بازدید 19381

هشدار ورزش باد شدید و وقوع بهمن در استان زنجان

کارشناس پیش‌بینی خدمات عامه هواشناسی استان زنجان با اشاره به اینکه از فردا شاهد وزش باد شدید در استان خواهیم بود گفت: سرعت وزش باد به ۶۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.
کد خبر: ۱۰۲۷۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۲ 13 January 2021
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، حسین سلطانی اظهار داشت: از فردا موجی که بر روی دریای مدیترانه شکل گرفته به استان زنجان نفوذ خواهد کرد و حوالی ظهر این استان شاهد وقوع وزش باد شدید خواهد بود. این در حالی است که در روز جمعه این وزش باد با شدت بیش‌تری ادامه خواهد یافت در این بین احتمال بارش پراکنده نیز دور از انتظار نخواهد بود.

وی افزود: وزش باد در جهت جنوبی و جنوب غربی است و پیش‌بینی می‌شود سرعت باد در زمان اوج به ۶۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت برسد با این حال سرعت وزش باد در ارتفاعات به مراتب بیشتر نیز خواهد شد.

کارشناس پیش‌بینی خدمات عامه هواشناسی استان زنجان با تاکید بر اینکه به دلیل سرعت وزش بالا احتمال آسیب به تاسیسات شهری و روستایی وجود دارد گفت: مردم از قرارگیری در کنار ساختمان‌های نیمه کاره، درختان پوسیده و مرتفع خودداری کنند. همچنین وسایل نقلیه با سطوح بادگیر وسیع از تردد در محور‌های کوهستانی به ویژه شهرستان طارم خودداری کنند چراکه احتمال منحرف شدن خودرو به وسیله باد وجود دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش دمای هوا احتمال وقوع بهمن دور از انتظار نیست با این وجود به دلیل ذوب شدن برف و سست شدن لایه‌های خاک ریزش سنگ و قسمت‌هایی از کوه نیز محتمل می‌باشد.

سلطانی با بیان اینکه به کوهنوردان اکیدا توصیه می‌شود فردا و روز جمعه در ارتفاعات و پرتگاه‌ها حضور نداشته باشند و برنامه کوهنوردی را به روز‌های دیگر موکول کنند، گفت: به دلیل اینکه وزش باد چرخشی است این امر می‌تواند جان کوهنوردان را با خطر رو‌به‌رو کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر