بازدید 33046

دو شهرستان چهارمحال در وضعیت بحرانی کرونا

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره شیوع ویروس کرونا گفت: شهرستان‌های شهرکرد و بروجن جزو شهرستان‌های بحرانی کشور در خصوص شیوع این بیناری هستند.
کد خبر: ۱۰۱۱۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۸ 27 October 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، مجید شیرانی شامگاه دوشنبه در بیست و هفتمین ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: اعمال ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های جدید در استان به‌ خصوص در شهرستان‌های شهرکرد و بروجن ضرورت دارد.

وی با اشاره به انجام ۴۰ هزار نمونه‌گیری در چهارمحال و بختیاری افزود: از این تعداد تاکنون ۱۳ هزار و ۲۴۶ مورد قطعی مثبت بوده است که یک‌هزار و ۸۰۰ نفر به‌ صورت سرپایی و ۲ هزار و ۴۰۰ نفر به‌ طور بستری بوده است.

شیرانی تصریح کرد: همچنین تاکنون ۳۹۳ نفر در چهارمحال و بختیاری به‌ علت ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

وی یادآور شد: در هفته چهارم مهرماه تعداد فوتی‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری کاهش یافت اما در هفته گذشته دوباره افزایش پیدا کرد به‌ طوری که نسبت به ۲ هفته گذشته تعداد فوتی‌های استان ۲برابر شده است.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد اظهار داشت: متاسفانه شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ در جهان و ایران با شدت زیاد در حال افزایش است.

وی با اشاره به ممکن نبودن ارتفاع و طول موج منحنی در بروز بیماری کووید ۱۹ گفت: موارد سرپایی این بیماری در ایران صعودی و در هفته‌های آینده آمار فوتی‌ها و بستری‌ها در این حوزه با افزایش همراه است.

شیرانی تاکید کرد: اجرای تصمیم‌های سخت‌گیرانه برای مقابله با ویروس کرونا و افزایش درک مردم به‌ منظور تلاش در راستای ریشه‌کنی این ویروس ضرورت دارد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر