بازدید 11997
۹

اولین واکنش یک عضو دولت بایدن به اعدام روح الله زم

فرد انتخابی جو بایدن برای منصب مشاور امنیت ملی کاخ سفید ضمن محکوم کردن اعدام «روح‌الله زم» اعلام کرد که دولت آینده آمریکا در ائتلاف با شرکای خود، مقابل ایران خواهد ایستاد.
کد خبر: ۱۰۲۱۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲ 14 December 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «جیک سالیوان» که از سوی جو بایدن به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در دولت آینده آمریکا منصوب شده است، در پیامی توییتری ضمن مداخله در امور داخلی ایران نوشت که دولت بایدن در برابر «اقدامات ضد حقوق بشری رژیم ایران» ایران خواهد ایستاد.

سالیوان سابقه فعالیت به عنوان مشاور ارشد سیاست خارجی ستاد انتخاباتی «هیلاری کلینتون» در سال ۲۰۱۶، معاون دستیار باراک اوباما رئیس‌جمهور سابق و مشاور امنیت ملی جو بایدن را دارد.

بایدن چندی قبل هنگام معرفی اعضای تیم امنیت ملی دولت آینده خود ادعا کرد که سالیوان رهبری مذاکرات اولیه‌ای را که به حصول برجام منتهی شده بر عهده داشته است.

سالیوان در پیام توییتری بامداد امروز دوشنبه خود (به وقت تهران) ادعا کرد: «اعدام روح‌الله زم روزنامه‌نگاری که از دادرسی قانونی محروم و به دلیل استفاده از حقوق جهانی خود محکوم شد، یکی دیگر از موارد وحشتناک نقض حقوق بشر توسط رژیم ایران است. ما به شرکای خود خواهیم پیوست و در برابر اقدامات ناقض (حقوق بشر توسط) ایران خواهیم ایستاد».

خط و نشان کشیدن این مقام ارشد منصوب بایدن برای ایران به بهانه نقض حقوق بشر، در حالی انجام شده که این دولت هنوز آغاز به کار نکرده و سکان دولت را از دونالد ترامپ تحویل نگرفته است.

سحرگاه بیست و دوم آذرماه روح‌الله زم مؤسس و گرداننده رسانه معاند آمدنیوز به دار مجازات آویخته شد.

جلسات دادگاه بدوی رسیدگی به اتهامات طی ۶ جلسه به صورت علنی با حضور وکیل مدافع زم برگزار شد. نخستین جلسه دادگاه وی ۲۱ بهمن ۹۸ و آخرین جلسه ۲۰ خرداد ۹۹ برگزار شده بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۹
دلار میره بالا
اینم از بایدن تون
اعدام عجولانه زم چراغ سبز مخالفان برجام و جنگ طلب داخلی از سوی کاسبان تحریم و رانت خواران تحربمی به دولت جدید امریکا جهت ادامه تحریم ها
مداخله در امور داخلی ایران؟
مداخله در امور داخلی عراق و سوریه و یمن و لبنان هم از همین جنسه؟
راستی مگر بابک جان زنجانی هم حکم اعدام نگرفته بود؟!!!!!!
ددد ههه! اینام که تو زرد در اومدن، دل خوش کرده بودیم
به شما چه ربطی دارد که در امور یک کشور مستقل دخالت می کنید ، هر کشوری برای امنیت خود قوانین و مقرراتی دارد که بایستی به آنها عمل کند ، مگر ما در امور داخلی شماها و امثال شما دخالت می کنیم !!! اصلاً ما شماها را قبول نداریم که در امورتان دخالت کنیم چون هم پایان عمر شماها فرارسیده است و در آینده نزدیک به زباله دان تاریخ خواهد رفت و دنیا از لوث وجود ننگین شما راحت خواهد شد و هم شما همین حالا هم عددی قابل ذکر نیستید که در شمارش جای داشته باشد .
تند روها اخر نگذاشتند ..اروپا اشتی کند ...با اعدام این مرد...خدا ازشان نگذرد
خوبه
اكبر طبري هم اعدام شه
خاوري دستگير شه
ساشا سبحاني برگرده
بابك زنجاني اعدام شه
اين همه دزد و مختلس گرفتين كدومشونو اعدام كردين
حالا يكي اين وسط چارتا دزدي رو كرد اعدام شد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر