بازدید 6963

توافق انگلیس و اتحادیه اروپا بر سر روابط پسابرگزیت

نمایندگان انگلیس و اتحادیه اروپا پس از چندین دور مذاکره سرانجام بر سر مسائل مربوط به روابط تجاری دوجانبه پس از پایان دوره گذار برگزیت به توافق رسیدند.
کد خبر: ۱۰۲۳۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶ 24 December 2020
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم به نقل از آسوشیتد پرس، نمایندگان انگلیس و اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه پس از چندین دور مذاکره سرانجام بر سر سازوکار روابط تجاری دوجانبه پس از پایان دوران گذار برگزیت (۱۱ دی‌ماه) به توافق رسیدند.

بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس در یک نشست خبری با اعلام اینکه همه توافقات لازم برای خروج کامل کشورش از اتحادیه اروپا صورت گرفته است، اعلام کرد که این توافقات به نفع انگلیس و همه اعضای اتحادیه اروپاست.

نخست‌وزیر انگلیس در خصوص توافق اخیر و پایان دوران گذار برگزیت که به معنای جدایی کامل انگلیس از اتحادیه اروپاست، اظهار داشت: «ما از طریق توافق اخیر با اتحادیه اروپا دوباره سرنوشت، قوانین و حاکمیت خودمان را به دست آوردیم.»

وی در عین حال اعلام کرد که انگلیس در حوزه‌های مختلف روابط مستحکمی با اتحادیه اروپا خواهد داشت.

ارزولا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا (بازوی اجرایی اتحادیه اروپا) نیز در پیامی توئیتری از توافق میان اتحادیه اروپا و انگلیس استقبال کرد.

این مقام ارشد اتحادیه اروپا در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر درباره توافق اخیر با انگلیس نوشت: «ارزشش را داشت که برای این توافق مبارزه کنیم. اکنون ما یک توافق منصفانه و متوازن با انگلیس داریم. این توافق از منافع اتحادیه اروپا حفاظت و رقابت منصفانه رو تقویت می‌کند. اروپا اکنون راه خود را ادامه می‌دهد.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار