بازدید 10173
۷

کاهش ۱۵تا ۳۵ درصدی مصرف اقلام غذایی خانوارها

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، گفت: تبعات اقتصادی کرونا، منجر شده بین ۱۵ تا ۳۵ درصد خانوارها در کشور، مصرف اقلام غذایی را حذف کرده یا کاهش دهند.
کد خبر: ۱۰۰۶۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸ 30 September 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، زهرا عبداللهی، در اجلاس غیرحضوری رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، اظهار کرد: به دلیل تبعات اقتصادی ناشی از کرونا، بحث ناامنی تغذیه و سوءتغذیه بیشتر خواهد شد.

وی به اقدامات و سیاست‌های تغذیه‌ای وزارت بهداشت در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: در حال حاضر، مادران باردار و کودکان زیر ۵ سال مبتلا به سوءتغذیه فقیر شناسایی شده و به سازمان‌های حمایتی معرفی می‌شوند تا کمک‌های تغذیه‌ای دریافت کنند. تاکنون کمیته امداد، ۵۰ هزار کودک زیر ۵ سال دچار سوءتغذیه فقیر و ۶۷ هزار مادر باردار فقیر را که در بخش بهداشت شناسایی کردیم، تحت پوشش قرار داده است. اما هنوز تعداد زیادی باقی مانده اند که باید با همکاری و همت دانشگاه‌ها و کمک گرفتن از خیرین و سمن‌ها، شناسایی شوند.

عبداللهی تصریح کرد: در کنار تمام اقداماتی که برای پیشگیری از کرونا انجام می‌شود، باید به بحث تشدید ناامنی غذایی، شیوع بیشتر مشکلات تغذیه‌ای و کمبود ریزمغزی ها توجه شود.

وی گفت: در حال حاضر با کمک وزارت رفاه نیز برنامه کمک معیشت را برای چند استان محروم انجام می‌دهیم تا بر اساس آن، کودکان زیر ۵ سال نیازمند را شناسایی کنیم تا ماهانه مبلغی برای آنها ارسال شود. اما این اقدامات کافی نیست و امیدواریم با حمایت دانشگاه‌ها این پوشش افزایش یابد.

وی گفت: برنامه مکمل یاری برای زنان باردار و کودکان زیر دو سال باید حتماً ادامه یابد، چراکه کمبود زیرمغزی ها باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن شده و این موضوع شانس ابتلاء به کرونا را افزایش می‌دهد.

عبداللهی بیان کرد: طبق بررسی‌ها، تبعات اقتصادی ناشی از کرونا، منجر شده، بین ۱۵ تا ۳۵ درصد خانوارها در استان‌های کشور، مصرف اقلام غذایی را حذف کرده یا کاهش دهند. این موضوع هشداری است که باید به آن توجه کرد. به دلیل کاهش درآمد خانواده و افزایش مواد غذایی، اقلام غذایی از سفره مردم حذف شده و اگر اقدامات لازم را انجام ندهیم، پروسه مدیریت کرونا کامل نمی‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۷
وقتی یک ماست دو کیلویی قیمت20 تا 29 هزار تومان دارد و یک بطری یک لیتری شیر 7 تا 8 هزار تومان چه انتظاری دارید
دلیل اصلیش گرانی بیش از اندازه و ناعادلانه هست. امیدوارم به زودی دولت از خواب زمستانه بیدار شود و نگاهی به طبقه متوسط و پایین تر آن نیز بکند!!!!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
بشین تا بیدار شوند
تبریک به نمایندگان انقلابی
آیا حق ما از این دنیا واقعا همین هست یا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
انشالله به 100 درصد برسيم
این درصد را به فقرو فلاکت مردم اضافه کنید تا نمایندگان مجلس و دولت و مسئولین از خواب خوش بیدار شوند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار