بازدید 8174
معاون اول رییس جمهور:

مقاومت مردم فشار حداکثری آمریکا را شکست داد

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه مردم در شرایط سخت اقتصادی که با آن مواجه بودیم به خوبی مقاومت کردند، گفت: این مقاومت مردم سیاست فشار حداکثری آمریکا را شکست داد.
کد خبر: ۱۰۳۲۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸ 06 February 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، اسحاق جهانگیری، عصر امروز (۱۸ بهمن) در نشست با اقشار مختلف مردم استان کرمانشاه به شرایط سخت کشور در اوایل روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و قطعنامه‌هایی که از سوی سازمان ملل علیه کشورمان صادر شده بود اشاره کرد و گفت: خوشبختانه توانستیم از آن شرایط سخت عبور کنیم و پس از آن هم مذاکرات خوبی با طرف‌های غربی انجام و توافقات خوبی حاصل شد.

وی افزود: اقتصاد کشور سال ۱۳۹۵ رشد اقتصادی ۱۲.۵ درصدی را تجربه کرد و نرخ تورم تک رقمی شد و شرکت‌های خارجی بسیاری برای سرمایه گذاری به کشور ما آمدند و در مجموع شرایط به سمت بهبود پیش می‌رفت.

وی با اشاره به رضایت مردم از شرایط کشور، ادامه داد: در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶ هم مردم مهر تایید ۲۴ میلیون نفری به اقدامات انجام شده زدند.

جهانگیری با بیان اینکه در این دوره جدید با مشکلات جدی مواجه شدیم، گفت: از همان سال ۱۳۹۶ عده‌ای بدنبال آن بودند که نگذارند دولت کارهایش را انجام دهد و بدنبال زدن دولت بودند. در آمریکا هم رییس جمهوری روی کار آمد که فشار‌ها را تشدید کرد و جنگ اقتصادی تمام عیاری علیه ما به راه انداخت.

وی ادامه داد: با تمام این مشکلات تلاش کردیم نگذاریم زندگی مردم از هم بپاشد و اقدامات زیادی برای بی اثر کردن تحریم‌ها انجام شد.

جهانگیری عنوان کرد: در این مقطع برخی به من می‌گفتند وقت کناره گیری است، اما معتقد بوده و هستم اگر بتوانیم گرهی از مشکلات مردم باز کنیم نباید عرصه را خالی کرد. صحنه را خالی کردن که هنر نیست.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه مردم در همه این سختی‌ها به خوبی مقاومت کردند و باید از چنین مردمی تقدیر کرد، گفت: امروز به جایی رسیده ایم که خود غربی‌ها می‌گویند سیاست فشار حداکثری آمریکا با مقاومت مردم ما شکست خورده است. امروز روزنه‌های امید برای آینده بهتر دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه این تحریم‌های ظالمانه باید لغو شود و این مطالبه مردم از ما است، گفت: بدنبال آنیم که اقتصاد کشور با تکیه بر توان داخلی ساخته شود، اما لازمه آن لغو تحریم‌ها و دادوستد با دنیاست و اینکه بتوانیم از فناوری روز دنیا بهره‌مند شویم.

جهانگیری توجه به زنان را از دیگر مسائل مورد توجه دولت عنوان کرد و گفت: در این دولت برنامه ریزی شد که ۳۰ درصد مدیران کشور از زنان باشند که تاکنون به ۲۶ درصد رسیده ایم و امیدواریم تا پایان عمر دولت به همان ۳۰ درصد هدف گذاری شده برسیم.

وی بر تقویت تعامل با نخبگان هم تاکید کرد و گفت: ارتباط ما با نخبگان تا حدودی ضعیف بوده و باید این ضعف را جبران کنیم

معاون اول رییس جمهور بر ایجاد امید در جامعه و تقویت سرمایه اجتماعی در کشور هم تاکید کرد و گفت: برخی بدنبال آن هستند جامعه و بویژه نسل جوان را نامید کنند که همه و بویژه نخبگان باید برای ایجاد امید در جامعه تلاش کنیم و نگذاریم ناامیدی در جامعه گسترش یابد.

وی در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه کرمانشاه نقش مهمی در دیروز، امروز و فردای ایران داشته و دارد، گفت: کرمانشاه در بخش‌های مختلف ظرفیت‌های بالایی دارد و اینکه در برخی شاخص‌ها وضعیت خوبی ندارد باید توسط اساتید دانشگاهی و نخبگان ریشه یابی شود.

جهانگیری افزود: دولت برای اینکه کرمانشاه توسعه پیدا کند هر کاری انجام خواهد داد، زیرا این مردم در دوران دفاع مقدس دین خود را به کشور ادا کردند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار