بازدید 10478

چندصدهزار دلار پول مردم روی نیمکت ذخیره فولاد!

کد خبر: ۱۰۲۰۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰ 09 December 2020

آیاندا پاتوسی، هافبک آفریقایی، این روز‌ها در تیم فولاد روز‌هایی توام با مصدومیتی کهنه را پشت سر می‌گذارد.

آیاندا پاتوسی در لیگ نوزدهم یکی از خرید‌های پر سر و صدای تیم فولاد بود، خریدی که خیلی‌ها آن را با موفقیت و محبوبیتی که در استقلال تهران داشت، می‌شناختند و با حضور در فولاد آن را برگ برنده جواد نکونام دانستند. پاتوسی در نیم‌فصل دوم لیگ نوزدهم کار خود را در فولاد آغاز کرد، اما پس از چند بازی و تعطیلی لیگ به دلیل شیوع کرونا، به کشورش بازگشت تا با آغاز لیگ نیز مجددا راهی ایران شود. البته بازگشت او به ایران به دلیل محدودیت‌های پروازی، بسیار طولانی شد و فولادی‌ها برای چند بازی او را در اختیار نداشتند، هر چند بالاخره پاتوسی در تمرینات فولاد آفتابی شد، اما با اضافه وزن بسیار!

به گزارش ایسنا، علی‌رغم این‌که فولاد در فصل نوزدهم هزینه بسیاری برای جذب قرضی این بازیکن داشت، اما به دلیل رفتار غیرحرفه‌ای این هافبک آفریقایی و اضافه وزن او، فولاد در ادامه لیگ نوزدهم نتوانست بهره چندانی از بازیکن گران قیمت خود ببرد، اما با این وجود، مسئولان فولاد سخت به دنبال جذب این بازیکن برای لیگ بیستم بودند، آن هم به امید این‌که پاتوسی بالاخره آن پاتوسی با کیفیت در استقلال تهران شود و بتواند در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا کمک بسیاری به این تیم داشته باشد.

البته سعید آذری پیش از آغاز لیگ بیستم نیز در یک مصاحبه عنوان کرده بود که "اگر پاتوسی بخواهد همین‌طور بی‌مسئولیت (اشاره به اضافه وزن) باشد، با این قیمت دلار و ارز، به او نیازی نخواهیم داشت و نمی‌توانم در یک استان محروم مثل خوزستان که بعضی‌ها حتی محتاج ۵۰۰ هزار تومان هستند، چنین پولی به پاتوسی بدهم". او در بخشی دیگر از صحبت‌های خود نیز گفته بود" نمی‌گذارم پول مُفت گیر بازیکن خارجی بیاید. شاید آرزوی خیلی از باشگاه‌ها داشتن پاتوسی و پاتوسی‌ها باشد، اما من نمی‌توانم پول کارگران کارخانه فولاد را به کسی بدهم که فقط اسم و رسم دارد نه تعهد". آذری حتی گفته بود که "پاتوسی به تعهدش در دوران قرنطینه پایبند نبوده و هشت کیلوگرم اضافه وزن دارد، ولی متاسفانه پنج مدیر باشگاه دنبال جذبش هستند. این خیانت به فوتبال است و اگر من در فوتبال باشم، قرارداد امثال پاتوسی را به صورت مشروط می‌بندم"، اما با وجود چنین اظهاراتی، بالاخره فولاد برای لیگ بیستم در حالی که تیم استقلال هم به دنبال جذب پاتوسی بود، گوی رقابت در به خدمت گرفتن این هافبک را از باشگاه تهرانی ربود و با عقد قراردادی چند میلیاردی به صورت دائم و برای ۲ فصل او را به خدمت گرفت.

با شروع لیگ بیستم نیز همه منتظر پاتوسی آماده و سرحال همانند پاتوسی سابق در استقلال بودند، اما پاتوسی بعد از ۲ بازی مقابل ذوب آهن و استقلال تهران در هفته‌های اول و دوم لیگ که به نظر می‌رسید هنوز هم کمی اضافه وزن دارد، به دلیل مصدومیتی که گویا کهنه نیز بوده، دیگر آن پاتوسی سابق نشد؛ او حتی در بازی سوم مقابل گل‌گهر در لیست ۱۸ نفره فولاد نبود تا غایب بزرگ این تیم لقب بگیرد. این بازیکن در دیدار مقابل آلومینیوم اراک نیز در ۱۰ دقیقه پایانی و مقابل تراکتور در هفته پنجم در ۲۵ دقیقه انتهایی بازی پا به میدان گذاشت. اتفاقی که بوی نگرانی از بابت این خرید را بیش از پیش به مشام می‌رساند، زیرا بعد از این نحوه به کارگیری این هافبک در بازی‌های فولاد، حتی گفته شد مصدومیت پاتوسی که دردی کهنه در زانوی او است و اکنون تشدید شده، شاید دیگر به او این اجازه را ندهد که در ترکیب اصلی برای فولاد به میدان برود و همین نیز مانع حضور مجدد او در استقلال تهران و تیم اماراتی شده بود.

البته کادرفنی فولاد تنها مصدومیت پاتوسی را تایید کرده‌اند و این‌که در ادامه لیگ او تنها به عنوان یار ذخیره توانایی بازی دارد را باید منتظر دیدار‌های آینده فولاد در لیگ بیستم بود.

منبع:ایسنا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها