بازدید 12419
۸

مخالفت گسترده با تلاش دولت آمریکا برای تروریستی اعلام کردن انصارالله یمن / ۲۰ مقام آمریکایی: این آسیبی عمیق برای امنیت ملی آمریکاست

به گزارش نشریه هیل، طبق گفته مقامات امور خارجه و دیپلمات‌های پیشین ایالات متحده، تلاش دولت ترامپ برای اعلام گروه تحت حمایت ایران، یعنی حوثی ها، به عنوان یک سازمان تروریستی، می‌تواند آسیبی عمیق به امنیت ملی ایالات متحده بزند.
کد خبر: ۱۰۲۳۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۹ 23 December 2020

مخالفت گسترده با تلاش دولت آمریکا برای تروریستی اعلام کردن انصارالله یمن/ 20 مقام آمریکایی: این آسیبی عمیق برای امنیت ملی آمریکاست

بین الملل تابناک: بیست مقام پیشین سیاست خاورمیانه‌ای آمریکا، در نامه‌ای به مایک پمپئو، نسبت به اعلام حوثی‌ها بعنوان یک گروه تروریستی، هشدار دادند.

به گزارش نشریه هیل، طبق گفته مقامات امور خارجه و دیپلمات‌های پیشین ایالات متحده، تلاش دولت ترامپ برای اعلام گروه تحت حمایت ایران، یعنی حوثی ها، به عنوان یک سازمان تروریستی، می‌تواند آسیبی عمیق به امنیت ملی ایالات متحده بزند.

در نامه‌ی روز یکشنبه به وزیر امور خارجه، مایک پمپئو، ۲۰ مقام پیشین با تمرکز بر سیاست‌های ایالات متحده در خاورمیانه، خواهان متوقف شدن اقدام دولت ترامپ برای تروریستی اعلام کردن حوثی‌ها شدند.

مقام‌ها پیشین آمریکا گفتند، چنین حرکتی می‌تواند به عنوان عملیاتی با انگیزه‌های سیاسی دیده شود و در نهایت ارزش و توانایی برنامه‌ها و سیاست‌های ضد تروریسم ایالات متحده را کاهش داده و زیر سوال برد.

امضاکنندگان این نامه که شامل تقریبا تمام سفیران پیشین ایالات متحده در یمن، برنامه ریزان ضد تروریسم پیشین ایالات متحده در وزارت امور خارجه و مقامات رسمی و پیشین دو حزب جمهوری خواه و دمکرات می‌شوند، گفتند: برای شفاف سازی هرچه بهتر دیدگاه خود، ما هیچ احساس همدردی و یا همراهی با جنبش حوثی‌ها نداریم و جنبش آن‌ها را تایید نمی‌کنیم، اما جنبش حوثی با تعریف یک سازمان تروریستی خارجی همخوانی ندارد و تعیین این گروه به عنوان یک گروه تروریستی به پیشرفت اهداف امنیت ملی ایالات متحده کمکی نمی‌کند.

بنا بر گزارش ها، دلیل اصلی دولت ترامپ برای اعلام حوثی‌ها به عنوان سازمانی تروریستی، به دلیل مشارکت این گروه در جنگ داخلی شش ساله یمن در برابر ائتلاف رهبری شده توسط عربستان سعودی است.

به عقیده امضا کنندگان نامه، این کار می‌تواند در تلاش‌های کمیته‌های بین المللی برای ارسال بسته‌های بشر دوستانه و نجات بخش به کشوری که در حال تجربه بدترین بحران انسانی تاریخ بشر است، اختلال ایجاد کند؛ که شامل ارسال بسته‌های غذایی و دارویی به حداقل ۷۰ درصد جمعیت یمنی تحت کنترل حوثی‌ها می‌شود.

امضا کنندگان این نامه در ادامه گفتند که این کار همچنین به تلاش‌های بین المللی برای یافتن یک راه حل سیاسی برای بحران یمن آسیب می‌زند.

در این نامه آمده است: از دولت می‌خواهیم تا حمایت خود از برنامه‌های صلح ملل متحد را افزایش دهد، زیرا حمایت ایالات متحده می‌تواند نیرویی حیاتی در سوق دادن طرفین برای اتمام جنگ و اعمال صلح و آتش بسی مداوم و ماندگار باشد، چنین مصالحه سیاسی‌ می‌تواند به مقامات یمن برای ریشه یابی علت اصلی درگیری‌های حال حاضر کمک کند.

اخیرا حزب کارگر انگلیس نیز به اظهار نگرانی در این خصوص پرداخته و گفت، این اقدام علیه حوثی‌های یمن موجب ناتوانی در کمک رسانی به بخش عمده شمال یمن می‌شود. آنا مک کورین، وزیر توسعه بین‌المللی دولت در سایه انگلیس گفت، این سبب محروم شدن میلیون‌ها نفر از یمنی‌ها می‌شود.

مک مورین در نامه‌ای به دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس با درخواست درخصوص اینکه انگلیس در این مسیر از آمریکا پیروی نکند، نوشت: ما نگران هستیم که این نوع تعریف از حوثی‌ها باعث ایجاد یک مانع تقریبا غیرقابل رفع برای تحویل کمک‌های انسانی ضروری شده و ارائه دهندگان کمک‌های مادی یا حمایت‌های اقتصادی به سازمان‌ها و برنامه‌های چند جانبه در ریسک تحریم‌های مالی یا حقوقی قرار بگیرند.

وی افزود: همچنین جلوی تماس عملی سازمان‌های انسان دوست با بخش عمده زیرساخت‌های اداری حوثی‌ها گرفته خواهد شد و آن‌ها اجازه استفاده از مقاطعه کاران غیرنظامی محلی برای برنامه‌های تحویل را پیدا نخواهند کرد.

دیده‌بان حقوق بشر نیز نسبت به تبعات این نوع تعیین حوثی‌ها توسط آمریکا هشدار داد. افراح ناصر، محقق یمن در این سازمان گفت: بسیاری از یمنی‌ها هم اکنون در آستانه قحطی هستند و اقدامات آمریکا که موجب مداخله در فعالیت سازمان‌های امدادرسان شوند می‌تواند تبعات فاجعه باری در پی داشته باشد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد ماه گذشته میلادی هشدار داد: یمن هم اکنون با خطر قریب‌الوقوع بدترین قطحی که جهان در چند دهه اخیر دیده، مواجه است و در صورت عدم اقدام فوری، ممکن است جان میلیون‌ها یمنی از دست برود.

به نوشته گاردین، درخواست‌ها برای حمایت از تلاش‌های انسان دوستانه در قبال یمن مکررا با مشکلات بودجه‌ای مواجه شده‌اند.

همه گیری کووید-۱۹ که بخش عمده این کشور را درگیر ساخته نیز باعث بدتر ساختن نیاز‌های انسانی شده است.

مک مورین و دیده‌بان حقوق بشر هر دو گفتند، در صورتی که آمریکا تهدیدش علیه حوثی‌ها را عملی کند، تلاش‌ها برای رقم زدن یک آتش بس و مذاکره برای یمن خیلی پیچیده‌تر خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
من هم این عمل احتمالی آمریکا را پیشاپیش تقبیح می کنم
نمی دانم غرب هلاکان کی از خواب غفلت بیدار خواهند شد البته اگر انسان دوستی و حقوق بشر غربی در مورد کشورهای دیکر اجازه دهد !
وقتی کارگاه سرامیک سازی را تحریم می کنند جناب مدیریت دولتی در ایران خودش بدون تحریم نابغه است.
تحت حمایت ایران هستند یا نه؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
کلمه ی بالاخره اول جمله چه مشکلی داشت که سانسور کردی؟؟؟
آمریکا آنقدر بدنام است که اگر گروهی را هم تروریستی بنامد اثر چندانی ندارد حداقل از دید ما ایرانی ها و بسیاری از کشورهای خاورمیانه اینچنین است و زیاد مهم نیست و مهم این است که این گروه قرار است چشم فتنه ای را کور کند که با کور شدن آن صلح واقعی نه تنها در منطقه بلکه در جهان باز گردد و ممکن است قابل باور نباشد ولی خیلی چیزها در 40 سال گذشته برای ما باورپذیر نبود ولی اتفاق افتاد.
بنظرم اگه بخوان راست بگن باید خودشون اسراعیل ورژیم عربستان رو تروریستی اعلام کنن
این جمله را ببینید:
قرار دادن حوثی ها، به عنوان یک سازمان تروریستی، می‌تواند آسیبی عمیق به امنیت ملی ایالات متحده بزند
این جمله یعنی حوثی ها تروریست هستند. اگر به آنها تروریست بگویید با ترور پاسخ می دهند.
ضمنا یک گروه تروریستی چکار باید بکند که تروریستی شناخته شود؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی