بازدید 18696

ورود سامانه بارشی جدید به ایران

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بیان توضیحاتی در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی کشور پرداخت.
کد خبر: ۱۰۳۰۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 27 January 2021

ورود سامانه بارشی جدید به ایران

به گزارش «تابناک» به نقل از میزان، کبری رفیعی، درباره آخرین وضعیت جوی کشور گفت: امروز و فردا در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم است که در شهرهای صنعتی و پر جمعیت کشور سبب افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا می‌شود. سامانه بارشی از پنجشنبه از طریق غرب کشور وارد می‌شود و مناطقی از شمال و بخش‌هایی شمال غربی و همینطور ارتفاعات البرز مرکزی را در برمی‌گیرد. روز جمعه و شنبه گستره بارش‌ها در شمال غرب و همینطور غرب ادامه دارد. دامنه‌های زاگرس جنوبی و سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی این بارش‌ها را بصورت پراکنده خواهند داشت.

این کارشناس ادامه داد: برای روز شنبه با شدت کمتر مناطق شرق کشور بصورت پراکنده بارش باران را پیش بینی میکنیم؛ و روز یکشنبه این بارش‌ها محدود می‌شود به شرق و شمال شرق و سپس روز یکشنبه این سامانه کشور را ترک می‌کند. فعالیت این سامانه بارشی به صورت برف و باران و وزش باد شدید در ارتفاعات و کولاک برف خواهد بود و از نظر دمایی از امروز تا پایان هفته روند تدریجی و افزایش دما در بیشتر مناطق کشور ادامه دارد که این افزایش در شمال غرب و شمال شرق و بخش‌هایی از جنوب شرق کشور بین ۶ تا ۱۰ درجه افزایش دما خواهیم داشت.

رفیعی گفت: وزش باد شدید در استان‌های گیلان، مازندران و اردبیل این پدیده را خواهند داشت بویژه مناطق دامنه‌ها و مناطق کوهستانی استان‌ها احتمال سقوط بهمن هم در این مناطق دور از انتظار نیست. آب‌های خلیج فارس امروز مواج خواهد بود. روزهای پنجشنبه و جمعه خلیج فارس مواج است. تهران امروز غبار آلود هست و تا قسمتی ابری و در بعد ظهر هم افزایش ابر را خواهد داشت. دمای امروز تهران به ۱۴ درجه خواهد رسید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان