلی اتیلن در کشاورزی

برند لوله شاپ با بیش از ده سال سابقه در حوزه ساخت و عرضه تجهیزات صنعت آب و فاضلاب حضوری فعال دارد. این شرکت همواره با تکیه بر سرمایه انسانی متخصص خود توانسته است تجربه‎ هایی موفق در جهت نیل به اهداف استراتژیک خود کسب نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس ۰۲۱۶۶۹۷۶۱۹۵ با کارشناسان لوله شاپ در ارتباط باشید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها