بازدید 10894
۲

جلوگیری از ورود نمایندگان ادوار به پارلمان

نماینده پیشین مجلس گفت: از جمله کارهای اشتباه مجلس یازدهم عزل دبیران کمیسیون ها بود زیرا دبیران کمیسیون ها معدن اطلاعات هستند.
کد خبر: ۱۰۱۶۱۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ 20 November 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از برنا، قریب به ۶ ماه از آغاز مجلس یازدهم می گذرد اما نمایندگان در راستای معیشت مردم، شعاری که بر مبنای آن توانستند رای بیاورند، قانونی را به ثمر نرساندند و فقط خود را با حاشیه های داخلی و بیرونی مجلس، سرگرم کرده اند.

«نادر قاضی پور»، نماینده مردم ارومیه در مجلس دهم، در این رابطه گفت: در ابتدا از رسانه ها تشکر می کنم که با رصد کردن مجلس شورای اسلامی کمک می کنند تا بهره وری بیشتری، عاید ملت ایران شود. از جمله کارهای اشتباه مجلس یازدهم عزل دبیران کمیسیون ها بود زیرا دبیران کمیسیون ها معدن اطلاعات هستند. نمایندگان در زمان انتخابات قول‌هایی در رابطه با نظارت به مردم داده بودند و همین امر منجر شد تا از روند قانون گذاری، عقب بمانند.

او ادامه داد: البته در کشور کمبود قانون نداریم بلکه با عدم اجرای قانون مواجه هستیم، امیدواریم این مجلس انقلابی بتواند با نظارت بیشتر، قوانین مصوب را مورد پیگیری قرار دهد تا مشکلات مردم، اندکی رفع شود.

قاضی پور خطاب به مجلس گفت: باید کمیسیون های مجلس یازدهم فعال شوند. لوایح دولت در کمیسیون های مجلس مانده است که باید مورد بررسی قرار بگیرد و به صحن علنی ارجاع شوند. نباید طرح ها و لوایح در کمیسیون ها بماند و مورد بی اعتنایی قرار بگیرد. مجلس باید در روزهای یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه صحن علنی برگزار کند تا لوایح دولت را به صفر برساند. لوایح دولت‌ جناحی نیستند بلکه به نظام مربوط می شود. این لوایح باید تکلیفشان مشخص شود یا به تصویب برسد و یا رد شود.

نماینده مجلس دهم اضافه کرد: مرکز پژوهش ها، چشم و گوش اطلاع رسانی مجلس است و دیوان محاسبات هم چشم و گوش نظارتی است نمایندگان باید از این دو سازمان استفاده بهینه کنند.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به سابقه ای که برخی نمایندگان در ادوار گذشته دارند آیا نمایندگان ادوار نظر مشورتی هم به نمایندگان مجلس یازدهم می دهند، گفت: ملاقات ها ممنوع شده است، مجلس به نمایندگان ادوار اجازه ورود نمی‌دهد. نمایندگان ادوار می توانستند بهترین کمک کننده نمایندگان فعلی باشند. باید از تجربه آنها استفاده کرد من فقط شنیده ام از وجود فولادگر در کمیسیون ویژه استفاده می شود. خیلی از روسای کمیسیون ها با اطلاعات غنی داشتیم که آقایان از آنها، استفاده نمی کنند.

او در پایان افزود: پیشنهاد می کنم نمایندگان از نمایندگان ادوار که تخصص دارند، مشورت بگیرند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
نمایندگان ادوار که تخصص دارند مثل خودت !
هنوزم با دمپایی و بی جوراب میاد مجلس؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر