بازدید 11081

مخازن مازوت کارخانه سیمان تهران پلمب بوده است

رییس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان ری با بیان اینکه سوخت تمامی واحدهای تولید جنوب تهران تحت نظر بازرسان اداره محیط زیست است، گفت: مخازن مازوت کارخانه سیمان تهران از سال گذشته پلمب شده است.
کد خبر: ۱۰۲۳۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 25 December 2020

زهره عبادتی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: گاز کارخانه سیمان تهران روز دوشنبه هفته جاری به دلیل افزایش مصرف گاز در بخش خانگی قطع شد ولی با پیگیری های اداره فرمانداری ویژه شهرستان ری، اداره محیط زیست و اداره گاز این مشکل روز سه شنبه برطرف شد.

وی با اشاره به اینکه مخازن مازوت کارخانه سیمان تهران پلمب است، خاطرنشان کرد: خروجی دودکش های صنایع بزرگ مقیاس شهرستان ری از جمله کارخانه سیمان تهران و صنایع نفتی از جمله پالایشگاه تهران و شرکت بهران به صورت لحظه ای پایش می شود.

عبادتی اضافه کرد: اداره محیط زیست شهرستان ری تاکنون اجازه مصرف مازوت در صنایع جنوب تهران را نداده است و خروجی دودکش های نیز براساس استاندارهای زیست محیطی به صورت کامل رصد می شود.

این مسئول با اشاره به اینکه کوره های کارخانه سیمان تهران با مصرف گاز عملکرد بهتر و هزنیه پایین تری نیز نسبت به مازوت دارند، اظهار داشت: استفاده از مازوت در این واحد تولیدی مورد نظر مسئولان کارخانه نیز نیست، تعطیلی کارخانه سیمان نیز به دلیل دارا بودن یکهزار و ۶۰۰ کارگر امکان پذیر نیست.

عبادتی یادآور شد: امیدواریم با مدیریت مصرف در بخش خانگی و تمهیدات اداره گاز شاهد قطع گاز و استفاده از مازوت در صنایع تولید جنوب تهران نباشیم.

وی در درخصوص نوع سوخت صنایع مختلف گفت: برای اداره حفاظت از محیط زیست بیش ازمصرف چه نوع سوخت توسط واحد تولیدی، خروجی دودکش ها اهمیت دارد، چرا که در بسیار از کشورها صنایع با سوخت سنگین کار می کنند ولی با فیلتراسیون درست و دقیق خروجی دودکش ها توانسته اند استانداردهای زیست محیطی را به خوبی رعایت کنند.

به گزارش ایرنا، طی چند روز گذشته به دلیل افزایش آلودگی هوا و داده های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران که نشان می دهد غلظت آلاینده دی اکسید گوگرد که ارتباط مستقیمی با مصرف مازوت در صنایع و نیروگاه ها دارد این گمانه زنی ها که واحدهای صنعتی بزرگ مقیاس جنوب تهران مازوت استفاده می کنند را افزایش داده است.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است، این شهرستان به دلیل استقرار صنایع بزرگ پایتخت در آن و همچنین قرارگیری در حاشیه کمربندی های کلان شهر تهران همواره یکی از آلوده ترین نقاط استان تهران محسوب می شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر