بازدید 19114

دستگیری کلاهبردار اینترنتی سایت دیوار

فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: کلاهبردار اینترنتی سایت دیوار که از ۷۰ نفر کردستانی کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.
کد خبر: ۱۰۰۸۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۶ 15 October 2020
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، سردار علی آزادی از بازداشت فردی که با ایجاد کانال فروش گوشی تلفن‌همراه به صورت اقساط در فضای مجازی از ۷۰ شهروند کلاهبرداری کرده بود، خبر داد و اظهار داشت: مرد جوانی با در دست داشتن مرجوعه قضائی به پلیس فتا استان مراجعه و مدعی شده یک نفر از طریق درج آگهی در سایت دیوار ۱۵۵ میلیون ریال بابت فروش اقساطی گوشی تلفن همراه از وی دریافت کرده و سپس موضوع به‌طور ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه، شاکی پرونده در سایت دیوار آگهی فروش گوشی تلفن همراه آکبند به صورت قسطی را مشاهده و پس از ارتباط با فروشنده کالا که خود را خانمی معرفی کرده، ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پیش پرداخت بابت خرید کالا واریز کرده، اما پس از پرداخت پول و تماس‌های بعدی شاکی، کسی جوابگو نبوده و از پلیس فتا درخواست رسیدگی کرد.

فرمانده انتظامی استان کردستان با اشاره به انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی کارشناسان پلیس گفت: متهم؛ مردی ۲۴ ساله در کم‌ترین زمان ممکن در تهران شناسایی، دستگیر و به کلاهبرداری اینترنتی از ۷۰ شهروند در استان کردستان و دیگر استان‌های همجوار اعتراف کرد.

وی با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی داده شد، عنوان کرد: «ساده‌اندیشى و زودباوری» از طرف فرد قربانى عامل اصلى کلاهبرداری بوده، در حالی‌که کاربران فضای مجازی برای مقابله با چنین معضلاتی، دقت بیشتری از آگهی‌ها و تخفیفات باورنکردنی داشته باشند، تا در دام مجرمین سایبری قرار نگیرند.

سردار آزادی یادآور شد: بسیاری از افراد سودجو، کالا‌هایی با قیمت‌های کمتر از بازار و به‌صورت اقساطی را در فضای مجازی تبلیغ کرده که این مسئله سبب شده تا مخاطبان برای خرید کالا ترغیب شوند، در حالی‌که نباید به تبلیغات دورغین باور کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر