بازدید 12278

انتقاد شورای شهر از تغییر ساعت کار مترو

ساعت فعالیت مترو و اتوبوس کاهش یافت. این موضوع در نخستین روز اجرا با واکنش مسافران و شلوغی این ناوگان همراه شد. رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران می‌گوید طی نامه‌ای به حناچی درخواست بازنگری سریع طرح و توقف این اقدام را داریم.
کد خبر: ۱۰۱۴۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 11 November 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، شورای شهری‌ها بر خلاف شهرداری تهران مخالف کاهش ساعت کاری مترو هستند و از روز گذشته تذکرهای زیادی در این زمینه به حناچی و مدیران شهرداری داده‌اند. مجید فراهانی، علی اعطا، زهرا نژاد بهرام و ناهید خداکرمی از جمله اعضای شورای شهر هستند که در مصاحبه‌های مختلف با رسانه‌ها اعلام کرده‌اند، کاهش ساعت کاری حمل و نقل عمومی اقدامی نامناسب و خلق الساعه است و نتیجه‌ای به غیر از انتقال کرونا نخواهد داشت.

زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران درباره کاهش ساعت فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی فارس گفت: این اقدام و تصمیم شهرداری بدون مشورت شورای شهر انجام گرفته و سبب بروز مشکلاتی برای شهروندان شده است.

وی افزود: بر اساس مطالعاتی که در سطح شهر تهران توسط کمیته سلامت شورای شهر صورت گرفت، مشخص شد که حمل و نقل عمومی در شیوع کووید ـ ۱۹ از درصد پایینی برخوردار است ولی کاهش ساعات فعالیت حمل و نقل عمومی بر ازدحام جمعیت می‌افزاید و سبب بیشتر شدن پیک حجم مسافران و تراکم جمعیت خواهد شد و این موضوع انتقال ویروس و شیوع بیشتر را به همراه خواهد داشت.

این عضو شورای شهر از تهیه نامه‌ای به حناچی توسط اعضای کمیسیون سلامت و حمل و نقل شورای شهر تهران خبر داد و گفت: در این نامه از حناچی خواسته‌ایم که شرایط حمل و نقل عمومی را دقیق‌تر رصد کند و موضوع کاهش ساعات حمل و نقل عمومی بازنگری و اصلاح شود.

نوری گفت: از شهروندان درخواست داریم که حتی‌المقدور در خانه بمانند و کارهای خود را به صورت غیرحضوی، مجازی و اینترنتی انجام دهند که در این صورت آمار مسافران به صورت طبیعی کاهش خواهد یافت ولی کاهش ساعات فعالیت مترو و اتوبوس تصمیمی است که بار روانی و شوک در شهر برای مسافران ایجاد کرده و اجرای آن به صلاح نیست.

وی بیان داشت: بیشترین استفاده از حمل و نقل عمومی برای اقشار با درآمد متوسط و پایین است و برنامه شهرداری محدودیت و مشکل برای فعالیت آنها ایجاد کرده است. بنابر این باید با تدبیر مناسب تصمیمات درستی اتخاذ کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۲
اقدام فاجعه باری هست، امروز صبح در مترو میدان آزادی به دلیل تاخیر قطار اذحام جمعیت زیاد بود و هیچ کس هم پاسخگو مردم نبود، علت عدم کنترل ویروس کرونا ضعف مدیریت مسئولین هست و بس و اینقدر به ملت بدبخت گیر ندید.
چقدر شما بی فکرید با این طرح های من دراوردیتون ساعت کار مترو رو کم کردید بدتر همه شلغلا باهم تعطیل میشن شلوغتر میشه مملکتو سپردن دست کیا
هر چند که تا به حال نظرات ما رو پخش نکردید
اما من نمیدونم مسیولین ما عقل ندارند که محدود کردن زمان باعث افزایش تراکم در ساعات دیگز می شود,
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
مغز دارن اما آکبنده...اگه استفاده میکردن الان روی 450 نفر علنی و 900 نفر مخفیانه در روز کشته نمیدادیم!
نوشته" وی افزود: بر اساس مطالعاتی که در سطح شهر تهران توسط کمیته سلامت شورای شهر صورت گرفت، مشخص شد که حمل و نقل عمومی در شیوع کووید ـ ۱۹ از درصد پایینی برخوردار است" از همین مطالعه تون معلومه تصمیم گیریهاتون هم در چه حدیه .
ما ار به خیر شما امیدی نیست لطفا بیش از این شر مرسانید
اینها به هیچ وجه رفتن کرونا به صلاحشون نیست و حالا حالاها به بودنش نیاز دارند بیخود ذهنتونو مشغول این نکنین که چرا این طرح رو دادن و اون طرح رو ندادن...وگرنه یک ماه تعطیلی مطلق می دادند با حقوق ماهیانه به سرپرستان خانوار که این برای دولت رقمی نیست. پای ضررهاشم می موندند تا این مکافات ریشه کن بشه. راهش فقط همینه و بعد از یک ماه هم مرزها کنترل شدید بشن و مسافری اگه میاد دو هفته قرنطینه بشه کاری که در دنیا رایجه. اینجوری به طور کامل ازش عبور می کنیم. ولی اراده ای وجود نداره چون حیفه بالاخره یه کمک نفسیه که براشون رسیده و اگه نمی رسید خودشون می دونن جاشون کجا بود. اینو گفتم که بدونن ما می دونیم چه خبره ولی انقدر گیر و گرفتاریم که کاری هم ظاهرن ازمون ساخته نیست و اسیریم در واقع. پس ملت رو احمق فرض نکنین...
فقط باید خندید به این تصمیمات
مترو نباید محدود بشه. خیلیها راه دیگه ای برای آمد و شد ندارند
شهرداری کسری بودجه داره و میخواهد با مترو جبران کنه!
در رسانه ها بیان می شود که سفرهای بین شهری سبب ازدیاد مبتلایان است و درست است.
اما چرا هیچ رسانه و یا مرجعی عنوان نمی کند سفرهای داخل شهری(مترو و اتوبوس) با این همه ازدحام آیا سبب پراکندگی ویروس و ازدیاد بیماران کرونایی نمی شود؟
اگه همه ایستگاههای خطهای ۶و ۷ رو باز کنی این افتضاح شلوغی از بعضی ایستگاهها مثل چهارراه ولیعصر کم میشه. و مردم اسیر نمیشن. الان ۱۰ ساله داد میزنیم ایستگاههای مترو رو کامل باز کن.اه به شرفتون. چی عایدتون میشه از اذیت مردم.
با این تصمیم شغل بنده و خیلی های دیگر شدیدا در خطر قرار گرفته ، تو رو به خدا فکری بکنید.
ببین! شورای شهر باید به شهردار دستور بده نه اینکه انتقاد کنه. می فهمی؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر