بازدید 6828
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

روحانیون و علما پیگیر مطالبات مردم باشند

نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان گفت: باید پیگیر مطالبات مردم باشیم هرچند که کل آن‌ها را نمی‌توانیم حل کنیم، اما تلاش ما برای رفع مشکلات باعث می‌شود تا مردم حس کنند که بی‌خیال نیستیم و همه روحانیون و علما باید این جهت را دنبال کنند و در کنار پیگیری مطالبات مردم وظیفه تبیین برکات نظام اسلامی را هم بر عهده داشته باشند تا مردم به این باور برسند که نظام اسلامی این خدمات را انجام داده است.
کد خبر: ۱۰۱۲۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۷ 02 November 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی در همایش ائمه جمعه و جماعات، مدیران و مدرسین مدارس علمیه و امیران جماعت تبلیغ زاهدان، منطقه سیستان و میرجاوه، ضمن تبریک ولادت رسول اکرم (ص) وامام جعفر صادق (ع) و گرامیداشت هفته وحدت، اظهار داشت: در این ایام سرور و شادی، متاسفانه بابت توهین به پیامبر گرانقدر اسلام اندهگین هستیم.

امام جمعه زاهدان با اشاره به نتایج پیش‌بینی غربی‌ها مبنی بر این که در آینده مردم اکثر کشور‌های دنیا مسلمان خواهند شد، افزود: این اهانت‌ها اگرچه برای مسلمانان دنیا سخت است، اما نویدبخش رشد اسلام و اسلام‌خواهی در دنیا است به گونه‌ای که دشمنان را عصبانی کرده تا به مقدسات اسلام توهین کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محامی بیان کرد: ما این اهانت را محکوم کرده و از خداوند می‌خواهیم که مکر آن‌ها را به خودشان بازگرداند.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان گفت: خداوند پیامبر رحمت را برای هدایت جامعه بشری فرستاد و ابزار‌های لازم از جمله اخلاق و رفتار معنوی و قرآن کریم که کتابی انسان ساز است را به ایشان عنایت کرد.

وی اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) با تلاش‌های فراوان و در تمام طول عمر و با همه سختی‌ها وظیفه و رسالت خود را انجام داد و تمدن اسلامی را پایه ریزی کرد لذا این دین باید بعد از ایشان باقی بماند و برخلاف گمان دشمنان که می‌گفتند راه پیامبر (ص) ادامه دار نیست حکمت و تدبیر الهی این بود که راه او توسط اهل بیت (ع) و صحابه وفادارش ادامه پیدا کند.

وی افزود: میراث پیامبر درهم و دینار نیست بلکه دین و آیین اسلام است و در تعابیر دینی آمده که عالمان باید نقش روشنگری داشته باشند و این میراث را حفظ کنند.

وی تصریح کرد: در هر جایگاه و مقامی که باشیم اعتلای دین رسالت بزرگ ماست و اگر بخواهیم پا جای پای پیامبر بگذاریم لازم است که ابتدا پیامبر (ص) را بشناسیم و بدانیم که او چی کسی بود راه او چه بود و چگونه عمل می‌کرد و ما هم بتوانیم این گونه عمل کنیم.

نماینده، ولی فقیه در استان بیان داشت: تلاش پیامبر اکرم (ص) در راستای رشد فکری، ایمانی، اعتقادی و اخلاقی جامعه اسلامی بود و این یعنی کار فرهنگی که پیامبر با استفاده از همه ابزار‌ها تلاش کرد که جامعه اسلامی در آن زمان به یک جامعه اسلامی آرمانی با عرفان، معرفت، معنویت، اخلاق و ادب تبدیل شود.

حجت الاسلام محامی خاطر نشان کرد: باید دیدگاه‌ها و اعتقادات پیامبر را در استان خود بررسی و ملاحظه کنیم که وضعیت استان ما چگونه است و چه مقدار به اهداف رسیده ایم باید توجه کنیم که چه مقدار رشد علمی، معنوی، اخلاقی و فرهنگی حاصل شده است.

وی افزود: داشتن افراد عالم و با روحیه معنوی از ویژگی‌های استان ماست، اما با این حال آسیب‌های اجتماعی و آداب و رسوم نادرست هم وجود دارد که باعث شده در برخی موارد آسیب پذیر باشیم و باید به این سوال پاسخ دهیم که چه کسانی باید در این راستا بیشترین دغدغه را داشته باشند و چه کسانی باید بتوانند اسلام را نجات دهند البته که خیلی‌ها مسئول این کار هستند، اما علما و روحانیون مسئولیت بیشتری دارند و باید نقش مدعی‌العموم را داشته باشند.

وی به بیان برخی معضلات سیستان‌وبلوچستان از جمله درگیری‌های طایفه‌ای و سرقت‌های مسلحانه پرداخت و عنوان کرد: چنین معضلاتی با هیچ کجای اسلام سازگار نیست و ضرورت دارد تا در این زمینه‌ها کار فرهنگی مستمر انجام شود.

وی گفت: ما در بسیاری از شاخصه‌های توسعه با دیگر استان‌ها فاصله داریم و باید نهایت تلاش خود را برای رشد مردم در جنبه‌های ایمانی، علمی و اخلاقی به کار بگیریم و گام دیگر اجرا و تحقق عدالت در جامعه است مثل عدالت آموزشی، عدالت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است.

حجت الاسلام محامی تاکید کرد: پیامبر یک عمر تلاش کرد تا امتی واحد تشکیل دهد و در طول تاریخ هر جا که این وحدت و همبستگی وجود داشت جامعه اسلامی رو به رشد بود و هرگاه فاصله و تفرقه وجود داشت جامعه اسلامی دچار رخوت و سستی می‌شد.

وی خاطر نشان کرد: نقشه قدیمی دشمنان این است که تفرقه بیندازند و حکومت کنند و این یک سیاست شیطانی بوده و هست دشمن سوژه‌های مختلفی پیدا می‌کند و از همه امکانات استفاده می‌کند و نکته مهم این است که ما نباید در زمین دشمن بازی کنیم و باید تلاش کنیم تا در مقام سخن و عمل خوب عمل کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار