بازدید 7314

ابتکار: در به تصویر کشیدن دفاع مقدس مسئولیت داریم

معاونت امور زنان و خانواده رییس جمهوری اظهار کرد: دفاع مقدس پایه‌های تمدنی را بر جای گذاشت که ما در تصویر کشیدن ابعاد آن مسئولیت داریم.
کد خبر: ۱۰۰۵۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۲ 29 September 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، معصومه ابتکار در نشست روایتگری نقش زنان در دفاع مقدس گفت: شاید تا کنون پرداختن به زنان حاضر در دفاع مقدس کمتر از مردان حاضر انجام شده باشد، اما در سال‌های اخیر اقدامات خوبی انجام شده است.

وی یکی از موثرترین روش‌ها برای مقابله با تحریف تاریخ دفاع مقدس را دیدار چهره به چهره با خانواده‌های شهدا دانست و یادآور شد که معاونت زنان در طرح سپاس به دیدار خانواده شهدا پرداخته است.

وی در ادامه به روایت تجربه زیسته به وسیله‌ی نشر کتب، ساخت فیلم و... اشاره کرد و گفت: نقش روایتگری زنان در دوران دفاع مقدس نقش گسترده‌ای است، همچنین باید در مباحث تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس بیشتر کار شود.

ابتکار یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای جلوگیری از تحریف تاریخ را گفتگوی بین نسلی دانست و ادامه داد: معاونت امور زنان در طرحی گفت و گوی ملی خانوادگی و گفت و گوی بین نسلی را دنبال می‌کند و هدف ما از پیگیری این موضوع ارتقای مهارت‌های گفت‌گویی است.

وی افزود: این مهارت ابتدا از محل خانواده شروع می‌شود و اگر گفتگو درون خانواده با اختلاف مواجه باشد این اختلاف به جامعه نیز راه می‌یابد.

وی یکی از دلایل ضعف انسجام اجتماعی را اختلال ارتباطی دانست و افزود: یکی از مسائلی که در بسیاری از رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های غربی جریان دارد، موضوع تحریف تاریخ و غلبه دروغ است که موحب تشدید شکاف بین نسلی می‌شود که امیدواریم تمامی ارگان‌ها در انجام درست مسئولیت‌های خود در این زمینه تلاش کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار