بازدید 9946
۲

هر فردی با علایم سرماخوردگی، خودش را قرنطینه کند

مدیرگروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت آذربایجان شرقی تاکید کرد: با توجه به شیوع کرونا، در شرایط کنونی هر فردی با علایم سرماخوردگی، باید خودش را قرنطینه و در خانه استراحت کرده و مایعات گرم مصرف کند.
کد خبر: ۱۰۰۸۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳ 11 October 2020

به گزارش «تابناک»، سیمین خیاط‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: تب در بیماری آنفلوانزا و کرونا همیشه وجود دارد، اما در سرماخوردگی ساده، تب یا خیلی بالا نیست، یا اصلا وجود نخواهد داشت؛ دردهای کمر و دردهای عضلانی نیز در آنفلوانزا شدیدتر بوده، اما در سرماخوردگی ساده کم‌‎تر است.

وی ادامه داد: علامتی مانند آبریزش بینی هم در سرماخوردگی ساده، بیشتر دیده می‎شود؛ هر زمانی که بیمار متوجه شد بیماری شروع ناگهانی داشته و یا با تب و یا دردهای عضلانی شدید همراه است، حتما به مراکز بهداشت مراجعه کنند.

خیاط‌زاده تاکید کرد: بیماران در صورت نیاز و صلاحدید از طریق مرکز بهداشت به اورژانس بیمارستان‌ها ارجاع داده می‌شوند؛ بیمار باید در ابتدا توسط مرکز بهداشت ویزیت شود.

وی در خاتمه گفت: با شروع فصل سرما،علاوه بر آنفلوانزا سایر ویروس‌هایی هم که منجر به سرما خوردگی‌می‎شوند، شروع به فعالیت خواهند کرد، از این رو تشخیص این بیماری‌ها با علایم ظاهری، مشکل است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
بدون گواهی پزشک امکان پذیر نیست ، محل کار گواهی پزشک میخواد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
منظورش مردم عادی نیستن. منظورش خودشون هستن. مردم عادی پول ندارن که توی خونه بخورن و بخوابن و خودشونو قرنطینه کنن و تنها جایی که میتونن خودشونو قرنطینه کنن ، قبره
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان