بازدید 7301
رویترز خبر داد:

اروپا و انگلیس در آستانه توافق بر سر برگزیت

سه منبع دیپلماتیک آگاه در اتحادیه اروپا خبر داده‌اند که کشور‌های عضو این بلوک آمادگی دستیابی به توافق تجاری با انگلیس در مذاکرات برگزیت را دارند.
کد خبر: ۱۰۲۳۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۵ 23 December 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، سه منبع دیپلماتیک آگاه در اتحادیه اروپا به خبر‌گزاری «رویترز» گفته‌اند کشور‌های عضو این بلوک آمادگی دستیابی به توافق تجاری با انگلیس در مذاکرات برگزیت را دارند.

به نوشته خبر‌گزاری رویترز، کمیسیون اروپا که شاخه اجرایی اتحادیه اروپاست و از طرف ۲۷ عضو این بلوک با انگلیس مذاکره می‌کند در جریان جلسه‌ای به دیپلمات‌های اتحادیه اروپا اعلام کرد که برای جلسه‌ای دیگر در روز پنجشنبه (فردا) آماده باشند.

یکی از دیپلمات‌های اتحادیه اروپا در این خصوص گفت: «ظاهراً توافق تقریباً شکل گرفته است، اما مسئله اعلام آن امروز یا فرداست.»

این خبر در حالی منتشر شده که پیشتر گمانه‌زنی‌هایی در خصوص عدم دستیابی به توافق میان انگلیس و اتحادیه اروپا در این مذاکرات زده می‌شد.

از سوی دیگر «میشل برنیر» مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا و «دیوید فراست» مذاکره‌کننده ارشد بریتانیا نیز پس از دیدار در بروکسل تأکید کردند که باید تا پیش از اتمام سال جاری میلادی (ده روز آینده) توافق نهایی حاصل شده باشد.

انگلیس ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ (۱۱ بهمن۹۸) رسماً از اتحادیه اروپا خارج شد، اما در دوره گذار که قرار است تا پایان امسال (۳۱ دسامبر ۲۰۲۰) باشد، همچنان معیار‌های اصلی عضویت در این اتحادیه را حفظ خواهد کرد.

اکنون روابط انگلیس و اتحادیه اروپا به مدت یک سال حالت گذار را سپری می‌کند و دو طرف در این بازه زمانی فرصت دارند درخصوص نحوه روابط پسابرگزیت به توافق برسند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل