بازدید 8299

وزیران خارجه عراق و مصر بحران سوریه را بررسی کردند

وزیران خارجه عراق و مصر در گفت‌وگوی تلفنی با یکدیگر ضمن بررسی تحولات منطقه، بر لزوم ایجاد راهکار سیاسی موثر برای مسئله سوریه تاکید کردند.
کد خبر: ۱۰۱۷۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰ 26 November 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، وزیران خارجه عراق و مصر امروز پنجشنبه ضمن بررسی اوضاع سوریه، بر ضرورت ایجاد امنیت و ثبات در منطقه تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای خبری گفت: «فؤاد حسین وزیر خارجه عراق با سامح شکری همتای مصری خود توسعه روابط میان دو کشور و راه‌های ارتقای سطح این روابط در همه زمینه‌ها رار مورد بررسی قرار داد.»

در این بیانیه آمده است: «در این تماس تلفنی دو طرف درباره موضوع‌های مورد توجه دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند که از جمله آن بحران‌های منطقه خاورمیانه به خصوص در سوریه و لیبی بود.»

وزارت خارجه عراق گفت که قاهره و بغداد بر اهمیت ارائه راهکار‌های سیاسی موثر و اجرای ابتکار‌هایی که امنیت و ثبات را در منطقه حساس خاورمیانه تامین می‌کند، تاکید کردند.

«جمعه عناد سعدون» وزیر دفاع عراق نیز امروز پنج‌شنبه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر دیدار کرد.

در این دیدار که در حضور «محمد زکی» وزیر دفاع مصر برگزار شد، همکاری‌های دوجانبه نظامی از جمله تمرینات مشترک، تبادل تجربیات و برنامه‌های آموزش و ارتقای توانمندی نیرو‌ها و نیز پاره‌ای از مسائل منطقه‌ای دارای اهتمام مشترک بررسی شد.

«مصطفی مدبولی»، نخست وزیر مصر هم دهم آبان ماه گذشته در رأس یک هیأت رسمی به بغداد رفت. سفر این هیأت مصری به بغداد، مکمل دیدار‌های بیست روز پیش از آن «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق با رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر و سایر مقامات ارشد دولت مصر در قاهره خوانده شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر