بازدید 18901
۹

کاهش شدید ارزش دینار عراق

بانک مرکزی عراق ارزش دینار مقابل دلار را ۲۳ درصد کاهش داد.
کد خبر: ۱۰۲۲۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸ 21 December 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا از رویترز، در شرایطی که کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی، عراق را با کاهش محسوس درآمدهای ارزی مواجه کرده است، بانک مرکزی این کشور با صدور بیانیه ای اعلام کرد با هدف بهبود وضعیت کسری بودجه این کشور ارزش هر دلار را از ۱۱۸۲ دینار به ۱۴۶۰ دینار افزایش خواهد داد. عراق سومین صادرکننده بزرگ نفتی منطقه محسوب می شود.

طبق اعلام بانک مرکزی عراق، تصمیم برای کاهش ارزش دینار به دولت کمک خواهد کرد تا نسبت به پرداخت حقوق کارکنان اطمینان حاصل کند و از خشک شدن منابع ارزی نیز جلوگیری شود. بحران مالی عراق که تحت تاثیر کاهش بهای جهانی نفت و شیوع کرونا تشدید شده وضعیت کسری بودجه دولت را وخیم تر کرده است.

حدود ۹۵ درصد درآمدهای ارزی عراق وابسته به نفت است و آخرین بار در دسامبر سال ۲۰۱۵ ارزش دینار مقابل دلار پایین آورده شده بود. اقتصاد عراق یک اقتصاد وابسته به دلار استو انتظار می رود تحت تاثیر این اقدام، افزایش فوری در سطح عمومی قیمت ها و کاهش استانداردهای زندگی را در این کشور شاهد باشیم.

دولت مصطفی الکاظمی تاکنون اقدامات ریاضتی دردناکی را در عرصه اقتصادی انجام داده و اقدام اخیر بانک مرکزی می تواند بار دیگر منجر به اعتراضات خیابانی در عراق شود که از اکتبر سال گذشته آغاز و برای مدت ها ادامه یافته بود. نیروهای امنیتی عراقی در اطراف مقرهای بانک مرکزی و دفاتر مالی مستقر شده اند تا جلوی اعتراضات احتمالی نسبت به این تصمیم را بگیرند. عراق بخش تولید کوچکی دارد و تقریبا تمام محصولات وارداتی آن بر حسب دلار قیمت گذاری می شود و دینار کم ارزش تر می تواند باعث تشویق فعالان اقتصادی به صادرات بیشتر و گسترش فقر در کشور شود.

قیس جوهر- استاد اقتصاد گفت: کاهش تعمدی نرخ برابری ارز می تواند پیامدهای مخربی را برای اقتصاد کشور به همراه داشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۹
والا اینجا ریال، بالای 1000 درصد کاهش ارزش داشت، مطرح هم نکردید.
افتضاحات خودتون رو نمیبینید اما یک لغزش کوچک از دیگران مخصوصا آمریکا و اعراب رو تو شیپور میکنید. به این اطلاع رسانی و خبرگزاری نمیگن. ما بهش میگیم موج سواری.
لطفا یک خبرگزاری مستقل به ما معرفی کنید. اخبار راست و حسینی بدن بهمون، اونریا که میگن اینوریا بدن. اینوریا میگن ما خوبین اونا بدن.
همه خوبا شما، یک سایت با اخبار درست و بدون جهت گیری لطفا معرفی کنید. این تابناک هم جهت دار هست هم جدیدا شده بیلبرد تبلیغاتی.
همین کارو بانک مرکزی ایران ۲ ساله داره انجام میده وبه دروغ میگه مااینکارو نمیکنیم
داره کار روحانی رو اونجا انجام میده. روحانی به ازاد کردن شبانه بنزین باعث شورش مردم شد. الکاظمی هم با کاهش شبانه ارزش دینار می خواد باعث شورش مردم بصره و بغداد بشه. تعمد دارند.
شدید! این رقم کاهش ها که تو ایران ماهانه شده
بابا از تجربیات دولتمردان ما استفاده کنید
هر روز دارن به راحتی بالا و پایین میکنن بدون اینکه اتفاقی بیفته ، همه هم راضی، دلال دلار راضی، دلال مسکن راضی، دلال خودرو راضی، به برکت دولت محترم همه راضی
از 1182 تا 1460دینار در مقابل دلار می شود نزدیک به 24 درصد افت ارزش
از 18000 ریال تا 250000 ریال میشود چند درصد افت ارزش؟

کدامشان افت شدید است ریال ایران یا دینار عراق؟
ایران کمک میکند نگران نباشند
چرا بانک مرکزی عراق ارزش دینار را کاهش میدهد عنوان میشه ولی درایران میشه دلالان باعث افزایش قیمت ارز شدند نه دوولت ...
هر که با ایران موافق باشد و یا به عبارتی همسو مدیریتش نیز ایرانی می شود. وبلایی مانند ونزئلا و عراق و یمن و سوریه سرشان می آید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی