بازدید 7685
انصارالله: هیچ ارتباطی با حمله نداریم

۲۶ کشته و ۶۵ زخمی در حملات فرودگاه عدن

منابع خبری از کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر در جریان حملات امروز فرودگاه عدن در جنوب یمن خبر می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۲۴۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۱ 31 December 2020
به گزارش تابناک به نقل از شفقنا، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که در جریان این انفجار‌ها ۱۰ نفر کشته شدند. با این حال اسکای نیوز عربی به نقل از منابع پزشکی اعلام کرد که در این انفجار ۲۶ نفر کشته و ۶۵ تن دیگر زخمی شدند.

این حملات هنگام ورود هواپیمای حامل اعضای جدید دولت مستعفی یمن رخ داد ودر جریان آن دو انفجار، دو نقطه مختلف فرودگاه عدن را هدف قرار داد.

براساس این گزارش، انفجار اول باند فرودگاه و انفجار دوم، محل تجمع خبرنگارانی را هدف قرار داد که برای پوشش ورود دولت مستعفی یمن جمع شده بودند و در این بین خبرنگار اسکای نیوز عربی نیز زخمی شد.

دولت مستعفی یمن: حوثی‌ها حمله عدن را انجام دادند

بلافاصله پس از وقوع این حملات، «معمر الاریانی» وزیر اطلاع رسانی دولت مستعفی یمن، انصارالله را به انجام این حملات متهم کرد.

الاریانی در توییتر نوشت: به همه اطمینان می‌دهیم که حال همه اعضای دولت خوب است.

او مدعی شد: این حمله تروریستی را که شبه نظامیان حوثی انجام دادند، ما را از نجام وظایف ملی خود باز نخواهد داشت.

انصارالله: حمله عدن ارتباطی به ما ندارد

از سوی دیگر جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که این جنبش با حملات امروز فرودگاه عدن هیچ ارتباطی ندارد.

به نقل از العهد، دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با تاکید بر اینکه این حمله هیچ ارتباطی با ما ندارد، اظهار کرد: متهم کردن ما در این حمله، تلاشی تکراری برای کشاندن ما به درگیری‌های مزدوران و تسویه حساب‌های میان آنهاست.

براساس این گزارش، «ضیف الله الشامی» عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن و وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن مستقر در صنعا در حساب توییتری خود با اشاره به این موضوع نوشت: اظهارات دولت عبدربه منصور هادی درباره انفجار‌های عدن سوال برانگیز است.

الشامی این اظهارات را تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های ائتلاف علیه غیرنظامیان و تسویه حساب در داخل ائتلاف سعودی توصیف کرد.

شورای انتقالی یمن: مقصر دانستن حوثی‌ها زود است

در همین حین «هانی بن بریک» نایب رئیس شورای انتقالی جنوبی یمن که از حمایت امارات متحده عربی برخوردار است، هشدار داد که هنوز خیلی زود است که حوثی‌ها در حمله‌ای که امروز (چهارشنبه) فرودگاه عدن را هدف قرار داد، مقصر دانسته شوند.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر