بازدید 63741

توضیح قالیباف درباره عدم حضور روحانی در مجلس

رئیس مجلس عدم حضور رئیس جمهور در جلسه بررسی رأی اعتماد وزیر پیشنهادی صنعت را به دلیل رعایت پروتکل‌های مقابله با کرونا عنوان کرد.
کد خبر: ۱۰۰۵۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱ 29 September 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، علیرضا سلیمی نماینده محلات در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس در اخطاری مستند به اصل ۱۳۱ قانون اساسی گفت: طبق اصل ۱۳۱ در صورتی که رئیس جمهور بیش از دو ماه غیبت کند یا بیمار باشد باید مسئولیت‌اش را البته با اذن رهبری به عهده معاون اول بگذارد. آقای روحانی از روز افتتاح مجلس تا امروز در ملأ عام ظاهر نشده در حالی که ایشان مسئول اجرای قانون اساسی است.

وی افزود: طبق اصل ۱۳۱ رئیس جمهور قسم خورده همه استعداد و صلاحیت خود را در راه ایفای مسئولیت‌هایش به کار بگیرد و خود را وقف خدمت به مردم کند. اصل ۱۲۳ نیز می‌گوید رئیس جمهور موظف است به مصوبات مجلس عمل کند.

این عضو هیأت رئیسه مجلس ادامه داد: براساس مواد ۲۰۲ و ۲۰۴ آیین‌نامه داخلی مجلس رئیس جمور در روز رأی اعتماد باید در جلسه مجلس حضور داشته باشد. ایشان قسم خورده به قانون اساسی وفادار باشد و قانون اساسی هم رئیس جمهور را موظف کرده به مصوبات مجلس پایبند باشد. ایشان باید امروز در جلسه رأی اعتماد حضور می‌یافت، اما استنکاف کرده و تشریف نیاورده است. طبق آیین‌نامه هم سازوکار این جلسه بدون حضور ایشان مشخص نیست که آیا می‌توانیم جلسه را ادامه بدهیم یا نه. به نظرم خلاف قانون است و دو بار قبلی هم خلاف قانون بوده است.

سلیمی یادآور شد: می‌گویند ستاد کرونا مصوب کرده ایشان نیاید. آیا این ستاد صرفا فقط برای یک نفر تشکیل جلسه می‌دهد. چطور رئیس قوه قضاییه و رئیس مجلس به سفر می‌روند. لازم است رئیس جمهور یک بار قانون اساسی را بخواند و به وظایف خود آشنا شود.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به این اخطار گفت: عدم حضور رئیس جمهور در جلسه رأی اعتماد خلاف آیین‌نامه نیست و به خاطر رعایت پروتکل‌ها و مسائل مربوط به کروناست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۵۶
انتشار یافته: ۲۰
جنگ و دعوا بین شما و بیچاره مردم این کشور
این عدم حضور توهین به شما است
رییس جمهور بهتر است در خانه بماند و اصلا بیرون نیاید
کاش همه تان یه مدت می رفتین خانه می ماندید مملکت درست میشد
خوب که کرونا هست وگرنه چیزی برای پوشاندن اختلا فات نبود
شما که می خواستی توهین کنی؛ توهینتان را کردید. رییس جمهور کاره ای نیست و بودن و نبودنش فرقی نمی کند.
روحانی باید استعفا کنه تا وضعیت خراب تر نشده
ماسک نداشته رییس جمهوری...نیومده
دموکراسی ایرانی
اها جان ایشان ازجان کارکنان دولت و کارگران که مجلوربه حضوردر محل کار ومحیط های عمومی مثل مترو واتوبوس هستند عزیزتر وشیرین تره ؟؟؟!!!!!
آقای قالیباف شما نباید درباره عدم حضور روحانی در مجلس توضیح بدین.
توروخدا مراقب این روحانی عزیز دل مردم باشید ما خیلی نگران سلامتی ایشان هستیم
درضمن بچه های مردم به زور هم شده بفرستید مدرسه
لطفاً قبل از همه گیری کرونا و به چالش افتادن کادر درمان درشهر مدارس را تعطیل کنید
خیلی زود دیر میشود
با سلام اعتراض نشود بهتر است چون آقای روحانی در منزل تشریف داشته باشند. مردم راحت‌تر زندگی می‌کنند. چون ملت رفتار با هم را بلد هستند اگر تنشی بوجود آید از گفتمان عزیزان است که نپخته حرف می‌زنند. والسلام. این چند ماه را هم تحمل میکنیم.
‌آقای‌قالیباف‌
از‌روحانی‌حمایت‌کن
چی‌شد‌شعارهای‌توخالیت؟
نباید کاری کرد که مردم احساس کنند برای جانشان ارزش قایل نیستند. رعایت دقیق ریاست جمهور در کنار بازگشایی مدارس و ...ممکن است این نتیجه را بدهد.
اقای قالیباف آیین نامه رو تفسیر میکنن! مغایرت با قانون اساسی رو چگونه توجیه میکنن؟! تا جائیکه بنده اطلاع دارم، معمولا رئیس جمهور فقط ۳ ماه میتونه با کابینه ناقص بکار ادامه بده و بعد از ۳ ماه کل کابینه ساقط هست و باید برای کل کابینه رای اعتماد بگیره ایشون بیش از ۳ ماه هست که وزیر صمت نداره، اگر حتی منع قانونی هم برای ادامه کار دولت نباشه برای این غفلت باید استیضاح میشد. چطور کسی که وعده حل مشکلات در ۱۰۰ روز را میداده، ۱۰۰ روزه که از انتخاب یک وزیر عاجز هست، ایشون چه کاری مهم تر از معرفی وزیر دارند؟ آقای قالیباف لطفا برای مردم توضیح بدن!
رییس جمهور بهتره که کلاً دیگه منت سر مردم بزاره وشرافتمندانه استعفا بده و بره پیش بچه هاش اون سر دنیا
شما همین مجلس و دولت رو سه ماه تعطیل کنین ببینین مملکت چه گلستانی میشه، شمام پروتکل ها رو رعایت کنین برین پیش آقازاده هاتون تو آمریکاو کانادا و انگلیس، نه تنها آب از آب تکون نمیخوره بلکه وضع مملکت خییییییلی بهترم میشه
روحانی شب میخابه صبح میگه چی شد منکه نگفتم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر