بازدید 32256
پیروزی آسمان خراش‌ها در اولین بازی انتخابی کاپ آسیا مقابل حریف سعودی

تیم نصفه و نیمه بسکتبال ایران عربستان را درهم کوبید / درخشش یخچالی در غیاب حدادی و نیکخواه

امروز ستاره‌هایی همچون صمد نیکخواه و حامد حدادی در ترکیب ایران حضور نداشتند، اما کسی تصور نمی‌کرد سعودی‌ها بتوانند برای بسکتبال ما دردسری ایجاد کنند، اما بازی در کوارتر سوم گره خورد...
کد خبر: ۱۰۱۷۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰ 28 November 2020

تیم ملی بسکتبال ایران بدون در اختیار داشتن دو ستاره اصلی و محوری خود، موفق شد در اولین گام کاپ آسیا در دور انتخابی، تیم ملی عربستان را شکست دهد.

به گزارش «تابناک ورزشی» از ساعت ۱۶:۳۰ امروز (شنبه) ۸ آذر ۱۳۹۹، تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین بازی خود از پنجره دوم رقابت‌های انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۱، در دوحه قطر به مصاف تیم ملی عربستان رفت و تیم ایران با نتیجه ۷۱ به ۶۴ برنده شد.

با اینکه ستاره هایی همچون صمد نیکخواه و حامد حدادی در ترکیب ایران حضور نداشتند، کسی تصور نمی کرد سعودی‌ها بتوانند برای ایران دردسری ایجاد کنند.

تیم ملی بسکتبال ایران بدون ۲ستاره‌ اصلی، عربستان را درهم کوبید / یخچالی درخشید

شاگردان مهران شاهین طبع با اینکه در کوارتر اول فاصله ۱۰ امتیازی را با عربستان ایجاد کردند، در پایان نیمه اول این اختلاف امتیاز به عدد ۵ رسید. عربستانی‌ها که روحیه مضاعفی گرفته بودند، در کوارتر سوم حتی خودشان را به ایران رساندند.


بی دقتی آسمان خراش‌های ایرانی روی پرتاب‌های پنالتی و آمار پایین به ثمر نشستن پرتاب‌های سه امتیازی باعث شده بود تا بازی در کوارتر چهارم هم نفسگیر و نزدیک دنبال شود.


با این حال درخشش بهنام یخچالی و در کنار او محمد جمشیدی و پرتاب‌های سه امتیازی موفق این دو بازیکن در دقایق پایانی باعث شد عربستان برابر قدرت بسکتبال ایران زانو بزند. یخچالی به تنهایی ۲۷ امتیاز برای ایران کسب کرد.

با نظر مهران شاهین‌طبع به عنوان سرمربی، سجاد مشایخی، محمد حسن‌زاده، محمد جمشیدی، آرون گرامی‌پور و بهنام یخچالی در ترکیب ابتدایی تیم ملی ایران برای شروع این دیدار قرار داشتند.


کوارتر اول: ۲۲ - ۱۲ ایران

اولین دو امتیاز این بازی را گرامی‌پور روی پاس یخچالی برای ایران کسب کرد. ایران که از ابتدای بازی فشار دفاعی را از ابتدای زمین عربستان به حریف وارد می‌کرد، با پرتاب‌های سه امتیازی یخچالی ۱۲-۲ پیشی گرفت. شاگردان شاهین‌طبع در ادامه با حفظ اختلاف ۱۰ امتیازی، ۲۲-۱۲ کوارتر نخست را پیروز شد. در اواخر این کوارتر، حامد حسین‌زاده و آرمان زنگنه به جای جمشیدی و حسن‌زاده وارد زمین شدند.


کوارتر دوم: ۱۶ - ۲۱ عربستان

در کوارتر دوم هم این ایران بود که روی یک ضد حمله با لی‌آپ داورپناه دو امتیاز را به دست آورد تا نتیجه ۲۴-۱۲ شود. عربستانی‌ها با دفاع منطقی کوارتر دوم را بهتر آغاز کردند تا حملات ایران یکی پس از دیگری خراب شوند. در اواخر این کوارتر عربستانی‌ها اختلاف را به ۹ امتیاز کاهش دادند تا شاهین‌طبع در امتیاز ۳۲-۲۳ تقاضای وقت استراحت کند. در یک دقیقه مانده به پایان نیمه اول عربستان موفق شد اختلاف را به ۵ امتیاز کاهش دهد تا نیمه نخست ۳۸-۳۳ به سود ایران پایان یابد.


کوارتر سوم: ۱۱ - ۱۵ عربستان

در این کوارتر پس از دو ریباند پیاپی جمشیدی و حسن‌زاده، سرانجام یخچالی با نفوذ خود دو پرتاب پنالتی را به دست آورد که یکی از آن‌ها را وارد سبد کرد. سجاد مشایخی در این کوارتر عملکرد بهتری داشت و موفق شد ۶ امتیاز را برای ایران به دست آورد تا بازی ۴۷-۴۱ شود. در حالی که عربستان به اختلاف ۲ امتیازی با ایران رسیده بود، در امتیاز ۴۸-۴۶ تقاضای وقت استراحت کرد. عربستانی‌ها در این کوارتر به یک امتیازی ایران رسیدند تا شاگردان شاهین‌طبع تا پایان این‌کوارتر ۴۸-۴۷ پیش باشد.


کوارتر چهارم: ۲۲ - ۱۶ ایران

بهنام یخچالی که بهترین بازیکن ایران در این دیدار بود، با چهارمین پرتاب سه امتیازی نتیجه را ۵۲ - ۴۸ کرد. عربستانی‌ها نهایتا با دو سه امتیازی نتیجه را در امتیاز ۵۴ برای نخستین بار در جریان این دیدار به تساوی کشاندند. در ادامه، اما با درخشش یخچالی روی پرتاب‌های سه امتیازی، ایران توانست ۶۹-۶۰ پیش بیفتد. ایران نهایتا این بازی را ۷۱ - ۶۴ پیروز شد.

تیم ملی ایران با این برد در جریان رقابت‌های انتخابی کاپ آسیا، با سه پیروزی متوالی به صدرنشینی خود در گروه E ادامه داد. شاگردان شاهین‌طبع روز دوشنبه نیز باید در آخرین بازی خود از پنجره دوم انتخابی‌ها، مقابل تیم ملی سوریه به میدان برود.

در دیگر بازی همزمان، تیم ملی اندونزی ۹۰ بر ۷۶ تایلند را شکست داد. نتیجه دیدار‌های روز نخست پنجره دوم مسابقات (جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹) به شرح زیر است:

هند ۶۰ - لبنان ۱۱۵
فیلیپین ۹۳ - تایلند ۹۱
عراق ۹۲ - بحرین ۹۵

تیم ملی ایران در دومین بازی خود از ساعت ۱۶:۳۰ روز دوشنبه به مصاف سوریه خواهد رفت. برنامه دیدارهار روز‌های یک‌شنبه و دوشنبه به شرح زیر است؛

یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹
عراق - لبنان، ساعت ۱۳:۳۰
هند - بحرین، ساعت ۱۹:۳۰

دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹
تایلند - فیلیپین، ساعت ۱۶:۳۰
سوریه - ایران، ساعت ۱۶:۳۰، دوحه
قطر - عربستان، ساعت ۱۹:۳۰

پنجره سوم و پایانی مسابقات انتخابی کاپ آسیا طی روز‌های پنجشنبه سی ام بهمن تا دوشنبه چهارم اسفند ۱۳۹۹ انجام خواهد شد. دو تیم برتر گروه‌های شش‌گانه، مستقیم به مسابقات کاپ آسیا ۲۰۲۱ صعود خواهند کرد و چهار تیم از بین بهترین تیم‌های سوم مرحله گروهی نیز در تورنمنت جداگانه‌ای به کاپ آسیا می‌رسند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
چرا اینقدر در مورد عربستان با این همه هیجان در مورد درهم کوبیدنش صحبت می کنید. من واقعا نمی دونم چرا سعی دارید از عربستان یک دشمن بزرگ درست کنید. چرا ورزش رو قاطی سیاست می کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
راستی وقتی تیتر خبر رو خوندم تصور کردم ایران با تیم چهارم خود و با اختلاف 60 یا 70 امتیاز عربستان رو درهم کوبیده اما وقتی خبر رو خوندم و دیدم تنها با 5 امتیاز اختلاف پیروز شدیم، کلی به این تیتر مسخره شما خندیدم. لطفا دقت کنید و از این دست سوتی ها ندین.
در حالیکه سامسونگ کره مردم ایران رو تحریم کرده و تمام تابلوهای نمایندگیهاشم رو هم جمع کرده، دیدن لوگوش روی لباس تیم ملی ایران بیشتر از اینکه تبلیغ باشه، آذار دهنده است. کاش فدراسیون نشینها در این شرایط سخت بیشتر با مردم همدلی کنند.
اختلاف ۷ امتیاز در بسکتبال در هم کوبیدن نیست
تبریک ب وطن فروشان السعودی ایرانم . . .
مشخصا نویسنده چیزی از بستکتبال نمیدونه.
کسی که این گزارش رو تهیه کرده احتمالا اصلا بازی رو ندید. تیم ایران اصلا عربستان رو در هم نکوبید و حتی نزدیک بود یه جاهایی عربستان ما رو در هم بکوبه
در هم کوبیدن را هم فهمیدیم. خسته نباشین
هنوز نمی دونیم که سیاست رو باید از دین و ورزش جدا کرد.
هنر کردید
من موندم تا کی میخوان از صمد نیکخواه بهرامی و حامد حدادی استفاده کنن که حالا میگه در غیاب اینا تیم عربستان رو در هم کوبیدیم..
بعد میگن چرا پیرمردا چسبیدن به میز.. جوانگرایی رو از یه جایی شروع کنید دیگه...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان