بازدید 13320

ترامپ کماکان در توهم اعلام پیروزی در انتخابات است

رئیس جمهور آمریکا که واپسین روز‌های کاری خود را سپری می‌کند بازهم از تقلب در انتخابات و شمارش آرا در ایالت «جورجیا» سخن گفت.
کد خبر: ۱۰۲۵۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰ 02 January 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در واپسین روز‌های حضور در کاخ سفید بازهم از تقلب در انتخابات و لزوم بازنگری شمارش آرا در ایالت «جورجیا» سخن گفت.

ترامپ شنبه شب به وقت تهران در دو رشته توییت در این زمینه نوشت: «فقط بخش کوچکی از این آرا یک پیروزی بزرگ و قاطع در ایالت جورجیا به ما می‌دهد. آیا آن‌ها به طور غیرقانونی آرا را در «فولتون» نابود کرده اند؟ بعد از هفته‌ها ما هنوز حتی قاضی نداریم که به پرونده بزرگ کلاهبرداری رای دهندگان رسیدگی کند.»

ترامپ در ادامه نوشت: «چرا آن‌ها در فالتون تایید امضا را انجام نداده‌اند. چرا آن‌ها آرا غیرقانونی متوفی‌ها، ساکنان غیر از جورجیا و رأی ده‌ها هزار نفر دیگر را از شمارش نهایی آرا کسر نکرده‌اند؟»

این در حالی است که رئیس جمهور آمریکا طی روز‌های گذشته نیز از تجمع بزرگ طرفدارانش در پایتخت این کشور در ششم ژانویه (۱۷ دی) خبر داد. وی در توییتی نوشت: «راهپیمایی اعتراضی بزرگ در واشنگتن ساعت ۱۱ صبح روز ششم ژانویه انجام خواهد شد. جزئیات مکان (برگزاری راهپیمایی) خواهد آمد. سرقت (نتایج انتخابات) را متوقف کنید.»

این تظاهرات اعتراضی در حالی برگزار خواهد شد که قرار است روز ششم ژانویه نشست مجلس سنا به ریاست «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا برگزار شود و طی آن آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) درباره پیروز انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا شمارش شود.

طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی، نتایج آرای مجمع گزینندگان نشان داد که «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب توانست ۳۰۶ رای کسب کند و با این احتساب، او رئیس‌جمهور منتخب و «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور منتخب است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر