بازدید 8351

عربستان: امیدواریم به زودی بحران با قطر حل شود

وزیر خارجه عربستان بر پایبندی ریاض بر تقویت روابط با اعضای «شورای همکاری خلیج فارس» تأکید و ابراز امیدواری کرد که به زودی توافق در مورد بحران قطر و رفع اختلافات حاصل شود.
کد خبر: ۱۰۱۹۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳ 05 December 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری  رسمی عربستان (واس)، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه این کشور امروز (شنبه) با شرکت در کنفرانس «گفت‌وگوی منامه» گفت که شاه سعودی بر وحدت اعضای شورای همکاری تأکید دارد.

بن فرحان با بیان اینکه در مذاکرات مربوط به پایان بحران بوجود آمده از سال 2017 میان قطر و همسایگان، پیشرفت‌های حاصل شده است، افزود: ریاض امیدوار است به زودی توافقی به دست بیاید که مورد رضایت همه طرف‌ها باشد.

وزیر خارجه عربستان اضافه کرد که ریاض برای حل بحران میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس تلاش خواهد کرد.

وی همچنین درباره توافق عادی‌سازی روابط بحرین و امارات با رژیم صهیونیستی گفت که اولویت برای ریاض کشاندن اسرائیلی‌ها و فلسطینیان به پای میز مذاکره است و این تنها راه برای جایگزینی صلح در منطقه است.

عربستان، مصر، بحرین و امارات از سال 2017 به بهانه حمایت قطر از تروریسم روابط خود را با این کشور قطع کردند و تمامی ارتباطات زمینی، دریایی و هوایی خود را با قطر قطع کردند.

کشورهای تحریم کننده قطر برای عادی شدن روابط خود با دوحه 12 شرط را تعیین کردند که قطر این شرایط ناقض حاکمیت کشورش دانست و آنها را نپذیرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل