بازدید 8007

تاثیر قابل توجه تشخیص به موقع کرونا

ناظر کشوری بیماریابی طرح شهید سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: شناسایی به موقع کرونا و رعایت دستورالعمل‌های غذایی از بستری شدن بیش از ۹۵ درصد افراد مبتلا در بیمارستان‌ها جلوگیری می‌کند.
کد خبر: ۱۰۱۸۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸ 01 December 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، حسین عرفانی دوشنبه شب در ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مخزن اصلی انتقال بیماری کرونا انسان است و در صورتی که این بیماری به موقع تشخیص داده و زنجیره انتقال قطع شود قابل کنترل است.

وی افزود: در روند بیماری کووید ۱۹ بیماریابی، شناسایی افراد در تماس با بیمار و جداسازی در اولویت وزارت بهداشت قراردارد.

ناظر کشوری طرح سردار سپهبد شهید سلیمانی اضافه کرد: در این طرح بزرگ ملی که از آذرماه آغاز شده و تا پایان سال ادامه دارد رویکرد آن محله محور و خانه محور است تا هرچه سریعتر شیب موج بیماری کاهش یابد و مهار آن امکان پذیر شود.

عرفانی افزود: نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران با برخورداری از شبکه‌ بی نظیر بهداشت و درمان در کنار داشتن رهبری حکیم و فرزانه، مسوولان دلسوز و مردمی فهیم و شریف بزودی خواهد توانست با طرح شهید سردار سلیمانی این بیماری را شکست دهد.

وی بر استفاده از ظرفیت های فضای مجازی برای فرهنگ سازی و سامانه های ۱۹۰ و ۴۰۳۰ سفیران سلامت تاکید کرد.

ناظر کشوری طرح سردار سپهبد شهید سلیمانی با بیان اینکه وزیر بهداشت و درمان توجه ویژه به سیستان و بلوچستان دارد گفت: با توجه به ویژگی های خاص این استان نظیر گذرگاه اتباع بیگانه و حاشیه نشینی ضروریست برای هر نقطه آن در ارتباط با کرونا نسخه جدا در نظر گرفته شود.

عرفانی بر استفاده از ظرفیت مهمانسراهای ادارات سیستان و بلوچستان برای گذراندن دوران قرنطینه بیماران کرونا، دسترسی به خدمات کرونا در روستاها، شهرها، اتباع بیگانه و زندان ها و اتخاذ رویکرد فعال بیماریابی و ردیابی در این استان تاکید کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار