بازدید 8356

پیشنهاد پامپئو درمورد اهدای جایزه صلح نوبل به ترامپ

وزیر خارجه آمریکا در واپسین روز‌های کاری پیشنهاد کرد که به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور ایالات متحده جایزه صلح نوبل داده شود.
کد خبر: ۱۰۲۷۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۸ 14 January 2021

به گزارش تابناک به نقل از فارس، وزیر امورخارجه آمریکا در واپسین روز‌های کاری پیشنهاد کرده که به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور ایلات متحده جایزه صلح نوبل داده شود.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در توییتی نوشت که باید به پاس تلاش‌های ترامپ در برقراری صلح میان کشور‌های عربی و اسرائیل، به دونالد ترامپ جایزه صلح نوبل اهدا شود.

وزیر خارجه آمریکا در حالی این سخنان را بیان کرد که جلسه استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا در حال برگزاری است.

چندی قبل واشنگتن، ابوظبی و تل‌آویو در بیانیه‌ای اعلام کردند که با وساطت ترامپ، «محمد بن‌زاید»، ولی عهد ابوظبی و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل به توافق رسیدند که از این به بعد همکاری و روابط مشترک داشته باشند.

پامپئو در حالی این تقاضا را کرده که شهر‌های آمریکا چندی قبل در اعتراض به اظهارات نژادپرستانه دونالد ترامپ به شدت ملتهب شدند. بامداد چهارشنبه گذشته نیز هواداران ترامپ با حمله به کنگره این کشور که به مرگ پنج تن و برجای گذاشتن خسارات مالی منجر شد یک افتضاح بین‌المللی خلق کردند.

چندی قبل نیز یک شبکه آمریکایی ادعا کرد رئیس‌جمهور این کشور به دلیل میانجی‌گری برای حصول توافق عادی‌سازی روابط بین امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی، نامزد جایزه صلح نوبل شده است.

شبکه خبری «فاکس نیوز» مدعی شد که چند هفته بعد از کمک دولت آمریکا به حصول توافق عادی‌سازی روابط بین امارات عربی متحده و رژیم اسرائیل، دونالد ترامپ نامزد جایزه صلح نوبل برای سال ۲۰۲۱ شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر