به گزارش تابناک ورزشی، طبق نقشه راه انتخابات فدراسیون فوتبال، کمیته بدوی انتخابات ۲۱ روز بعد از اتمام نام‌نویسی از داوطلبان، باید صلاحیت‌ها نامزدها را تا ۱۱ بهمن بررسی کند و به اطلاع آن‌ها برساند. این موضوع شامل همه نامزدهاست؛ چه کسانی که موفق به اخذ تاییدیه شرکت در انتخابات شوند و چه کسانی که این تاییدیه را به دست نیاورده‌اند.

کسانی که نسبت به نتیجه رسیدگی به صلاحیت خود اعتراض دارند، ظرف ۴۸ ساعت آینده یعنی تا ۱۳ بهمن فرصت درخواست تجدیدنظر نزد کمیته استیناف انتخابات فدراسیون فوتبال را دارند. همزمان با این اتفاق، فدراسیون فوتبال باید ناظران فیفا و AFC را هم در جریان آخرین تحولات انتخابات قرار دهد اما هنوز هیچ اطلاعاتی در این زمینه برای ناظران بین‌المللی انتخابات ارسال نشده است.

پرس و جو از نامزدهای انتخابات حاکی از این است که این فدراسیون هنوز نتیجه بررسی صلاحیت‌ نامزدها را اعلام نکرده و هنوز کسی نمی‌داند مجاز به شرکت در انتخابات است یا خیر. این احتمال می‌رود که طی ساعات آتی فدراسیون بالاخره نامزدها را در جریان بررسی صلاحیت‌ها قرار دهد تا خللی در روند انتخابات ایجاد نشود و برنامه‌ریزی انتخابات به هم نریزد.

طبق این نقشه راه، کمیته استیناف بعد از دریافت درخواست‌های تجدیدنظر، ظرف ۵ روز پرونده نامزدها را مورد بازبینی مجدد قرار می‌دهد و نتیجه اعلام شده از سوی این کمیته نهایی و قطعی است. در نهایت ۲۱ روز قبل از انتخابات یعنی ۱۹ بهمن اسامی نامزدهای انتخابات اعلام می‌شود.

انتخابات این فدراسیون طبق اعلام قبلی دهم اسفند برگزار می‌شود و رئیس و ۱۰ عضو هیات رئیسه به مدت چهار سال سکان‌دار اداره این فدراسیون خواهند بود.