بازدید 8109

تکذیب احضار امامان جمعه اهل سنت گستان

رییس مرکز بزرگ اسلامی و دفتر رسیدگی به امور اهل سنت شمال کشور با تایید برگزاری نماز جمعه گذشته در برخی شهرهای گلستان علیرغم محدودیت ناشی از خطر ویروس کرونا گفت که هیچ یک از روحانیون و ائمه جمعه استان به دادگاه معرفی یا احضار نشده‌اند.
کد خبر: ۱۰۱۶۱۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵ 20 November 2020

به گزارش «تابناک»، حجت‌الاسلام نورعلی دیلم در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: نماز جمعه گذشته در دو نقطه از گلستان به سبب بی‌اطلاعی مردم و ائمه جمعه آن مناطق از آخرین مصوبه ستاد کرونا بوده وگرنه در مجموع همراهی خوبی را در همه نقاط استان برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی شاهد هستیم.

به گزارش ایرنا؛ در پی برگزاری نماز جمعه گذشته اهل سنت در دو نقطه از گلستان شایعاتی مبنی بر معرفی ائمه جمعه این مناطق به دادگاه ویژه روحانیت به سبب رعایت نکردن شیوه نامه بهداشتی بازتاب یافت.

رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بجز هفته هایی که ستاد مربوطه مجوز برگزاری نماز جمعه را صادر کرد؛ در هیچیک از نقاط گلستان نماز جمعه برگزار نشد اما هفته گذشته در دو شهر که اطلاع رسانی بهنگام صورت نگرفته بود؛ شاهد برگزاری بودیم.

دیلم با بیان اینکه شرایط گلستان از نظر شیوع کرونا مناسب نیست و در هیچ یک از نقاط استان نماز جمعه و حتی جماعت برگزار نمی شود؛ افزود: ائمه جمعه و جماعات اهل سنت گلستان همراهی خوبی در رعایت شیوه نامه های بهداشتی دارند.

بر اساس آخرین اعلام دکتر فاضل رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان شرایط کرونا در بیشتر نقاط استان قرمز شده است و این خطه شمالی تاکنون در مجموع بیش از هزار و ۱۰۰ نفر فوتی بر اثر کرونا داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی