بازدید 7910
۲

صف‌هایی که موج چهارم کرونا را رقم می‌زند

موج چهارم کرونا در حالی نزدیک شده و درحال رقم خوردن است که مردم بروجرد همچنان در صف‌های طولانی گوشت مرغ و روغن خوراکی روزگار می‌گذرانند.
کد خبر: ۱۰۳۴۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲ 15 February 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، وضعیت آبی کرونایی در بروجرد پس از حدود ۴۵ روز به زرد تبدیل شده و موج چهارم این ویروس سلامت آحاد مردم جامعه را تهدید می کند، کمبود روغن خوراکی و گوشت مرغ موجب شده تا مردم در صف های طویل بمانند، صف‌هایی که بدون رعایت پروتکل‌ها و فاصله اجتماعی و عدم استفاده از ماسک تشدید کننده انتشار ویروس کرونا است.

برغم توزیع مداوم روغن در۲ ماهه اخیر و همچنین مرغ در ۲ هفته جاری مردم همچنان برای تامین این ۲ کالای ضروری در صف‌های طولانی قرار می گیرند.

یک شهروند بروجردی گفت: کمبود روغن و مرغ موجب شده تا مردم برای تامین نیاز خود در صف بایستند و با هربار صف ایستادن ۲ عدد مرغ و روغن دریافت کنند.

مریم معظمی بیان کرد: بسیاری افراد به دلیل ترس از گرانی و نبود کالا هر روز اقدام به خرید این کالاها و شلوغ کردن صف ها می کنند که این خود تشدید کننده کرونا در روزهای سرد زمستان است.

شهروند دیگر اضافه کرد: هر یک لیتر روغن آزاد در فروشگاه‌ها را باید ۴۰هزار تومان خریداری کنیم در حالی که قیمت دولتی آن ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان توزیع می‌شود.

حسن روزبهانی ادامه داد: مرغ گرم به صورت دولتی کیلویی ۲۱ هزار و ۸۰۰ عرضه می شود در حالی که به صورت آزاد بین ۲۷ تا ۳۰هزار تومان در حال توزیع است.

وی تاکید کرد: دولت باید تدابیری به کار بگیرد تا ضمن افزایش اعتماد مردم نسبت به تامین کالاها و ثبات قیمت شرایط را به روزهای قبل برگرداند تا مردم در روزهای سخت کرونا و جولان این ویروس دغدغه تامین کالاهای ضروری را نداشته باشد.

نحوه تولید، عرضه و تقاضا هم این روزها سرفصل بهداشتی می‌داشت و کاش قبل از اینکه این تجمع‌ها را ایجاد کنیم فکری برای نحوه بهتر توزیع برمی‌داشتیم و خیلی از کاش‌ها که به تخت بیمارستان و سنگ سخت قبرستان ختم خواهد شد.

در شرایط سخت اقتصادی، تحریم‌های ظالمانه کاملا قابل درک است اما نمی‌توان نسبت به عدم مدیریت صحیح توزیع کالا، بی اعتمادی مردم به عدم ثبات قیمتها و تصمیمات مقطعی مسوولان بی‌تفاوت بود.

اگر چه در آشفته بازار فعلی و صف های کرونایی نمی توان انگشت اشاره را سمت مسوولان قرار گرفت و مردم نیز یک سوی این سکه هستند، که به هم رحم نمی‌کنند، کالایی را که کم است و به همه نمی‌رسد، را در خانه انبار می‌کنند، که این هم نوعی از احتکار واقعی اما کوچک است.

آیا واقعا یاد گرفته‌ایم توزیع عادلانه را و آیا حقی از کسی در این شرایط ضایع نکرده‌ایم، برخی می‌گویند پولش را داده‌ایم آیا این توضیح قابل توجیه است.

اینها همه چراهایی است که دیگر به مسوولان ربطی ندارد و خودمان مقصریم اما مدیریت اقتصادی چندجانبه این روزها نیاز کشور است که متاسفانه ایده آل نیست و باید با هم‌افزایی و همکاری بین مردم و مسوولان طرحی نو در انداخت.

معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: هیچ گونه کمبودی برای کالاهای مرغ و روغن وجود ندارد و نیازی نیست مردم نگران باشند.

احمد گودرزیان افزود: برخی افراد سودجو با ایجاد جو نامناسب بر تشدید صف های طولانی مرغ و روغن می افزایند و این درحالی است که توزیع این کالاها روزانه بیش از نیاز شهرستان است.

وی با اشاره به وضعیت زرد کرونا و خطر موج چهارم از شهروندان درخواست کرد مراقب سلامتی خود بوده و اطمینان داشته باشند که کالاهای اساسی به میزان لازم بوده و نگران تامین مرغ و روغن شب عید نباشند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: بخش مهمی از اجتماع مردم برای تامین روغن و مرغ احتکار خانگی و ترس از گران شدن این کالا است.

حمید آزادبخت اظهار داشت: برخی از افراد و حتی صاحبان مغازه ها روزانه در فروشگاه‌های مختلف به همراه خانواده خود ایستاده تا روغن و مرغ را به نرخ دولتی گرفته سپس با سود بیشتر در بازار آزاد به فروش برسانند.

وی یادآور شد: هم اکنون روزانه ۴۲ تن مرغ که بیش از نیاز روزانه شهرستان است در سطح عاملان فروش توزیع می‌شود اما مردم همچنان هجوم آورده و دغدغه کمبود مرغ را دارند.

وی تاکید کرد: در ۲ماه اخیر حدود ۵۰۰ تن انواع روغن جامد و مایع در سطح شهر و روستاهای بروجرد توزیع شده و هیچ گونه مشکل کمبودی وجود ندارد اما مردم همچنان نگران و با ایجاد صف های طویل جوی نا آرام را ایجاد کرده اند.

رییس اداره صمت بروجرد گفت: روغن هر روز در فروشگاه‌های معتبر در حال توزیع است و همه فروشگاههای مجاز در حال توزیع مرغ هستند اما علت صف و هجوم مردم برای ما مشخص نیست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: موج چهارم کرونا که اکنون در برخی مناطق کشور شروع شده بسیار خطرناک‌تر از موج های قبلی است و در حال حاضر حدود ۱۵ درصد از نمونه‌هایی که از مراجعه کنندگان به مراکز درمانی در استان گرفته می‌شود، مثبت هستند.

دکتر محمدرضا نیکبخت تاکید کرد: مردم رعایت بیش از پیش پروتکل های بهداشتی را در دستور کار داشته باشند چرا که کرونا تمام نشده است و شواهد از بازگشت موج جدیدی حکایت دارد.

با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، برخلاف اینکه ۲ هفته گذشته وضعیت قرمزی در کشور گزارش نشده بود اما این هفته برخی از شهرهای کشور به خصوص در استان خوزستان وارد وضعیت قرمز شده اند.

هم اکنون شهرستان های خرم‌آباد، بروجرد، سلسله، دلفان، کوهدشت، الیگودرز و پلدختر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و سایر شهرهای استان در وضعیت آبی شیوع این ویروس هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۲
آخیییی ...
عکس مال وقتیه که مرغ 4650 تومن بوده ...
راه ساده ای دارد شماره ملی براساس شماره ملی توزیع کنید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی