بازدید 6146
۲

توضیح رئیس مرکز بهداشت اهواز درباره آب شرب شهر

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به برداشت بیش از ۱۷۰۰ نمونه از آب اهواز در سال ۹۹ گفت: وضعیت کیفی آب شرب اهواز روزانه مورد سنجش قرار گرفته و اختلاط آب شرب و فاضلاب صحت ندارد.
کد خبر: ۱۰۲۸۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴ 18 January 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، مهران احمدی بلوطکی در پاسخ به خبر منتشر شده در برخی از رسانه‌ها و فضای مجازی در خصوص آلودگی آب شرب منطقه پردیس و اختلاط با فاضلاب، اظهار داشت: در راستای پیگری موضوع تماس تلفنی با مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست برقرار شد، وی ضمن تکذیب خبر، موضوع ذکر شده در برخی خبرگزاری‌ها را درست ندانسته و این مورد را برداشت اشتباه رسانه‌ها در تجزیه و تحلیل مصاحبه و ثبت خبر عنوان کرد.

وی افزود: متولی تامین آب و گزارش وضعیت شبکه آب شهری از وظایف شرکت آبفا بوده و نظارت بر شبکه توزیع آب شهری و روستایی بعد از تصفیه خانه بر عهده دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشت می‌باشد.

رئیس مرکز بهداشت غرب شهرستان اهواز ادامه داد: با توجه به نظارت‌ها و پیگیری مستمر انجام شده بیماری‍‌های منتقله از آب و غذا از جمله هپاتیت آ کنترل و در محدوده زمانی ذکر شده موردی از طغیان این بیماری در مراکز بهداشت ثبت نشده و همچنین تاکنون گزارشی از وجود فاضلاب در شبکه شرب آب شهری شهرستان اهواز محرز نشده است.

دبیر شورای سلامت شهرستان اهواز گفت: کارشناسان بهداشتی مرکز بهداشت بصورت مستمر نظارت کمی و کیفی بر امر توزیع آب در شبکه آبرسانی شهرستان اهواز را داشته و روزانه نسبت به کلرسنجی و نمونه برداری میکروبی آب در تمامی نقاط مناطق شهری و روستایی اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: متولی آب در شهر شرکت آبفا بوده و تمامی مشکلات موجود در اسرع وقت به این سازمان گزارش و پیگیری جهت رفع مشکلات صورت خواهد گرفت.

احمدی بلوطکی گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا کنون بیش از ۱۷۰۰ نمونه میکروبی ار شبکه آب عمومی در محدوده شهری تحت پوشش مرکز بهداشت غرب اهواز اخذ شده و آنالیز نمونه‌ها حاکی از مطلوبیت میکروبی ۹۵ درصدی در شبکه آب شهری است.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز تصریح کرد: متاسفانه به دلیل فرسودگی شبکه آبرسانی در برخی مواقع شاهد گل آلود بودن و کدورت بالا و بوی نامطبوع آب در برخی مناطق شهری هستیم که پیگیری‌های لازم و فوری در جهت رفع اینگونه مشکلات صورت خواهد گرفت.

احمدی بلوطکی ضمن بیان اینکه تلاش و پیگیری بیشتر شرکت آبفا در جهت رفع مشکلات از جمله شکستگی لوله‌های آبرسانی، گرفتگی‌های فاضلاب و ... از انتظارات مرکز بهداشت می‌باشد، خاطر نشان کرد: سلامت مردم خط قرمز مراکز بهداشت بوده و در صورت بروز هرگونه مشکل ضمن اطلاع رسانی توسط این مرکز، پیگیری‌های حقوقی لازم انجام خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز در پایان افزود: شایسته است در جهت جلوگیری از ایجاد دل نگرانی مردم قبل از اطلاع رسانی در خبرگزاری‌ها و فضای مجازی، صحت خبر از سازمان‌های متولی و افراد متخصص از جمله مراکز بهداشت و شرکت متولی تامین کننده آب شرب یعنی شرکت آبفا اهواز اخذ و سپس در اختیار عموم قرار گیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
سلام من چند روز پیش از منطقه پردیس عبور کردم ، دقیقا لوله آب شرب منازل از وسط جوی فاضل آب عبور میکند و کل منطقه هم لبریز از فاضل آب است .باید این مسیولین در این مناطق زندگی کنند و از پشت میزشون تکون بخورند تا مشکلات حل شوند.
چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است کمتر دروغ بگو مسئول جان
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار