بازدید 9280
۲

قطع زنجیره کرونا با اعمال ممنوعیت به جای محدودیت

دادستان مرکز استان ایلام در جلسه ستاد استانی کرونا با اعلام اینکه باید در حال حاضر به جای محدودیت از ممنوعیت در مهار کرونا استفاده شود، گفت: از همین امروز ایلام تعطیل و تمام استان با حمایت دستگاه قضایی قرنطینه شود.
کد خبر: ۱۰۱۵۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰ 14 November 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، «افشار خسروی‌زاد» اظهار کرد: زنجیره کرونا فقط با ممنوعیت قطع می‌شود نه با محدودیت؛ اعلام محدودیت فعالیت مشاغل و کسب و کار‌ها در مورد کرونا نباید شبیه شرایط سرما و یخبندان باشد که جهت پیشگیری از لیز خوردن چند ساعتی فعالیت‌های اجتماعی با تاخیر شروع می‌شود. اینجا با کرونا که یک ویروس با سرعت بالای تکثیر و انتشار در هوا است سروکار داریم و با این روش‌های پیشگیرانه ستاد، نمی‌شود آن را مهار کرد و بهترین دلیل بر این مدعا همین آمار‌های افزایشی مبتلایان و فوتی‌های استان است.

دادستان ایلام افزود: مسئولیت اعضای ستاد کرونا در این شرایط بیشتر است و الزام‌آور کردن مصوبات کرونا بر عهده دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، دولت و ستاد کرونا است.

خسروی‌زاد تاکید کرد: با توجه به آمار اعلامی از سوی علوم پزشکی، استان ایلام باید از امروز تعطیل شود و نباید منتظر تهران باشیم چرا که تا شنبه‌ی آینده با میانگین روزی ۳۰۰ نفر، بیش از ۲ هزار نفر مبتلا خواهند شد. تخت خالی در بیمارستان‌ها وجود ندارد و کادر درمان خسته شده‌اند.

وی ادامه داد: ستاد استانی کرونا، تمام ادارات و بانک‌ها و اصناف و بازار را تعطیل کند چرا که تعطیلی اصناف تا ساعت ۱۸ قابل اجرا نیست و زمان نمی‌تواند از انتقال ویروس جلوگیری نماید.

دادستان ایلام ضمن تصریح این که تمام استان با حمایت دستگاه قضایی قرنطینه شود، خاطر نشان کرد: مالیات اصناف، برای یکسال، بخشودگی اجاره بهاء به مدت دو ماه و استمهال وام‌ها برای اصناف و بازاریان تا پایان سال اجرا شود و برای افرادی که توان خرید دارو ندارند تسهیلاتی در نظر گرفته شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
دمت گرم ما تو تهران مجکوم به مرگیم
بارک الله به جسارت، فهم و وجدان آقای دادستان
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی