آقای وزیر، سرمنشا ایجاد رعب و وحشت در سهامداران چه کسی بود؟

فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد گفت: من همیشه هم گفته ام؛ بازار سرمایه حساس است و افرادی که بی محابا و بدون برخورداری از مبانی حقوقی و نظری، اقدام به اظهارنظر در مورد بورس کرده و فعالان بازار سرمایه را دچار رعب و وحشت می کنند، قطعا روزی باید جوابگو باشند.
کد خبر: ۱۰۲۱۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸ 15 December 2020

به گزارش بورس تابناک، بازار سرمایه امروز ۲۵ آذر ۹۹ به مانند روز‌های معاملاتی گذشته هفته جاری، قرمزپوش بود؛ با این تفاوت که امروز شاخص کل ریزش عجیبی را تجربه کرد. شاخص کل در پایان معاملات امروز با ۵۱۵۲۵ واحد کاهش معادل منفی ۳.۴۷ درصد به یک میلیون و ۴۳۲ هزار و ۶۳۳ واحد سقوط کرد.

همچنین در پایان معاملات امروز ۶۹ درصد از نماد‌ها در صف فروش قرار داشتند. رقم خروج پول حقیقی از بازار امروز نیز به اندکی بیش از ۲۷۰۰ میلیارد تومان رسید که کم سابقه بود.

پالایشی یکمی‌ها هم امروز وارد ضرر شدند و هر واحد از پالایش یکم با افت ۳.۷۴ درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته ۹ هزار و ۶۹۸ تومان معامله شد تا ارزش ۵۰۰ واحد از دومین ETF دولتی به ۴ میلیون و ۸۴۹ هزار تومان کاهش پیدا کند. این در حالی است که ارزش هر واحد از پالایشی یکم در روز پذیره نویسی ۱۰ هزار تومان بود و در مجموع سهامداران برای خرید ۵۰۰ واحد از آن ۵ میلیون تومان پرداخت کرده بودند.

با این اوصاف امروز سخنان فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد نیز در نوع خود بسیار جالب بود. دژپسند در حاشیه یکصدمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: من همیشه هم گفته ام؛ بازار سرمایه حساس است و افرادی که بی محابا و بدون برخورداری از مبانی حقوقی و نظری اقدام به اظهارنظر در مورد بورس کرده و فعالان بازار سرمایه را دچار رعب و وحشت می کنند، قطعا روزی باید جوابگو باشند، زیرا بازار سرمایه، مطابق و بر اساس قانون، در حال فعالیت است.

آقای وزیر، سرمنشا ایجاد رعب و وحشت در سهامداران چه کسی بود؟

این صحبت‌های فرهاد دژپسند در حالی امروز منتشر شد و وی از برخورد با کسانی که فعالان بازار سرمایه را دچار رعب و وحشت کرده اند، سخن به میان آورد که سرمنشا آغاز ریزش بورس در ۱۹ مرداد ماه سال جاری و ایجاد رعب و وحشت در سهامداران اختلافی بود که بر سر پذیره نویسی پالایشی یکم بین وزارتخانه تحت کنترل وی و وزارت نفت به وجود آمده بود؛ بنابراین، باید به آقای وزیر اقتصاد گفت، اگر قرار است کسی روزی جوابگو باشد، اولین نفر شما و وزیر نفت هستید که سقوط بازار سرمایه را با یک اختلاف جزئی بر سر صندوق پالایشی یکم و رسانه‌ای کردن آن کلید زدید و موجبات رعب و وحشت را در فعالان بازار سرمایه ایجاد کردید! پالایشی یکمی که بازگشایی آن نیز حاشیه‌های فراوانی به همراه داشت و از زمان بازگشایی آن تاکنون سهامداران آن یک روز خوش را به خود ندیده اند و امروز هم که با این معاملات به ضرر فرو رفتند!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۶
سه شنبه ۲۵ اذر
سقوط تاریخی بورس (سه شنبه سیاه بورس)رقم خورد
شاخص کل بورس حدود ۶۰ هزارواحد (نزدیک به۴درصد) سقوط کرد ودراستانه بازگشت به کانال یک میلیون وسیصدهزارواحدقرارگرفت
زاکانی: تشویق مردم به حضور در بورس یک جنایت بزرگ بود!!!!
هنوزم دارند باتبلیغات شبانه روزی همین کار رو انجام میدن
البته مردم هم مقصرند که دوست دارند ازیک سوراخ چندین بار‌گزیده بشوند !ً‌
امروز بورس حدود ۶۰ هزارواحد سفوط کرد و دوباره دراستانه بازگشت به کانال یک میلیون و سیصد هرارواحد قرارگرفت
بیصبرانه منتظریم تیتر اول جراید مدافع بورس هستیم تاببینیم عدالت و بیطرفی درانعکاس اخباررارغایت میکند یا فقط دررمان رشد بورس و سقوط ارز وطلا و مسکن تیترهای حماسی میزند ؟!!!!
سهامداران عزیز دوره سودهای الکی وبی منطق روزانه ۵ درصد گذشت ودیگرتکرارنخواهدشد
تابیشتراراین متضررنشدیدیرمایه تان رااز این باتلاق خارج کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
چشم
مجلسی هارو یادت رفت معرفی کنی. ژست مجلسی ها برای بهبود بورس چون ریاکارانه است مشلات بیشتر ایجاد میکنه.
با یک اشاره قیمتها را بالا میبرند میفروشند به مردم وبا یک اشاره پایین میاورند واز دست مردم سرمایه هایشان را میگیرند
نه تو وامثال تو جوابگو بودید وهستید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
خخخخخخخخخخخ كجان اون اقايوني كه تو رسالشون نوشته مثلا 50 هزار تومان پيدا كردي حق نداري برداري اگر برداشتي تا يك سال بايد دنبال صاحبش بگردي و اگر پيداش نكردي تازه از طرفش بايد صدقه بدي!!!! كجان اونا؟؟؟ حالا جلوي چشمشون روزي 1000 ميليارد پول مردمو تو بورس برداشت میکنن...ديگه بعد از اين نباید كسي از صداقت راستي حرف بزنه.
اقتصاددان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
این خودش با مالیاتهای بی پایه (مثل مالیات تراکنش برای سالهای 93 و 94 و پیش فروش سکه توسط بانک مرکزی که معاف از مالیات بود) که دقیقا می شود از اونها به راهزنی مالیاتی تعبیر کرد، آفت اقتصاد است.
بورس و بازار سرمایه فعلا قربانی درگیری سیاسی و جناحی آقایان و سران قوا شده است!!!!
دولت مردان و مجلس اگر با هم متحد و هم نظر بودند می توانستند از ثروت و اعتماد مردم به بازار سرمایه به خوبی استفاده و این سیل پول و سرمایه را به خوبی برای اهداف تولید و اعتلای کشور هدایت کنند. و از این نتیجه مردم و سهمامداران هم منتفع گردند
سایتی سیگنال فروش در همه صنایع و سرمایه گذاری ها داده
شما خودت اولین نفر بودی
خب پالایش یکم که شما گفتی کنسل شده بورس رو ریختی بهم عرضه شد الان چکار کردی استعفا دادی باهات برخورد شد اخراج شدی؟
هیچی
ده تومن فروختید به مردم الانم نه و نیمه
نوش جون
واقعا تمام سرمایه مردم بر بادرفت ای کاش کمی تدبیر و مسئولیت شناسی وجود داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
همین یه کلمه ای شما به سادگی بیان کردی و ازش به سادگی هم ازش عبور کردی در کشور های جهان اول جرم محسوب میشه و پیگرد قانونی شدید میشه...حتی اگه رییس جمهور هم باشی !!
اتلاف سرمایه مردم علاوه بر کلاهبرداری جرم امنیتی هم داره چون ممکنه به شورش ختم بشه!
اما تو ایران به سادگی مردم از کنارش رد میشن و میگن سرمایمون به باد رفت دیگه!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
مردم خودشون مقصرند یک عده ادم تنبل دنبال سود مفت میگردن کدوم شرکت ایرانی درست کار میکنه که سهامش میره بالا این مردم حقشونه وقتی سودهای الکی رو میخورن ناله کنند چرا داراییمون هزاربرابر شد چرا
از خردادماه بنا به تشویق دولت و دولت مردان وارد بورس شدم ،ماشین داشتم فروختم و وام گرفتم توی بورس به امید سرمایه گذاری و کمک به تولید و کسب یک حداقل سود، وارد شدم،متاسفانه الان که 25آذر هست پولهایم در بورس حتی سود بانکی 13درصدی هم نداده اند علیرغم اینکه سهام با بنیاد خوب و شاخص ساز خریدم ،ودر حال حاضر 25درصد اصل سرمایه ام سوختهاست سوال اینجاست چه کسی ضررهایمان را جبران میکند،خدا خیرتان ندهد،این حقوقیهای بی وجدان و از خدا بیخبر ،سرمایه های مردم را در بورس پودر کرده اند،نمیدانم اینان چطوری بعد از تایم اداری با وجدان راحت وارد خانه هایشان میشوند ،تنها این را بگویم دسترنجمان را که حاصل پس انداز چندین سال است سوزانده اید ،خداوند شما و اسلافتان را بسوزاند و آه این سهامداران خرد حقیقی گریبانتان را بگیرد ،حلالتان نمیکنیم،با علم و آگاهی بورس را دستوری شاخصها را دستکاری میکنید و سرمایه های مردم را به جیب میزنید،مشوقین مردم در ورود به بورس کجایند،قوه قضائیه کجاست،رئیس جمهور کجاست شماها از آه مردم نمیترسید چون ضمیر و وجدان ندارید،اما ما تنها خدا را داریم آیا از خدا نمیترسید،نونی را که به خانه میبرید و به خورد بچه هاتون میدهید حلال است ،نه والله حرامتان،این حرفها را از ته دل زدم شاید مسئولی گذرش به این سایت بخورد و این مطالب را بخواند ،اگر چه میدانم سایت تابناک در نشر مطالب محتاط است ولی امیدوارم نظرم را چاپ کند و پیامم را یک صاحب وجدان و ضمیری بخواند و به سرمایه از دست رفته ام برسم.
تابناک جان ممنونم صدای رسای مظلومین باشید تا شاید این گردانندگان بورس به هوش آیند و رستگار شوند و به مردم ظلم نکنن،واگر میتوانید پیام ما را به بیت مقام معظم رهبری برسانید،تا شاید این حقوقیها و گردانندگان بورس چوب لای چرخ اقتصاد کشور نگذارند. والسلام علی من اتبع الهدی
پاسخ ها
مجید
| Iraq |
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
حمید جان با فروختن ماشین و طلا زنم وارد بازار کار شدم و بغلت کرونا ورشکسته شدم چی کسی ضرر من جبران کنه کسی نیست که به داد ما چند هزار نفر گرفتار نجات بده دولت اگر از همین المال جبران خسارت چندین سال زحمت کشیدن من نده حلال نمیکنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
به کدوم تولید خاستی کمک کنی بگو طمع برداشتم برم خون مردم رو تو شیشه کنم حالا هم خودت مقصری میخای وقت سود خودت بخوری وقت ضرر از بیت المال حق مردم بدنت تحفه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
هیچ یک از دولتمردان و هیچ یک از فعالین بازار سرمایه تحت هیچ شرایطی توصیه به فروش طلا و ماشین و خانه برای سرمایه گذاری در بورس نداشته اند .بلکه توصیه شده که پس انداز خود یا پولی که به زودی به آن نیاز ندارید رو بلند مدت سرمایه گذاری کنید
حتی بعضی از دوستان پا رو فراتر گذاشته اند و توضیه میکنند که باقی مانده پولتان بعد از پس انداز رو وارد بورس کنید.
پس اولین مشکل شما این بوده که به درستی سرمایه گذاری نکردید .
ضمنا توصیه شده که افرادی که دانش و تجربه کافی در بازار سرمایه ندارند از طریق صندوق های سرمایه گذاری ، سرمایه خودشون رو وارد بورس کنن . شما که پولت رو خرداد ماه وارد بورس کردی اگه یک صندوق سرمایه گذاری مثلا آگاه خریده بودی قیمش با وجود ریزش بورس الان حدود 80% رشد کرده . پش مشکل دوم شما اینه که بدون تجربه کافی وارد شدی .
مشکل بعدی این بوده که نگاه شما کوتاه مدت بوده . در کوتاه مدت هیچ تضمینی برای سودآوری در بازار سرمایه نیست و هر چه سرمایه گذاری کوتاه تر باشه ریسک بالاتر میره . شما اگه سهم بنیادی خریداری کردی بین 1 تا دو سال حداقل سهامداری کن و مطمئن باش که سودی بالاتر از همه بازارهای موازی میکنی.
پر پول باشید
با سلام
خداوند انشا الله به مسیولین ما عقل وتدبیر

در مدیریت عنایت فرماید .
اولین کسی که عامل سلب اعتمادازبازارشد..خودت بودی جناب دژپسند.
۲۷۰۰ هزار میلیارد تومان غلطه
یا 2700 میلیارد یا 2.7 هزار میلیارد
از انصاف بدور است که کسانی که به دولت اعتماد کرده اند و به حساب دولت پالایش یکم را زیر 30 درصد قیمت خریده اند با چنین ضرری مواجه شوند حتی دولت کاری کرد که افرادی که خبرگان بورس هم هستند فریب خوردند چه برسد به کسانی که از بورس سر رشته ندارند و با توجه به اعتماد به دولت این سهم را خریدند. چرا باید دولت کاری کند که مردم با سودها و ضررهای نجومی مواجه شوند؟ و این نشانه یک اقتصاد بسیار ناسالم است
واقعا ساده ترین کار در ایران وزارت است. نه سواد میخواهد نه تعهد
این سیاستشونه که گند می زنن و بعد طلبکار میشن.
باید به آقای وزیر اقتصاد گفت که اگر قرار است کسی روزی جوابگو باشد، اولین نفر شما و وزیر نفت هستید!!!!!!!!!
در ایران کدام مسئول، مدیر، وزیر، وکیل و ... تا به امروز جوابگو بوده اند که اینها بعدی باشند؟ ماشاالله در ایران همه از مردم طلبکارند و باید طلب خون پدرشان را از حلقوم این مردم بیرون بکشند و جوابگو هم نیستند چه برسد به این که دارند این همه هم کار می کنند!!!!!!!!!!!!!!!! علی برکت الله.
کدوم روز باید جواب بدهند؟!
پاسخ ها
محمد ت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
روزی که در مغازه ها روغن نباتی گیر بیاد
۱۶ ماه پیش واحد بورس ۲۰۰ هزارتا بود حالا ۱۴۰۰ چرا آقایان سهام دار ناراحت هستند روزی که سود کردن ملت و دولت شریک بود که امروز بابت کم شدن سود ناراحت اند اگر اینجوری هر کاسبی که ورشکسته بشه باید دولت کمکش کنه تازه کاسب کار درد روز و شب مغازه و شاگرد و مالیات داده ولی سهام داران در خانه چای و قلیان میکشن پشت کامپیوتر منتظر لقمه آماده
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
همه 16 ماه پیش سهامدا نبودن و بیشتر مردم با دعوت دولت در همین چند ماه اخیر به بورس پیوسته بودند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
والا سهامدارا ناراضی نیستن

اونایی ناراضین که در خرداد و تیرماه با آرزوی سود غیر منطقی و عقب نموند ن از قافله وارد بورس شدن و الان تو ضرر هستن
اصلا کی به کیه ؟؟؟
جمع کن قمارخونه رو . اقتصاد مملکت از شدت داغونی پودر شده رفته بعد شاخص قمارخونه باید هر روز تا ابد شارپی بره بالا !!!!!سه ساله همه کار و کاسبی و تولید رو گذاشتن کنار نشستن پای لب تاپ تا با دلالی سهام پاره ماهی 100% و 200% بدون ذره ای زحمت سود بریزن جیب !!! شاخص چنین بورسی برسه 300 هزار واحد تعجب نداره 50 هزار میشه ریزش ؟!! تو فضاس این بورس
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
ژان والژان اعتراض را کسانی میکنند که تیر و مرداد به بعد وارد بورس شدند وگرنه کسانی که قبل از عید وارد بورس شدند بقول شما ۳۰۰ درصد سود کردند البته تعداد کمی که رانت اطلاعاتی داشتند وگرنه همه قبل از عیدی ها در تله صف های فروش گرفتار شدند و آن سود ۳۰۰ درصدی را لولو برد
دزدن
برای جیب ملت توی بورس کیسه دوختن
کار این به اصطلاح استاد ها هست که این پیج ها و سایتهایی مثل رهاورد365 رو اداره می کنن.
شما خبرنگارا نمی تونید ایشون رییس جمهور رو وادار به پاسخگویی این افتضاحی که سر سرمایه ما آوردن بکنید.
طبق معمول حواله میدیم به قیامت!!!
خجالت نمی کشه مدام کمبود دانش مردم رو دلیل ریزش می دونه.
خجالت بکش مرد حسابی!
حقوقی ها با نوسان گیری مردم بدبخت کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
نوسانگیر کارش اینه که تو کف میخره تو سقف میفروشه ، تا وقتی کسی نباشه که تو کف بفروشه بهش و تو سقف ازش بخره که نوسانگیر نمیتونه کاری کنه
مشکل اصلی ورود افراد هیجانی و بی تجربه به بازار سرمایه است
کسی که با دو تا کندل قرمز همه سهمش رو میزاره فروش و با دو تا کندل سبز میره تو صف خرید باعث این بازار میشه.
خدا ازتون نگذره من نیز از سهم خودم نخواهم گذشت
دمت گرم گل گفتی ،دقیقاً همینطور بود
هیچ سازمان بورسی اینقدر در دنیا از مسئولین ان کشور صدمه ندیده است
مگر آقای عباس آخوندی که مسکن مهر را ترکاند الان جوابگو هست. که الان مدیران بورس جوابگو باشند.
چطور اون روزها که میخواستین پول مردم رو هاپولی کنید و هزار جور دون پاشی کردین میگفتین بهترین جا برای سر مایه گذاری بورسه حالا میگی حساسه؟؟؟ جنایت کردید و شانس بیارید از دست مردمانی که سرمایه شون رفت و خانواده هاشون از هم پاشید و خودکوشی کردن بتونید فرار کنید
باید در جریان بورس سازمان بازرسی و قوه قضائیه ورود کنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
اصلا نمی توانند کار مفید بکنند باید نظارت خود بورس فعال تر عمل کند
این وزیر بی کفایت باید برکنار بشه چرا مجلس به وظیفه قانونی خودش عمل نمیکنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
این موضوع ربطی به وزیر ندارد
لطفا اگر تخصص ندارید راجع به بازار سرمایه به همین راحتی اظهار نظر نکنید

یک اختلاف نظر نمیتونه باعث ریزش 4 ماهه بورس بشه بلکه این عرضه و تقاضاس که روندها رو مشخص میکنه

با افزایش شناور سهام توسط سهامداران عمده و شروع فروش سهام عدالت عطش تقاضا فرو نشست و قیمت هایی که وارد حباب شده بودن به تعادل رسیدن

ریزش یک هفته اخیر و به خصوص امروز در نتیجه قدرت نامحدود بازارگردان هاست که هرطور بخواهند روند رو تعیین میکنند.در صف های خرید آبشاری و شدید عرضه میکنند و صف های فروش را پله ای و گام به گام جمع آوری میکنند
دقیق تر اینکه چون این بازارگردان ها صندوق ها و سبدهای دیگری هم دارند با استفاده از قدرت خود از مردم نوسان میگیرند که این روند باید اصلاح بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
هیچزجای دنیا همه سهما یه دفعه بالا و پایین نمیشن دولت برای کسری بودجه جیب ملت رو خالی کرد مثل همین افزایش نرخ دلار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
گل گفتی

اگه با یک اظهار نظر بورس میریخت که با یک اظهار نظر دیگه هم باید بر میگشت

عرضه و تقاضا و پول بازیگر بازاره بعلاوه دانش فعالان بازار که متاسفانه الان بازار دست افراد هیجانی کم تجربه است
این روز پاسخگویی کی است؟ روز قیامت!!!!
فقط و فقط دولت سود کرد !..... دولت با فروش سهام و بالابردن نرخ ارز و چاپ و استقراض پول، هزینه های حیف و میل خود را فراهم کرده و با ایجاد تورم، وضعیت مردم را بدتر کرده است.
به نمودار روند بورس امروز ( چهارسنبه ۲۶ اذر) نگاه کنید
امروز هم بلافاصله بعداز شروع کار تالاربورس شاخص کل سقوط کرد انا به شکل تابلویی( درست روی یک میلیون چهارصد هزارواحد ) نموداررا معکوس کردند تا شاخص وارد کانال بک میلیون وسیصد هزارواحد نشود !!!!
حداقل برای طبیعی جلوه دادن برگشت شاخص میذاشتید مثلا دویست واحد داخل کانال یک میلیون سیصدهزارواحد میشد بعد دستکاریش میکردید !!!!
جناب آقای وزیر چرا ما شمارو جز در موارد مربوط به بورس جای دیگری نمیبینیم.رفع تورم افسارگسیخته تمامی کالاها به عهده کیست.چرا هیچ وزارت خانه ای مسئولیت بعهده نمیگیرد.بنده خود به شخصه نزدیک به دو سال است که هیچ کدام از وزرا را در هیچ رسانه ای ندیدم.مگر وزارتخانه ها روابط عمومی ندارن.پس چه میکنند این همه وزارتخانه و دستگاه های عریض و طویل با کلی رییس و کارمند؟؟؟؟لطفا به فکر مردم باشید کارها بر زمین مانده.
مانند آقای زاکانی که یک تنه تهدید است و نظر غیر کارشناسی . تصمیمات خلق الساعه مجلسیان و تهدید های آنها . مگر یک حقوقی دیونه است هر روز با تهدید مشتی غیر کارشناس مواجه باشد و کل زیان بورس را تقبل کند.
همین چندروز پیش یکی از روزنامه های سینه چاک بورس (س.ص.) با درشترین فونت تیتر زد« بورس قله ۱۵۰۰۰۰۰ واحد رافتح کرد) اما تیتر امروز همین روزنامه « یلدا یا جان ؟» !!! هست و طبق روال قبل درمقابل سقوط ۴ درصدی دیروز بورس هیچ عکس العملی نشان نداد و بقول معروف شتر دیدی ندیدی !!!!!
به این میگن اوج بیطرفی و رعایت عدالت درانعکاس اخبار !
اقای وزیر شما مگر نمی دانستید که این 4میلیون نفری که به بورس امدن تشویق نمودید تاجر و بورس دان و بورس خوان نبودند؟ شما با تبلیغات کذایی مردم را به بورس کشاندید تا سرمایه های ناچیزشان را نیز برداشت نمایید و 320هزارمیلیارد به جیب بزنید و حالا بعد از درامدتان شروع کرده اید که کی کی بود من نبودم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
منم یک بار دیگه گول خوردم اما قسم میخورم دیگه تا آخر عمرم گول اینا رو نخورم . یه کم پس انداز کرده بودم برای دخترم ماشین بخرم گرون شد نتونستم بخرم . بردم توی بورس. حالا فرغون هم نمیتونم بخرم . پول زحمت کشیده ما از گلوتون پایین نمیره . مطمئن باشید . اگه شما اعتقاد به خدا ندارید ما داریم .
اولین شوک منفی به بورس رو مجلس و مجلس نشینا وارد کردن.
وقتی که فروش سهام دولت با نماد های دارا 2 و دارا 3 و پالایش 1 و 2و خودرو مد نظر بود مجلس نشینان گفتن که فروش باقیمانده سهام دولت در بانک ها و خودروسازها و دیگر کارخانه ها نباید انجام بشه و مجلس مخالف این کاره و دلیل آوردن که این سهام باید به جاماندگان سهام عدالت و که و که پرداخت بشه.
یعنی دخالت تو کار دولت و مردم هم دیدن بورس هر کی به هر کیه .
حالا هر روز یکی از نماینده ها میاد دولت رو میکوبه که سبب سقوط بورس هست و چرا راهکاری نداره
آقایون مجلس نشین. دوستان لم داده بر مبل و صندلی لاکچری عزیزان ساکن در عمارت عظیم مجلس! دولت راهکار داره و لی از اونجا که شما کینه دولت رو به دل دارید هر طرحی که دولت بده چوب لای چرخش میگذارید.
نمونش هم پیش فروش نفت بود که به بهانه فشار به دولت بعدی نگذاشتین به ثمر برسه.
همش حرف کو عمل
چه انتظار بی خودی که هر روز شاخص صعودی باشه و قیمت سهم ها بی خود هر روز افزایش پیدا کنه که با هیچ منطقی سازگار نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
کی شاخص صعودی بوده ؟ مردم سرمایه را آوردند در بزرگترین مکان اقتصادی کشور سرمایه گذاری کردند تا هم چرخ اقتصادی کشور بچرخد وهم سود کنند نه افرادی هر روز سم پاشی کنند
از بورس ساختگی بیش از این توقع نداشته باشید
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی