بازدید 30575

درخواست جمهوری‌خواهان برای بررسی سلامت انتخابات

دو عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا خواستار برگزاری نشست فوری کمیته‌های این مجلس درباره آنچه که "اشتباهات و رفتارهای نادرست" در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ نامیدند، شدند.
کد خبر: ۱۰۱۶۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۷ 19 November 2020

به گزارش «ـابناک» به نقل از ایرنا از فاکس نیوز، جیم جردن عضو ارشد کمیته قضایی و جیمز کومر عضو ارشد کمیته نظارت مجلس نمایندگان روز چهارشنبه در نامه‌ای به رئیسان کمیته‌های یادشده خواستار بررسی یکپارچه انتخابات امسال آمریکا شدند که در آن کارزار ترامپ ادعای تقلب و اقدامات غیرقانونی دارد.

جردن که در نشست‌های استیضاح ترامپ هم نقش مهمی در دفاع از رئیس جمهوری فعلی آمریکا داشت همراه با کومر نوشته است: ما از شما می‌خواهیم فوری جلسات استماعی را برای بررسی سلامت انتخابات ۲۰۲۰ در میان گزارش‌های نگران‌کننده از بی نظمی‌ها و اقدام‌های نامناسب تشکیل دهید.

در این نامه آمده است: با توجه به نقش شما به عنوان رهبران یک حزب سیاسی که چهار سال بی اساس مشروعیت انتخابات ۲۰۱۶ را زیر سوال برد و ادعاهای خلاف واقع در مورد تبانی روسیه را مطرح کرد، شما این را به همه آمریکایی‌ها مدیون هستید که ادعاهای مربوط به اشتباهات واقعی انتخابات و سوء رفتار را کاملا بررسی کنید.

اشاره نویسندگان این نامه، به اتهام ترامپ در تبانی با روسیه برای پیروزی در رقابت انتخاباتی ۲۰۱۶ است که بر اساس آن، شورای تحقیقاتی به سرپرستی بازرس رابرت مولر برای ۲ سال تشکیل شد.

جردن و کومر به گزارشی ماه سپتامبر خود اشاره کردند که در آن نسبت به تغییرات دقایق آخری در روند انتخاباتی ایالت‌ها هشدار داده‌ و آنها را "ابتکارهای خطرناک" دانسته‌اند که "یکپارچگی روند انتخابات را تضعیف می‌کند" و "باعث عدم اطمینان درباره نتایج انتخابات برای چندین روز یا چند هفته پس از روز انتخابات می‌شود."

این دو عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان افزودند: "دموکرات‌ها این گزارش را نادیده گرفتند اما متاسفانه بسیاری از پیش‌بینی‌های ما واقعیت پیدا کرده‌اند.

جردن و کومر همصدا با ترامپ نسبت به سلامت آرای پستی تشکیک وارد کرده‌اند و افزوده‌اند: این نگرانی‌های جدی نیاز فوری به نظارت کنگره بر صحت انتخابات سال ۲۰۲۰ را ایجاد می کند. کمیته‌های ما باید جلسات نظارتی را برگزار کنند تا اطمینان حاصل شود که آمریکایی‌ها به صحت انتخابات ما ایمان دارند.

هنوز رئیسان دموکرات این دو کمیته، واکنشی به این درخواست نشان نداده‌اند.

دونالد ترامپ و برخی اعضای کنگره از مدت‌ها پیش از شروع انتخابات، روند رای‌گیری پستی را زیر سوال بردند اما دموکرات‌ها به دلیل همه‌گیری کرونا بر آن پافشاری داشتند. این روش، فرصتی را در اختیار طرفداران تغییر در آمریکا قرار داد تا بتوانند از حدود ۵۰ روز پیش از روز انتخابات، آرای خود را به صندوق‌های پست بیندازند.

همین مساله باعث شد تا جو بایدن رقیب دموکرات ترامپ، در برخی ایالت‌های نبرد انتخاباتی حتی آنهایی که سال‌ها در دست جمهوری‌خواهان بود، به پیروزی برسد.

تلاش جمهوری‌خواهان برای ادامه ادعای تقلب انتخاباتی در حالی انجام می‌شود، که حدود ۲۶ روز دیگر نشست مجمع برگزینندگان یا همان الکترال کالج برگزار خواهد شد تا نتیجه نهایی انتخابات آمریکا را مشخص سازند و ترامپ هم تاکنون روی خوشی به انتقال قدرت نشان نداده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل