بازدید 75304

واکنش آمریکا به توقیف نفتکش کره جنوبی توسط ایران

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که واشنگتن از توقیف شناور کره‌ای توسط ایران باخبر است و شرایط را تحت نظر دارد.
کد خبر: ۱۰۲۵۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸ 04 January 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، ربکا رباریچ از سخنگو‌های وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد ناوگان پنجم دریایی آمریکا مستقر در بحرین از مسئله توقیف نفتکش کره‌ای توسط ایران باخبر بوده و شرایط را تحت‌نظر دارد.

به گزارش ایسنا، نیروی دریایی سپاه امروز در اطلاعی‌های اعلام کرد: شناور نفتکش کره جنوبی با نام تجاری هانکوک چیمی صبح امروز به دلیل نقض پروتکل‌های زیست‌محیطی توسط نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس متوقف شد.

در اطلاعیه نیروی دریایی سپاه همچنین آمده است: «این شناور از مبدا بندر الجبیل عربستان سعودی عازم بمبئی هند بود که در خلیج فارس به دلیل نقض پیاپی قوانین زیست محیطی دریایی توقیف شد.

این کشتی با پرچم کره‌جنوبی در حال تردد و حامل ۷ هزار و ۲۰۰ تن اتانول بوده است. خدمه‌های دستگیر شده از این شناور از ملیت‌های کره، اندونزی، ویتنام و میانمار هستند.

این شناور که پس از توقیف در لنگرگاه بندرعباس پهلو گرفت و پرونده آن برای طی مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی کشور خواهدشد. توقیف این شناور به درخواست اداره بنادر و کشتیرانی و با حکم داداستانی استان هرمزگان در ساعت ۱۰ صبح پانزدهم دی ماه انجام شد.»

وزارت خارجه کره جنوبی روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای خواستار آزادی نفتکش حامل ''مواد شیمیایی'' توقیف شده در آب‌های دریای عمان شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۲۲
دتشان درد نکند
دولت مزدور کره باید حساب دستش بیاد
تا تمام پولمون را ندادند كشتي را رفع توقيف نكنيد
در لنگرگاه لنگر انداخت!
پهلوگیری برای اسکله هست
خوبشون کردید تا مطالبات ایران را ندن آزادشون نکنید
با اینها باید با زور رفتار کرد
آخ جون جنگ داره شروع میشه
۷ میلیارد را بدهید تا آزاد کنیم
حرف حساب
پول های بلوکه شده ما بدهید تا ما نیز ازاد کنیم
ظاهرا برخی در داخل بیشتر از ترامپ علاقه مندند یک درگیری در منطقه راه بیفتد.
به آمریکا ربطی نداره و هیچ غلطی هم نمیتونه بکنه ترامپ قمارباز و قاتل منتظر انتقام باش
درود بر سپاه
وقتی با زبان خوش بدهی چند ملیارد دلاری را پس نمی دهد ، بایستی به زور متوسل شد.
سپاه بارها ثابت کرده حامی منافع ملی ایران و ایرانیان است.
هرگز کشتی موش کورها را آزاد نکنید . انهادله سگهای امریکایی هستند . در امنیت ایجاد شده توسط ایران تجارت می کنند بعد پول ایران را بلوکه می کنند . جمهوری اسلامی با وارد کردن کالا از کره اقتصاد نابود شده ی آنها را نجات داد .
درسته که این کشتی از نظر زیست محیطی متخلفه، ولی در این شرایط که کشور با سایه تهدیدات روز افزون رژیمهای آمریکا و اسرائیل و عربستان مواجه است؛ ایجاد این جبهه جدید تنشی نیز برای کشور منطقی و معقول نیست..مگر اینکه با گستاخی بیش از حد طرف کره ای که به ما کلی بدهی مالی دارد، ناگزیر به آن شده باشند که در آنصورت نیز حداقل؛ عنوان توقیف، بهتر است مصادره بخاطر وصول بدهی های مالی معوقه کره را نیز توام با تخلف فنی داشته باشد که در صورت بالا گرفتن منازعات ما با کره، دلیل محکمه پسند و قانع کننده تری باشد .
جناب وزیر امور خارجه کره، اول پول های بلوکه شدهدما رو پس بدین، بعد بیاین حرف از رفع توقیف بزنین
باسلام. کره یها تا پولهای بلوکه شده مونو ندادن نفتکش بی نفتکش
به چه روزی افتادیم باید با باج گیری راه زنی درامد زایی کنیم!!!!
چی بودیم چی شدیم!!!
داداش پول مردم رو بده کشتیتو وردار برو
یا الله جانم فدای ایران
سلام.خسته نباشید؛ این توقیف نفتکش کره جنوبی بهترین کاری بود که نیروهای نظامی و نیروی سپاه ما انجام دادن این مورد ها به ملت امید میده،زندگی میده،هویت میده همونطور که سایت یه واکسن کرونا برای ملت مهمه ساخت تجهیزات دفاعی و استقرار دفاعی هم براشون مهمه،امیدوارم شاهد موارد خطیر تر از اینا باشیم.
خدا به داد برسه
لبنان هم چنین کاری کرد که بندر به اون زیباییش توسط چنین محموله ای با خاک یکسان شد
دمتون گرم بچه های سپاه
سلام،، اگر این محموله متعلق به ایران بود در آب های آزاد شما منادیان دموکراسی غربی چکار میکردین؟ بوق کرنا براه نمی انداختین؟
آمریکا خوب می دونه باید کلاه خودش را تو خلیج فارس و دریای عمان بچسبه تا باد نبردش دیگه نمی تونه به بهانه‌های واهی یا وعده و وعید دادن الکی حق ملت بزرگ ایران را پایمال کنه کم‌کم باید به فکر پس دادن خسارت سال‌های گذشته باشه که در حق مردم ایران روا داشته
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان