بازدید 240264

اقدام فوری وزیرخارجه بایدن درباره انصارالله

آنتونی بلینکن " که جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا او را برای تصدی پست وزارت خارجه کاندید کرده است، تعهد داد که در تصمیم اتخاذ شده از سوی مایک پمپئو مبنی بر معرفی جبهه انصارالله یمن به عنوان یک "سازمان تروریستی " فوری تجدیدنظر خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۲۹۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱ 20 January 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری فرانسه، بلینکن در جلسه کسب رای اعتماد مجلس سنا به عنوان وزیر خارجه جدید آمریکا گفت: ما به منظور پیشگیری از نرسیدن کمک های بشردوستانه به یمن فورا پیشنهاد تجدیدنظر در این طرح را خواهیم داد.

دولت دونالد ترامپ در اواخر دوران حاکمیت خود در روز دوشنبه ۲۲ دی ماه تصمیم به اتخاذ چنین اقدامی علیه یمن گرفت و به دنبال آن سازمان ملل و سازمان های مدافع حقوق بشر نسبت به وخامت بحران انسانی در یمن هشدار دادند.

محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن شب گذشته در گفت‌ و گو با شبکه المسیره تحریم اعمال شده علیه این جنبش از سوی آمریکا را " مدال افتخاری" برای انصارالله یمن دانست.

عبدالسلام افزود: این اقدام ثابت می کند که ما در برابر منافع آمریکا ایستاده‌ایم و در آینده در برابر اقدامات تجاوزکارانه احتمالی آمریکا خواهیم ایستاد و هر تصمیمی که رهبری ، ستاد فرماندهی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اتخاذ کنند، به طور حتم گزینه ی قانونی و تضمین شده است.

از سوی دیگر دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن شب گذشته با صدور بیانیه‌ای در واکنش به تحریم این جنبش از سوی آمریکا، اعلام کرد که این اقدام نقش واشنگتن به عنوان رهبر تجاوز شکل گرفته علیه یمن را نمایان کرد.

بیانیه مزبور تاکید کرد: آمریکا هرگز بی طرف و در کنار مردم یمن نبوده تا اینکه با این حرکت احمقانه و سخیف خود ما را متعجب کند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا دیروز (سه‌شنبه) با صدور بیانیه‌ای جنبش انصارالله یمن را به فهرست تحریم‌های این کشور افزود.

در همین راستا هزاران نفر از شهروندان یمن با تجمع مقابل سفارت آمریکا در صنعاء، قرار گرفتن نام «جنبش انصارالله» در «فهرست سازمان تروریستی خارجی» از سوی دولت «دونالد ترامپ» را محکوم کردند.

دولت ترامپ از زمان روی کار آمدن خود در آمریکا در چهار سال گذشته همواره در مسیر تضعیف سازمان ملل متحد و نهادهای زیرمجموعه آن حرکت کرده و اقدام اخیر آن علیه یمن نیز در همین راستا می‌باشد.

این اقدام مانع بزرگی بر سر راه فعالیت های "مارتین گریفیتس" فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن و دیگر نهادهای بین‌المللی در عرصه خدمت رسانی به مردم مظلوم این کشور به شمار می رود.

دولت ترامپ در آخرین روزهای ریاست خود در کاخ سفید با قرار دادن نام انصارالله در فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی خود موجی از انتقادها را در داخل آمریکا و در سطح بین‌الملل به راه انداخت تا آنجا که ۲۶ عضو مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به وزیر خارجه دولت ترامپ نسبت به تروریستی خواندن انصارالله یمن اعتراض کردند و خواستار ارائه اطلاعات لازم برای این تصمیم شدند.

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در این نامه تصریح کردند: این نامگذاری در حل و فصل بحران یمن و تامین عدالت برای تخلفات و سوء استفاده‌های انجام شده در طول جنگ در یمن کمک نمی‌کند. این فقط بحران میلیون‌ها یمنی را که برای بقای خود می‌جنگند، تشدید می‌کند.

اتحادیه اروپا نیز در بیانیه‌ای تأکید کرد که تصمیم دولت ترامپ تعامل دیپلماتیک لازم با انصارالله و کار جامعه جهانی در امور سیاسی و بشردوستانه را پیچیده خواهد کرد.

این تصمیم جدید آمریکا در حالی اتخاذ می شود که عربستان با شماری از کشورهای منطقه ای همدست خود از ششم فروردین ۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرده است و ارتش یمن و انصارالله در کنار ملت این کشور از خود دفاع می‌کنند.
سعودی ها به همراه همدستان منطقه ای و غربی خود از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی تا کنون باعث شهید و زخمی شدن هزاران یمنی و تخریب گسترده ساختار زیربنایی این کشور و بروز فاجعه انسانی در آن شده اند.

منبع: ایرنا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲۷
دیگه رفت این مرتیکه جنایتکار ...؟
ذوقزدگان مذاکره با امریکا موضع گیری دیروز وزیر خارجه بایدن درمورد ترور شهید سلیماتی را بادقت بخوانند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
شما ارزشی ها اگر امریکا از فردا بشود یک کشور خیلی خوب درست و...باز نیاز دارید به دشمن فرضی و هرچه کار خوب حرف خوب بگوید انجام بدهد را توطعه می دانید نیاز به دشمن و دشمن سازی دارید
امریکا تولید کننده تروریست است
تمام آزادیخواهان جهان یکصدا مرگ بر آمریکا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
هرچی می کشیم واسه همین شعارهاست که پشتوانه شعوری نداره.همین فقط مرگ بر این و اون
تاسف بار اینحاست که تاوان شعارهای بی دلیل و توخالی یه مشت تندرو رو مردم بدبخت و فلک زده ایران باید بدن
یاران خدا را هیچکی نمی تونه تحریم کنه. فقط هم همین ها یاران خدا هستند. بقیه دشمن خدا
وقتشه که ترامپ ها را ترور کنن تا داستان سیمپسونها کامل بشه
از مردم یمن درس بگیریم مقاومت ایستادگی راکه بادست خالی با هرچه قلدر دارند می جنگند فکر کردی این اسلحه توپ وتانک می جنگند نه خیر این ایمان وغیرت داره می جنگه وگرنه سعودی عوضی اسلحه شان خیلی بشتر وبهتره تازه اگر ایران کمک کنه به وظیفه انسانی خود دربرابر قلدرها عمل کرده است هرچقدر کمک کنه به پای سعودیها نمی رسه
کار به جایی رسیده که منحوس ترین وخونخوار ترین کشور تاریخ کشور فساد و فحشا و کفر کشوری که روی خون 100 میلیون سرخ پوست بیگناه بنا شده مسلمانان مظلوم یمن فرزندان اویس را تروریست می نامد
سفارت آمریکا را اشغال کنید
سگ زرد برادر شغاله
هر وقت رفت به جهنم میشگفت رفت
برادران یمنی نگران نباشید جمهوری اسلامی پشت شما خواهد ایستاد وازجیب‌ مردم در رفاه ایران مثل همیشه ازشما حمایت خواهد کرد
این بایدین هرکشوری سازش کنه باایران نمیکنه اینهاهمه ازهم بدترن
مرگ براستبکارجهانی امریکا انگلیس اسراءیل تمام سردمداران شون
شما که فقط حرفهای خوب اینارو میزارین صحبت‌های کثیفشون هم راجب ترور شهید سلیمانی بزارین
واقعا ترامپ ودارودسته اش وقاهت وبی شرمی را به بی نهایت ممکن رساندند ‌وننگ تاریخ بشریت شدند اولئک کلانعام بلهم اضل
کسانی که رقیب سیاسی خود را ذوق زده مذاکره میخوانند بیایند بصورت شفاف و در صدا و سیما اعلام کنند که هرگز با آمریکا چه در قالب برجام و یا هر عنوان دیگر مذاکره نخواهند کرد آنوقت حرفشان برای مردم قابل باور خواهد بود ! شما که خودتان برای مذاکره و کسب افتخار حل مشکلات کشور در سایه ی مذاکره له له میزنید نباید اینگونه ناجوانمردانه رقیب خود را تخریب کنید کما اینکه یکی از بزرگان محترم اصولگرا مذاکره را خوب توصیف کرده بودند مشروط بر اینکه خودشان مذاکره کنند ! پس بهتر است اصل مذاکره را نفی نکنید و به بهانه آن رقیب سیاسی خود را نکوبید چون مردم برخلاف تصور شما بسیار آگاه هستند و کوچکترین مسئله را در ذهن خود ضبط و ثبت میکنند !!!
ین کاسبان تحریم اگر در امریکا هرکس یا هر دولتی بیاید کوشش خواهند کرد او را بد جلوه دهند.چون دشمنی با امریکا برای ان ها کاسبی شان است10
من شغل میخوام
خوشم میاد که همتونم ناشناسید فقط کُر کُری میخونید و شعار میدید
هر دولتی که در آمریکا روی کار میاد رویکرد و روش سیاسیش یکی هستش در مقابل همه کشورها، سگ زرد برادر شغال
از میلیاردها دلار پول آزادشده ایرا‌ن از گره ، چقدر سهم هر ایرانیه؟ دست سربازان گمنام امام زمان درد نکنه ، اینجوری پول پس میگیرن ، نه با برجام .حالا آیا منصفانه تقسیم میشود یا اینکه آقایون نجومیها میخورن؟
فکر دزدان داخل کشور باشید ،نه آمریکا.
آمریکا خودش فرمانده داعش است تمامی ریس جمهوری های امریکاه این که بایدن چهل ششمین است همش فرماندهان داعش هستند امام خامنه ای می فرماید به آمریکا اعتماد نکنید ازخدا میخواهم تمام رژیمهای فاسد عالم دررسش شیطان بزرگ آمریکا ریشه کن بکند.انشاءالله
انشاالله خودترامپ همدستانش به اعدام محکوم می‌شوند وخاک توسر این سازمان ملل ببشود انشاالله همه آنها نابود می‌شوند هم سازمان ملل وهم منافقین و اسراییل وغیره یعنی آل سعود کسیف و همپیمانانش
تمام مسایل وتحولات آینده در یمن رقم خواهد خورد ایران اگه میخواد موفق باشه باید از سوریه و عراق خلاص بشه و تمام توان خودشو در یمن صرف کنه عراق سوریه و لبنان اصلن قابل اطمینان نیستند در آینده نزدیک خواهید دید که ایران باید از سوریه به دستور روسیه خارج بشه
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی