بازدید 119920

۳۴ هزار نفر از صندوق بازنشستگی دو حقوق می‌گیرند

۳۴ هزار و ۱۴۵ نفر ماهیانه دو حقوق از صندوق بازنشستگی دریافت می‌کنند که میزان دریافتی برخی آن‌ها به بیش از ۱۰ میلیون تومان در ماه نیز می‌رسد.
کد خبر: ۱۰۰۹۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷ 16 October 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، براساس قانون پس از فوت بازنشسته، بازماندگانش مشمول دریافت مستمری بازماندگان هستند. طبق ماده ۸۶ «قانون استخدام کشوری»، وراث قانونی متوفی، عبارتند از «فرزندان، زوج یا زوجه دائمی، مادر و پدری که در کفالت متوفی بوده‌اند و همچنین نوادگانی که پدر و مادرشان فوت شده و در کفالت متوفی هستند».

البته، قانون برای هر یک از وارثان قانونی، شرایطی را هم تعیین کرده‌است. به عنوان نمونه، فرزندان یا نوادگان پسر، باید کمتر از ۲۰ سال سن داشته باشند. این افراد، تنها در صورتی که بر اساس مدارک معتبر، در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مورد تایید وزارت علوم، مشغول به تحصیل باشند، می‌توانند از مستمری بازماندگان تا رسیدن به ۲۵ سالگی استفاده کنند.

اما افرادی هستند که علاوه بر مستمری خود، همزمان حقوق همسر و پدر و مادرشان نیز ماهیانه به حساب آن‌ها واریز می‌شود. جالب است بدانید تنها در صندوق بازنشستگی کشور که آمار آن در این گزارش آمده است با یک میلیون و ۴۷۱ هزار و ۳۴۳ حکم بازنشستگی، ۳۴ هزار و ۱۴۵ نفر دو حقوق بازنشستگی می‌گیرند. به این صورت که همسر علاوه بر حقوق ماهیانه خود مستمری شوهر فوت شده را دریافت می‌کند یا فرزندان همزمان حقوق بازنشستگی پدر و مادر خود را دریافت می‌کنند.

همانطور که گفته شد تا اردیبهشت سال جاری یک میلیون و ۴۷۱ هزار و ۳۴۳ حکم بازنشستگی در صندوق بازنشستگی ثبت شده است که از این تعداد ۲۵۷ هزار و ۶۹۵ نفر فوت شدند و یک میلیون و ۲۱۳ هزار و ۶۴۸ پرونده دیگر نیز شامل افرادی می‌شود که بازنشسته یا از کار افتاده هستند.

برابر قانون، حقوق فرد متوفی به وراث وی می‌رسد، براین اساس فرد می‌تواند تک یا چند وارث باشد. آمار‌های صندوق بازنشستگی نشان می‌دهد که ۱۸۹ هزار و ۹۳۹ نفر تک وارث هستند به این شکل که به همسر، فرزند، مادر، پدر، نوه و خواهر حقوق می‌گیرند. برابر آمار ۱۴۱ هزار و ۸۶۵ زن (همسر)، ۴۲ هزار و ۴۸ فرزند دختر و چهار هزار و ۴۰ فرزند پسر جزو تک وارثانی هستند که حقوق مستمری دریافت می‌کنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد ۶۷ هزار و ۷۵۶ نفر فوت شده عضو صندوق بازنشستگی که حقوق مستمری دارند بین ۲ تا ۱۲ وارث دارند که باید حقوق به حسابشان واریز شود.

در خصوص افراد بازنشسته یا از کارافتاده صندوق بازنشستگی کشور نیز می‌توان گفت که به ترتیب یک میلیون و ۲۰۰ هزار و ۲۷۹ نفر بازنشسته و ۱۳ هزار و ۳۶۹ نفر از کارافتاده هستند.

حقوق ۱۰ میلیونی دو حقوقی‌های بازنشسته

در جامعه بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشور رکورد‌هایی وجود دارد که زن و مرد هر دو عضو صندوق هستند و حقوق مرد پس از فوت به حساب همسر واریز می‌شود، بنابراین در سال جاری ۳۰ هزار و ۹۴۴ زن دو حقوق بازنشستگی دارند.

براساس این گزارش، ۴۴۷ نفر از این زنان، ماهیانه در مجموع (حقوق بازنشستگی خود و همسر) بیش از ۱۰ میلیون تومان و ۲۷ هزار و ۹۱۳ نفر بیش از ۶ میلیون تومان دریافت می‌کنند.

همچنین سه هزار و ۲۰۱ فرزند دختر و پسر هستند که همزمان حقوق بازنشستگی پدر و مادر خود را که فوت شده‌اند دریافت می‌کنند.

نزدیک به ۲ هزار فرزند دختر دو حقوق بازنشستگی می‌گیرند

در قانون استخدامی کشوری آمده است: فرزندان و نوادگان اناثی که شوهر، حرفه و شغل نداشته باشند می‌توانند از حقوق مستمری پدر و مادر بازنشسته خود استفاده کنند. براین اساس هم اکنون یک هزار و ۸۷۷ دختر تک ورثه حقوق بازنشستگی پدر و مادر خود را دریافت می‌کنند. مجموع حقوق آن‌ها بین پنج تا ۶ میلیون تومان است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۱۰
انتشار یافته: ۱۵
حقشونه 2 حقوق بگیرن، به زندگی مردم چه کار دارین. شوهرش یک عمر زحمت کشیده حالا فوت شده، زن حق داره از حقوق بازنشستگی شوهرش دریافت کنه. ضمنا حقوق 10 میلیونی خیلی زیاد نیست، میشه 300 دلار که در دنیا حقوق 3 روز یک کارمنده، 3 روز
مالیات ده برابر ببندید بهش تا جمع بشه بعد اختلاس کنید
مردیم از نبود خبر اختلاس
تابناک صندوق بازنشستگی را به فکر انداختی که چگونه این پول ها را ندهد و بریزد به جیب مبارکش. کمی فکر کن قبل از اینکه موضوعی را مطرح کنی. الان همه به دست و پا افتادند. -)
نمیدانم منظورتان از ارائه این آمار چه بوده .؟ ولیکن بایستی یاد آوری میکردید که حقوق بازنشستگی نتیجه حداقل سیی سال تجمیع ۳۰درصدمکسوره از حقوق شخص بوده است درحقیقت پس انداز فرد شاغل میباشد که برای دوران پیری ذخیره شده ، و مستمری بازنشستگی حاصل قسمتی ازسودویا بهره این سرمایه گذاری میباشد ، بدیهی است با فوت شخص این سرمایه ازبین نرفته و صد البته مانند هر ارثیه به وراث تعلق دارد ، این ارثیه اعم از پدر یامادر تفاوتی ندارد ، جالب است که شروط گذاشته شده در ایجاد محدودیت سنی ویا دختر وپسربودن وراث و قطع امکان استفاده از مزایای تجمیعی این سرمایه در نقطه ای از زندگی بازماندگان در حقیقت هدیه ای است به سایر بازنشستگان باقی مانده و آتی ، البته شرط اصلی این فرایند و درستی کارکرد آن عدم وجود فساد کارگذاران و مدیریت منابع تجمیعی آن میباشد ،
سلام رزمندگان بسیجی ازاسلام ومیهن دفاع کردندبرنامه ششم توسعه تصویب کردحداقل حقوق تقاصاداریم اجراشودبسیاروضع بدمعیشتی دارندچرارزمنده حمایت نمیشود
پاسخ ها
اردشیر عابدیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
دارند نقشه می کشند که یه جوری حذفش کنند
در این شرایط خیلی خانم‌ها علاقه‌ای به کار ندارند، چرا که درآمدشان از مستمری که دریافت می‌کنند کم‌تر است.
به نظرم قوانین باید اصلاح شوند.
فردی با پانرده سال سابقه کار فوت می‌کند. مستمری که همسر و فرزندان او دریافت می‌کنندکفاف زندگی را نمی‌دهد. البته راه حل چنین مساله‌ای بیمه‌ عمر است.
از طرفی شاهد طلاق سوری برای گرفتن مستمری هستیم و یا خانم‌هایی که ازدواج نکرده‌اند و دلیلی نمی‌بیند هیچ تلاشی بکنند. به نظرم یک راهکار این است که ضریب افزایش حقوق سالانه بر حسب مورد تفاوت کند.
نوش جونشون که دوتا حقوق میگیرن مفتی که نیست حق بیمشو پرداخت کرده شما برو آمار اختلاس کننده هارو دقیق دربیار بگو
کاری نداره یکیشو قطع کنید ادم باید یک حقوق از دولت بگیره نه چندتا واقعا که یکی هیچ یکی دوتا
این چه نظریه،هر دو نفر سی سال کار کرده اند و مالیات و باز نشستی از شون کم شده ،حالا که باید استفاده کنند ،اما واگر نداره،نشونه.
خیلیهاهم طلاق صوری گرفتن حقوق پدرو مادرشون ومیگیرن
چه ربطی داره وقتی شخصی از حقوقش سی سال بیمه بازنشستگی کم شده باید این حقوق به وراثش واریز بشه؛حتما میخاد این حق هم جوری از مردم بگیرید و بدبد به رئیس و روسا اختلاس بکنن.لطفا چرت نگید دیگه مونده از مردم مالیات اکسیژن هم بگیرن
سلام، چرا ،اینقدر نظر تنگ هستید،حقه بازنشستگانه،سی سال زحمت کشیدند،جدا جدا مالیات دادند بازنشستگی کم شده حالا که زمان استفاده شده به فکر جیب خودتون افتاده اید،نشونه نوش جونتون.
یه سوال:اگه زن فوت کنه آیا حقوق بازنشستگیش را به فرزندان میدهند؟
آنهای که دوحقوق می گیرند حق خودشان است خیر بابایتون به آنها کمک نمی کنید اگر میدونیدحقشان نیست یه شاسی و فشاربدهیدقطع کنید تامثل بعضی ها بروندتن فروشی کن خجالتی نمی کشی آمار دوحقوقی ها را اعلام می کنید آمار اختلاسگرانو فاش کن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار