بازدید 12985

تظاهرات هزاران شهروند ارمنستانی علیه پاشینیان

هزاران شهروند ارمنستان در مراسم عزداری نظامیان کشته شده این کشور در نبرد با جمهوری آذربایجان، کناره گیری نخست وزیر ارمنستان را خواستار شدند.
کد خبر: ۱۰۲۲۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۱ 19 December 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، هزاران شهروند ارمنستانی روز شنبه در مراسم بزرگداشت نظامیان کشته شده در درگیری شش هفته‌ای بر سر منطقه قره باغ کوهستانی با جمهوری آذربایجان، علیه نخست وزیر این کشور تظاهرات کردند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» در این مراسم که در «ایروان» پایتخت ارمنستان برگزار شد «نیکل پاشینیان» رئیس جمهور این کشور، هواداران وی و جمع کثیری از مخالفان نخست وزیر ارمنستان حضور داشتند.

تصاویر منتشر شده در تلویزیون ارمنستان نشان داد که منتقدان پاشینیان هنگام عبور کاروان وی که تحت تدابیر امنیتی شدید قرار داشت، فریاد می‌زنند، «نیکل خیانتکار است.»

مخالفان ارمنستان از طرفداران خود خواسته اند تا در ۲۲ دسامبر و پایان سه روز عزاداری، به اعتصاب سراسری بپیوندند تا پاشینیان را تحت فشار قرار داده و وی از سمت خود استعفا دهد. پاشینیان که در ماه مه ۲۰۱۸ به قدرت رسید، تاکنون درخواست استعفا را رد کرده است.

سخنگوی پاشینیان طی روز‌های گذشته برخی خبر‌های منتشر شده درباره استعفای نخست‌وزیر را رد کرد و آن‌ها را «شایعه» خواند. «مین جورگیان» سخنگوی نیکل پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان در مصاحبه با این رسانه اعلام کرد، شایعه‌ها درباره استعفای پاشینیان هیچ سنخیتی با اوضاع جاری ندارد.

سخنگوی نخست‌وزیر ارمنستان افزود: «خبر‌ها درباره استعفای او (پاشینیان) آنقدر جدی نیست و نیازی به اظهارنظر کردن درباره آن‌ها نیست».

تکذیب این خبر در حالی صورت گرفت که مخالفان پاشینیان به دنبال امضای توافق او با سران روسیه و جمهوری آذربایجان برای توقف جنگ بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی، خواستار استعفای او شده و اعتراضاتی در ارمنستان به راه انداخته‌اند.

اپوزیسیون ارمنستان علاوه بر موضوع قره باغ کوهستانی، به مواضع اقتصادی پاشینیان و مشکلات اجتماعی این کشور اعتراض دارند. «آرمن سرکیسیان» رئیس‌جمهور ارمنستان هم به یکی از مخالفان سرسخت پاشینیان تبدیل شده و بار‌ها خواستار استعفای نخست‌وزیر و برگزاری انتخابات پیش از موعد شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر