بازدید 10734

مصوبه کمیسیون تلفیق درباره شفافیت حقوق مدیران

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ از مصوبه این کمیسیون برای شفافیت در پرداخت حقوق‌های مدیران شرکت‌های دولتی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۹۰۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۸ 19 January 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امشب کمیسیون تلفیق سال ۱۴۰۰ گفت: با مصوبه اعضای کمیسیون تلفیق حقوق دریافتی مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها باید در بانک مرکزی و خزانه‌داری کل کشور به ثبت برسد.

وی افزود: با این مصوبه کمیسیون تلفیق دیگر با حقوق‌های نجومی خداحافظی می‌شود و دیگر کسی نمی‌تواند حقوق نجومی دریافت کند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: براساس این مصوبه سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است تا پایان فروردین ماه سال ۱۴۰۰، نسبت به ارائه چهار چوب مشخصی برای کدگذاری و قابل رصد نمودن مخارج دولت و استاندارد نمودن آن و تعریف شناسه پرداخت برای کلیه پرداخت‌های عمومی شامل طبقه بندی به تفکیک، دستگاه اجرایی، اقتصادی (اصول و مواد هزینه ای)، عملیاتی (امور و فصول، برنامه، طرح و فعالیت) اقدام تا دستگاه‌های اجرایی بخش عمومی نیز در راستای مدیریت حسابداری و گزارشگری مالی دولت، عملکرد خود را مطابق با تقسیمات بودجه‌ای و نظام حسابداری بخش عمومی گزارش نمایند.

امیرآبادی خاطرنشان کرد: همچنین طبق مصوبه امشب کمیسیون تلفیق کلیه پرداخت‌ها از محل منابع عمومی و اختصاصی با رعایت کلیه مراحل خرج و قطعی نمودن بدهی، بر اساس پذیرش استاد مالی الکترونیکی و درج شناسه پرداخت به نیابت از دستگاه اجرایی از ابتدای خرداد ماه سال ۱۴۰۰ در وجه ذینفع به طور مستقیم پرداخت می‌گردد. پرداخت‌های مربوط به دستگاه‌های اجرایی نظامی و انتظامی و امنیتی و همچنین مصارف عمومی در حد نصاب معاملات کوچک دستگاه‌های اجرایی از شمول این حکم نشدنی می‌باشند.

وی افزود: علاوه بر این طبق این مصوبه کلیه پرداخت‌های شرکت‌های دولتی از ابتدای خردادماه سال ۱۴۰۰، صرفا از طریق حساب‌های نزد بانک مرکزی و سامانه حواله الکترونیک با درج شناسه پرداخت و در وجه ذینفع نهایی انجام می‌شود. هر پرداختی خارج از این ساز و کار در حکم تصرف غیر قانونی در اموال عمومی است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: همچنین اعضای کمیسیون مصوب کردند که وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه‌داری کل کشور) مکلف است اطلاعات کلیه پرداختی‌های موضوع این بند را به تفکیک سرفصل‌های تعریف شده در شناسه پرداخت و ذیقع‌هایی تجمیع و امکان دسترسی به این اطلاعات را برای سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی فراهم نماید.

امیرآبادی در پایان گفت: همچنین طبق این مصوبه وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه داری کل کشور)، ساز و کار اجرایی پرداخت مستقیم به ذینفع نهایی را با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور را تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ برای اجرا ابلاع نماید، مسئولیت صحت و سلامت اسناد مالی بر عهده بالاترین مقام دستگاه اجرایی می‌باشد.

به گزارش فارس مصوبات کمیسیون تلفیق پس از تصویب در صحن علنی مجلس و تأیید شورای نگهبان به قانون تبدیل شده و برای اجرا ابلاغ خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان