بازدید 49820
۶

میدان تاریخی حسن آباد پس از آتش سوزی

میدان تاریخی حسن آباد که در بافت تاریخی قاجاری شهر تهران واقع شده است یکی از میادین شاخص تاریخی شهر تهران است که با شماره ۱۹۷۷ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. میدان حسن آباد و ساختمان‌های پیرامونش در سال ۱۳۰۹ ساخته شد و به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۰۲۶۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵ 09 January 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، در طول تاریخ این مجموعه تاریخی نیز از گزند حوادث به دور نبود و تخریب یک ضلع از آن برای احداث ساختمان بانک ملی یکی از جمله تخریب‌های ناگواری بود که این میدان را تحت تأثیر قرار داد.

در شامگاه ۲۶ تیر ۱۳۹۸ نیز ضلع شمال غربی میدان حسن آباد دچار حریق شد و علی رغم همجواری این میدان با ایستگاه‌های آتش نشانی، آسیب‌های شدیدی را متحمل شد. اکنون با گذشت بیش از یک سال از این حادثه، این بنای ارزشمند به حال خود رها شده و تنها به نصب داربست‌ها و بناهایی در نمای آن اکتفا شده است. مالکین خصوصی، سازمان میراث فرهنگی و شهرداری تهران از جمله عوامل مرمت این بنا و رسیدگی به وضعیت اسف بار آن می‌باشند.

این گزارش تصویری روایت کننده وضعیت فعلی بخش شمال غربی میدان تاریخی حسن آباد است که دچار حریق شد و در حال حاضر با رطوبت و رها شدگی دست و پنجه نرم می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۶
هر کسی لیاقت داشتن اثار تاریخی را ندارد چون از شعور کافی برای درک ارزش ان‌ برخوردار نیست.
افسوس.آدم با دیدن این صحنه ها قلبش به درد میاد.
مگه اینجا اینگلیسه که بعد از آتش سوزی مترو ده سال تحقیق و مطالعه کردند تا با کشف یک مفهوم فیزیکی جدید علت رو فهمیدند و رفعش کردند؟!!
میدان حسن آباد بخاطر قدیمی بودن ساخت منحصربفردش واقعا زیباست حالا جالبه که اون قسمت شمال غربی که آتیش گرفت دقیقا چسبیده به آتش نشانی اصلا لازم نبوده کسی با آتش نشانی تماس بگیره چون بغل هم هستند باید خود آتش نشانی بلافاصله آتیش و خاموش میکرد ولی متاسفانه کامل سوخته
وای بروزیکه بگندد نمک
حیف چقدر وجود آدم می سوزه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم