بازدید 7908

سفیر ایران در سازمان ملل: آمریکا تروریست است

سفیر کشورمان در سازمان ملل گفت اقدامات قهرآمیز یکجانه گرایانه آمریکا مصداق تروریسم اقتصادی و اقدام بزدلانه و وحشیانه آمریکا در ترور شهید سلیمانی، مصداق بارز تروریسم دولتی است.
کد خبر: ۱۰۰۷۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۰ 09 October 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از نيويورک، سفیر کشورمان در سازمان ملل گفت: اقدامات قهر آمیز یکجانه گرایانه آمریکا مصداق تروریسم اقتصادی و اقدام بزدلانه و وحشیانه آمریکا در به شهادت رساندن شهید سلیمانی، مصداق بارز تروریسم دولتی است.

مجید تخت روانچی در جلسه کمیته حقوقی مجمع عمومی سازمان ملل متحد با بیان مواضع کشورمان درخصوص مبارزه با تروریسم بین المللی افزود: تنها مسیر مبارزه با تروریسم بین المللی استفاده از چند جانبه گرایی از طریق افزایش همکاری بین المللی است.

وی گفت: مبارزه با تروریسم باید بر اساس منشور ملل متحد، احترام به حقوق بشر و حقوق بشر دوستانه، احترام به برابری حاکمیت دولت‌ها و عدم دخالت در امور داخلی کشور‌ها باشد.

تخت روانچی اضافه کرد: اقدامات یکجانبه قهرآمیز؛ مانع دسترسی به ابزار‌های ضروری برای پاسخی جمعی به تروریسم می‌شود و تلاش‌های بین المللی در این زمینه را تضعیف می‌کند.

نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل با اشاره به اقدامات غیر قانونی آمریکا در اعمال فشار حداکثری علیه مردم کشورمان گفت: اقدامات قهر آمیز آمریکا بر ضد ایران به صورت عامدانه‌ای برای هدف قرار دادن مردم عادی و ایجاد ناآرامی‌های اجتماعی طراحی شده است. این اقدامات با تعریف تروریسم در پیش نویس کنوانسیون جامع تروریسم مطابقت دارد و اقدامی تروریستی و در معنای موسع، تروریسم اقتصادی محسوب می‌شوند.

نماینده دائم کشورمان در بخشی دیگر از سخنانش گفت اگر چه اقدامات قهر آمیز اقتصادی به اقتصاد کشورمان آسیب زده است، اما این اقدامات غیرقانونی تاثیری در اراده خستگی ناپذیر و مصصم ما در رسیدن به جهانی عاری از تروریسم نداشته است.

تخت روانچی با اشاره به نقش کشورمان در مبارزه با تروریسم گفت: جمهوری اسلامی همواره در خط مقدم مبارزه با تروریسم در منطقه بوده و نقش مهمی در مبارزه و نابودی داعش و سایر گروه‌های تروریستی شناسایی شده توسط سازمان ملل داشته است که از سوی برخی از دولت‌های منطقه حمایت می‌شوند.

نماینده دائم کشورمان ترور وحشیانه و بزدلانه شهید سلیمانی قهرمان مبارزه با تروریسم در منطقه به هنگام سفر رسمی به عراق توسط آمریکا را مصداق بارز تروریسم دولتی در نقض اصول اساسی حقوق بین الملل دانست که مسئولیت کیفری مرتکبین این جنایت را در بر خواهد داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار