بازدید 212248

هشدار بایدن به ترامپ درباره عدم کناره‌گیری

نامزد مدعی پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا در یک سخنرانی پیرامون وضعیت اقتصادی آمریکا در دوران شیوع کرونا، تأکید کرد که در صورت عدم کناره گیری ترامپ از قدرت، شمار بیشتری از مردم جان می بازند.
کد خبر: ۱۰۱۵۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۰ 17 November 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از سی ان ان، «جو بایدن» نامزد دموکرات و مدعی پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا و «کاملا هریس» گزینه وی برای سمت معاونت از شهر «ویلمینگتون» ایالت دلاور در مورد وضعیت اقتصادی آمریکا در دوران شیوع کرونا سخنرانی کردند.

در ابتدای این سخنرانی، کاملاً هریس گفت: «ما همگی می‌دانیم که این همه گیری [کرونا] و این رکود به شدت به رنگین پوستان لطمه زده است. سیاهپوستان آمریکا و لاتین تبارها سه برابر بیشتر از سایر گروه‌ها به این بیماری مبتلا شده و احتمال بیشتری وجود دارد که در اثر این بیماری جان خود را از دست بدهند. بومیان آمریکا نیز چهاربرابر بیش از سایر گروه‌ها احتمال دارد که در بیمارستان بستری شوند. و ماه گذشته، نرخ بیکاری برای سیاهپوستان آمریکایی تقریباً دو برابر سایر گروه‌ها بود».

هریس در ادامه افزود: «ما همواره در مورد تأثیری که این همه گیری بر کل اقتصاد ما گذاشته، گفتگو کرده ایم، از ۵۰۰ شرکت موجود در فهرست فورچون تا کسب و کارهای بسیار کوچکی که بسیاری از گروههای اقلیت به آن متکی هستند».

این در حالی است که اوایل روز دوشنبه، هریس و بایدن از سوی گروهی از مدیران اجرایی شرکتها از جمله شرکتهای مایکروسافت، و تارگت و گپ، و رهبران اتحادیه‌ها خلاصه گزارشات اقتصادی دریافت کردند.

معاون بایدن همچنین از آغاز یک کنش واقعی برای مهار ویروس، نجات جان انسان‌ها و همچنین مقابله با این همه گیری سخن گفت و خاطرنشان کرد که «راه پیش رو آسان نخواهد بود».

این اظهارات هریس درست در زمانی ایراد می‌شود که ایالات متحده با افزایش موارد ابتلاء به بیماری کرونا روبروست و روز یکشنبه شمار مبتلایان در این کشور از مرز ۱۱ میلیون نفر گذشت. در واقع با توجه به افزایش یک میلیون نفری مبتلایان ظرف تنها شش روز، ایالات متحده آمریکا هم اکنون سریع‌ترین نرخ افزایش مبتلایان را از آغاز همه گیری کرونا تجربه می‌کند.

در ادامه این سخنرانی دو نفره، جو بایدن با عالی خواندن اخبار مربوط به اثرگذاری بیش از ۹۰ درصدی واکسن‌های ساخته شده توسط دو شرکت داروسازی «مُدرنا» و «فایزر» برای پیشگیری از کرونا گفت: «با این حال، تولید واکسن و واکسیناسیون دو موضوع متفاوت هستند».

این نامزد مدعی پیروزی در رقابتهای ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا تأکید کرد رهبران کسب و کارها و عرصه تجاری که روز دوشنبه با آنها صحبت کرده است، با این موضوع موافقت کردند که هرچه زودتر تیم وی به طرح توزیع واکسن دولت ترامپ دسترسی پیدا کند، «عبور آرام از این مرحله گذار زودتر اتفاق خواهد افتاد».

جو بایدن در این سخنرانی برنامه خود برای بازسازی اقتصاد آمریکا را بطور خلاصه تشریح کرد و اظهار داشت: «اکنون زمان آن رسیده است که به کار و فعالیت پاداش دهیم، نه فقط به ثروت در آمریکا. ما می‌خواهیم یک ساختار مالیاتی عادلانه داشته باشیم تا تضمین کند ثروتمندان و شرکتها سهم منصفانه خود را می پردازند».

معاون پیشین ریاست جمهوری آمریکا در دولت «باراک اوباما» همچنین گفت که برنامه اقتصادی وی «میلیونها فرصت شغلی با دستمزد خوب» را در بخش تولیدی، تکنولوژی و سایر صنایع ایجاد خواهد کرد.

بایدن گفت: «از خودروها گرفته تا اجناس موجود در انبار، ما [جنس] آمریکایی می خریم. و با شرکتهایی که محصولات خود را در داخل آمریکا تولید نمی‌کنند، هیچ قرارداد دولتی منعقد نخواهد شد».

این نامزد دموکرات همچنین با اذعان به خسارت اقتصادی وارده ناشی از شیوع کرونا خطاب به مردم آمریکا گفت که این فرصتی برای ایالات متحده است تا «قدرتمندتر» و «انعطاف پذیرتر» از گذشته از میانه این همه گیری برخیزد.

این نامزد دموکرات رقابتهای ریاست جمهوری آمریکا در سخنرانی روز دوشنبه خود هشدار داد که در صورت عدم همراهی دولت دونالد ترامپ با روند انتقال آرام قدرت، به ویژه در حوزه برنامه توزیع واکسن، «تعداد بسیار بیشتری از مردم آمریکا جان خواهند باخت».

بایدن در پاسخ به این پرسش که در صورت عدم همراهی ترامپ با روند انتقال قدرت چه رخ خواهد داد، گفت: «اگر همکاری نکنیم، مردم بیشتری جان خود را از دست می دهند».

وی در ادامه افزود: «اگر مجبور شویم تا بیستم ژانویه (۲۰۲۱) صبر کرده و سپس برنامه ریزی [برای توزیع واکسن] را آغاز کنیم، یک ماه عقب می افتیم… بنابراین لازم است که این برنامه ریزی انجام شود و همکاری وجود داشته باشد. همین حالا و با [حداکثر] سرعتی که می‌توانیم آن را انجام دهیم».

بایدن همچنین با اشاره به گفتگوی خود با شماری از قانونگذاران جمهوریخواه گفت که بابت وضعیت دشواری که رئیس جمهور آمریکا برای آنها بوجود آورده است، با این قانونگذاران اظهار همدردی می‌کند و گفت که امیدوار است رئیس جمهور ترامپ تا پیش از روز بیستم ژانویه نسبت به این موضوع به آگاهی بیشتری دست یابد».

شایان ذکر است که روز جمعه، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در ایالات متحده اعلام کرد که شمار بیماران بستری شده در میان سیاه پوستان، لاتین تبارها و بومیان آلاسکا و آمریکا در مقایسه با آسیایی تباران و سفیدپوستان بطور چشمگیری بالاتر است. همچنین نرخ بیماران بستری شده در میان افراد سیاه پوست و لاتین تبار چهاربرابر بیشتر از سفیدپوستان است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳۲
با تقلب روی کار اومدی و این توقعات هم داری؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
برای کشور خارجی تقلب برای کشور خودمون انصاف به چه روزی افتادین که دنبال ریاست جمهوری کشور دیگه ای هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
مگر کسی هست بدون تقلب پیروز شود که این دومی باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
اگه ساختار امریکا رو می شناختی کسی چنین ادعایی می کرد به نظرت مصحک می اومد. تو امریکا طوریه که هیچ کاندیدایی نمیتونه در حد وسیع طوری که تو نتیجه اثر گذار باشه تقلب کنه. دولت فدرال که دست ترامپه. دولت های ایالتی هم دست کم 55 درصدشون دست
هم جمهوری خواهانه و تنها 40تا45درصد دمکرات. سناهم جمهوری خواهند اکثریت . مجلس نمایندگان هم دمکراتها اکثریت ضعیفی دارند. . دیوان عالی هم اکثریت مطلقش جمهوری خواهند و جتی سه تا از قضاتش منصوب ترامپ . خب اگه قرار به تقلب باشه که در اکثر جاها جمهوری خواهان دست برتر رو دارند یا لااقل موازنه قدرت وجود داره. حالا اون ترامپ چون سخصیت و غرورش بهش اجازه باخت رو نمیده یه چیزی گفت تو هم باور کردی . اون که از اول قبل شروع بازی مدعی تقلب بود . خخخخخخ.
بایدن مدعی نیست بلکه ریس جمهور منتخب آمریکاست ترامپ به زباله دان تاریخ پیوست.
متغلب چرتی زبان دراورده
آقای ترامپ جلوی پیشروی داعش راگرفته بوداگرآقای بایدن رئیس جمهورشودگروه تروریستی داعش باشدت بیشتربه فعالیت خوددرکشورهای منطقه ادامه خواهددادآقای بایدن باتقلب برنده این انتخابات شدوروسیه وچین نیزازاین چپگرای آمریکایی حمایت کردند
ذات این مرد بر مبنای حیله گری بنا شده مردم ایران بایدن رو بزودی خواهند شناخت
ترامپ یک دیوانه تمام عیار است خدارو‌شکر که دوباره انتخاب نشد
چه تقلبی مگه مدرک پیدا کردن؟ حتی جمهوری خاه ها خووشون اقرار کردن که ترامپ شکست خورده باید کنار بکشه
اقای ترامپ مصداق ضرب المثل اب که سر بالا رود ورباغه عمو عطا می خوند
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
نه عموعطاابوعطاعزیزم
جقله
با تقلب یا بی تقلب رئیس جمهورکشور تو که نیست
یا نکنه دلار خریداری کرده روی دستت مونده
فقط سودجوها و فرصت طلبان که خون مردم شیشه کردن الان ناراحت هستن.بسه کم خوردید از تورم نجومی بزارید ملت یه نفس بکشن بعد دوباره یه جنگی چیزی خواستید درست کنید
از تابناک بعیده این جور خبر زدنه نامزد مدعیه پیروزی هرکس می خونه فکر می‌کنه منظورتون ترامپه فکر کنم دلال های دلار به اونجا هم نفوذ کردن
من یک دلار یا سکه و طلا ندارم و میدونم با اومدن ترامپ زندگیم سختر میشه ولی دوست دارم ترامپ رییس جمهور بشه ....
آقای بایدن ادعامیکندپرزیدنت ترامپ باعث مرگ ومیرمردم کشورش است واگرکناره گیری نکنداوضاع ازاینهم بدترخواهدشد، آقای بایدن شمافکرکنیدوی کناره گیری کردچه راهکاری برای جلوگیری کرونادارید؟
یارو رو تو ده راه نمیدادن سراغ خونه کدخدا رو میگرفت. حیله گر مکار بگو از تقلبات چخبر ؟ خودتو نزدن به کوچه بیخیالی که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده هنوز نیومده اینقدر نگران کرونا هستی ؟ ایندفه تو دام ترامپ افتادی .
بیکار ننشینیدا حرف بزنید ،حرف ،حرف ،حرف
ترامپ‌وبایدن‌ازیک‌گروه‌هستندتوسیاست‌امریکا،رهبرعزیزمان‌امریکدشمن‌خونی‌ایران‌است‌امریکاواسرائیل‌‌منتظرجنگ‌علیه‌ایران‌هستندترامپ‌هدفش‌جنگ‌باایران‌توسط‌جنگ‌نظامی‌هستندمردم‌عزیزمان‌امریکاواسرائیل‌رونابودمیکنندانشاالله‌ماپشت‌رهبرعزیزمان‌ایستادیم‌انتخابات‌امریکابهانه‌ای‌واسه‌جنگ‌باایران‌هستند‌ولی‌جرات‌ندارنداسرائیل‌نابودمیشودباموشک‌های‌ایرانی،جانم‌فدای‌رهبرم،دولت‌بایدکناربکشدودست‌سپاه‌عزیزمان‌باشد‌باتناب‌دولت‌هرگزبه‌امریکااعتمادمیکنند،کناره‌گیری‌دولت‌وجایگزینش‌سپاه‌پرقدرت‌جهان.
ایشالا که خیره برای کشورمون.نابود باد دشمن
کسی که با تقلب اومده واکسنش هم تقلبیه.
جالبه که تا حالا خبری از واکسن نبود
اگه هم فرض کنیم راست میگه خیلی مزخرفه که شرط رو کردن واکسن و حفط جان مردم رو انتخاب شدنش باشه.
اینا دیگه کی هستن
آخه بدبخت یا ترامپ یا بایدن چه دخلی داره به گرونی تو ایران هردوی اونا بالاخره دشمنان دیگه
درود بر کسی که منافع مردمش در اولویته
حقا که رئیس جمهور ایرانی فقط ما حق رای نداشتیم مردم آمریکا تو رو انتخاب کردن برای ما اینقدر که انتخاب بایدن تو سرنوشت ما تاثیر گذاشت تو سرنوشت آمریکایی ها تاثیر نداشت
ورشکسته های دلار و سکه به خاطر در آمد از قاتل سردار هم پشتیبانی می کنند ببین کار ثروت دنیا را
تقلب کرده و حالا میخواد مثلا ادعای دلسوزی هم بکنه! مگه سیاه پوستان واسه شما مهم هستن؟؟دموکتراتها همون جنوبی هایی هستن برعلیه لغو قانون برده داری جنگهای داخلی آمریکارو راه انداختن و باعث کشته شدن صدها هزار نفر شدن و حالا مدعی انسان دوستی شدن!!!!
با سلام
مرد حساب تو ده دقه نمی تونی سر پا وایستی .... از تو لپ لپ درت آوردن حالا باز زبون درازی هم میکنی؟!؟
تو رو چه به ریاست جمهوری؟! خدا آخر و عاقبت آمریکا رو بخیر کنه
خخخخخ
حالا چرا بعضی‌ها از رفتن ترامپ ناراحتند و از تقلب در انتخابات آمریکا سرخورده شده‌اند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار