بازدید 8092

یکسان شدن میزان دستمزد نیازمند عزم عمومی است

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به تفاوت حقوق افراد شاغل و بازنشسته در بخش های دولتی و خصوصی، گفت: به دنبال یکسان سازی این تفاوت ها هستیم و تحقق آن نیازمند عزم عمومی است.
کد خبر: ۱۰۳۲۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲ 05 February 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، "سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی" شامگاه پنجشنبه در جمع نمازگزاران همدانی در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: پایه حقوق و دستمزد متفاوت شاغلین و بازنشستگان در بخش دولتی و خصوصی عادلانه نیست و مبنای تبعیض است که خواستار یکسان سازی آن هستیم.

وی اضافه کرد: این یکسان سازی نیاز به عزم عمومی دارد و فقط به مجلس و دولت مربوط نیست بلکه مجموعه صندوقهای بازنشستگی نیز باید همراه شوند.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق این موضوع نیازمند منابع مالی است که باید تامین شود.

قاضی زاده هاشمی به دلایل تصویب نشدن قانون شفافیت در مجلس اشاره کرد و افزود: این موضوع طبق آیین نامه های داخلی مجلس برای تصویب نیازمند کسب به دو سوم آرا بود که با وجود رای اکثریت نمایندگان مصوب نشد اما این طرح را دوباره مطرح می کنیم و امیدواریم تصویب بشود.

او همچنین به بررسی مشکل مسکن اقشار ضعیف کشور پرداخت و خاطرنشان کرد: اصلی ترین مسئله در زمینه ساخت و ساز مسکن تامین زمین و منابع مالی است که خوشبختانه در زمینه مصالح ۱۰۰ درصد وابسته به تولیدات داخلی هستیم و نیاز به واردات نداریم.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای تامین مسکن سه دهک ابتدایی کشور به مدلی دست یافته ایم که در آن نیازی به دریافت بهای زمین و ساخت و ساز به صورت یکجا از این اقشار نیست و هزینه ها به صورت اقساط ۲۵ ساله از آنها دریافت می شود تا صاحب خانه شوند.

وی ابراز امیدواری کرد: بتوانیم این طرح را به زودی در شهرهای مختلف اجرا کنیم.

قاضی زاده هاشمی درباره یارانه معیشتی ۱۲۰ هزار تومانی نیز گفت: این موضوع مصوب شده و دولت طبق وعده ای که داده برای سه ماه پایانی سال آن را برای ۴۰ میلیون نفر اجرا کرده است.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی امروز و در سفر یک روزه خود به همدان علاوه بر بازدید از مجتمع پتروشیمی هگمتانه، کلنگ آغاز عملیات اجرایی گلخانه ۱.۳ هکتاری شهر فامنین را هم به زمین زد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی