بازدید 13298

آغاز احداث فاز دوم تولید ایزوتوپ‌های پایدار/ صالحی: ضمن غنی‌سازی اورانیوم می‌توانیم به غنی‌سازی عناصر دیگر بپردازیم

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه باید برای نسل‌های آینده مشخص شود نسل شما چه حماسه‌ای را بوجود آوردند، گفت: ضمن غنی‌سازی اورانیوم می‌توانیم به غنی‌سازی عناصر دیگر بپردازیم.
کد خبر: ۱۰۰۲۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰ 14 September 2020

آغاز احداث فاز دوم تولید ایزوتوپ‌های پایدار/ صالحی: ضمن غنی‌سازی اورانیوم می‌توانیم به غنی‌سازی عناصر دیگر بپردازیم

مراسم آغاز احداث زیرساخت های فاز دوم پروژه تولید ایزوتوپ‌های پایدار به روش سانتریفیوژ گازی روز شنبه با حضور دکتر علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و جمعی از معاونان و مدیران این سازمان در مجتمع هسته ای شهید علیمحمدی فردو برگزار شد.

به گزارش تابناک؛ فاز اول این پروژه با عنوان امکان سنجی ایزوتوپ های پایدار با تلوریم و زنون با ماشین سانتریفیوژ IR1 و با همکاری روسیه پیشتر با موفقیت به اجرا در آمده بود.

علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور با بیان اینکه غنی‌سازی فقط غنی سازی اورانیوم نیست، گفت: در ادامه پروژه غنی سازی اورانیوم می توانیم به غنی سازی عناصر دیگر بپردازیم. تعدادی از عناصر جدول مندلیف حدود 256 ایزوتوپ پایدار دارند. ایزوتوپ های پایدار کاربردهای وسیعی از جمله در صنعت، بهداشت، کشاورزی، میراث فرهنگی و باستان شناسی دارند.

در ادامه پروژه غنی سازی اورانیوم می توانیم به غنی سازی عناصر دیگر بپردازیم. ایزوتوپ های پایدار کاربردهای وسیعی از جمله در صنعت، بهداشت، کشاورزی، میراث فرهنگی و باستان شناسی دارند

وی با اشاره به همکاری پس از برجام سازمان انرژی اتمی ایران با روس ها در حوزه تولید ایزوتوپ های پایدار در سطح آزمایشگاهی، اظهار داشت: وارد عرصه جدیدی شده ایم و خوشبختانه قدم های بلندی برداشته ایم. در این راستا زیرساخت های اولیه تولید نرم افزارهای مورد نیاز نیز فراهم شده است.
رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین اضافه کرد: در حال حاضر از سانتریفیوژهای IR1 برای غنی سازی ایزوتوپ های پایدار مثل تلوریم و زنون به صورت پایلوت استفاده می کنیم و در نظر داریم این مسئله را به سطح صنعتی برسانیم. لذا امروز ساخت مجموعه ساختمانی با حدود 7000 متر مساحت که دارای آزمایشگاهی مجهز است را آغاز می کنیم. این آزمایشگاه تجهیزات بسیار پیشرفته ای خواهد داشت که بخشی از آن را تامین کرده ایم و بخشی را انشاءلله در آینده تامین خواهیم کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: در مجموع ما علم غنی سازی ایزوتوپ های پایدار و فناوری مربوط به آن را بدست آورده ایم. نرم افزارهای بزرگی را مهندسین و متخصصین ما نوشته اند که یکی از آنها برای مثال 300 هزار خط برنامه دارد. طراحی مربوط به چیدمان زنجیره های غنی سازی ایزوتوپ های پایدار را متخصصین ما انجام می‌دهند.

صالحی ابراز امیدواری کرد تا دو سال آینده این پروژه ارزشمند به بهره برداری برسد و افزود: برخی از ایزوتوپ های پایدار قیمتی حدود 140 هزار دلار در هر گرم دارد. اگر این را با قیمت نفت که بشکه ای 30 تا 40 دلار است مقایسه کنیم پی به ارزش افزوده بسیار بالای این محصول می بریم. خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران در این مسیر قدم‌های بلندی برداشته است و در زمره معدود کشورهایی است که توانایی تولید ایزوتوپ‌‌@@2های پایدار را  ایجاد کرده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جمله معروف شهید حاج قاسم سلیمانی با عنوان "ما ملت امام حسینیم"، گفت: امام حسین (ع) شهید شدند تا به زندگی معنا ببخشند و حرکت در آن ایجاد کنند نه اینکه ما مایوس و متوقف بشویم. پیام ایشان آزادی و آزادگی است و اینکه نباید غلام حلقه بگوش کسی باشیم. با این پیام جمهوری اسلامی ایران علیرغم تمامی محدودیت ها و مشکلاتی که برایش ایجاد کرده و می کنند، حرکتی رو به جلو دارد و به لطف الهی هرگز متوقف نمی شود. سیدالشهداء برای بیداری جهان اسلام و حرکت رو به تعالی امت اسلامی شهید شدند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به بخشی از آیه 7 سوره مبارکه ابراهیم که می‌‌‌‌‌فرماید " لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزِیدَنَّکُمْ"، "اگر شکرگزاری کنید، (نعمت خود را) بر شما خواهم افزود؛"، گفت: ملت ما بیدار شده است و کارهای بزرگی را انجام داده است. ما دشمن و کید او را می شناسیم. اگر کلی هزینه می شد که بگویند حکومت آمریکا مکار است و قابل اعتماد نیست، کسی باور نمی کرد. اما کشوری همچون جمهوری اسلامی ظهور کرد و با کسب بواطن قدرت توانسته شیوه حکمرانی این کشور را مفتضح کند. بطوریکه در شورای امنیت سازمان ملل برای بار سوم آمریکا تنها شده است. قدرت جمهوری اسلامی قدرت ناشی از خداباوری و برخاسته از توکل به خداوند است.

در شورای امنیت سازمان ملل برای بار سوم آمریکا تنها شده است. قدرت جمهوری اسلامی قدرت ناشی از خداباوری و برخاسته از توکل به خداوند است

وی با اشاره به سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به کشورمان و کار بزرگی که سازمان انجام داد، گفت: شرایط غامض و مبهمی بود. الحمدلله به لطف خدا و تدبیر بزرگان نظام و در حالیکه دشمنان روی چالش پیش آمده  خیلی سرمایه گذاری کرده بودند، کارها در مسیر صحیح قرار گرفت. ما می‌خواهیم در مسئله ای که حقمان است اراده خودمان را به جبارترین نظام جهان تحمیل کنیم و در مقابل او تمکین نکنیم. باید برای نسل های آینده مشخص شود نسل شما چه حماسه ای را بوجود آوردند.

صالحی در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از مجموعه صنعت هسته ای از مدیران و متخصصان تا پرسنل‌ خدماتی که در گمنامی کارهای بزرگی انجام می دهند، گفت: امیدواریم به گونه‌ای کارها را تحویل مدیران آینده بدهیم که پیش وجدان خودمان راضی باشیم. چون انسان به وجدان خودش نمی تواند دروغ بگوید. با اخلاص و خداپسندانه آنچه در توان داریم انجام می دهیم تا در آینده نیز عزیزانی که به این سازمان می آیند، با قوت و قدرت امور را پیش ببرند.

وی افزود: برخی پروژه ها در این دوره انشاءلله به نتیجه می رسند و برخی نیمه کاره می مانند. البته بخش عمده کارها انجام شده است. سازمان الحمدلله در حوزه های بهداشت و سلامت، رادیوداروها، رصد فناوری های جدید از جمله فناوری های کوانتومی، غنی سازی، ایزوتوپ های پایدار، اکتشاف و استخراج، نیروگاه های جدید و دیگر حوزه ها دستاوردهای ارزشمندی داشته و با قوت پیش می رود.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: سازمان انرژی اتمی ایران یکی از نماد های اقتدار جمهوری اسلامی ایران است. هرچند فعالیتهای صلح‌آمیز آن همواره در چالش با جهان استکباری بوده اما همیشه خوش درخشیده است. این امر به برکت الطاف الهی، حمایت‌های مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران و همت عزیزان ما در مجموعه سازمان انرژی اتمی ایران اتفاق افتاده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۸۱
دکتر جون اگه زندگی ما هم جزو عناصر دیگه حساب میشه بی زحمت یه تکه پا غنی سازیش کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
یعنی سخن مخالفان برجام که می گفتند برجام هسته ای را نابود کرد کشک بود ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
مرد مومن من ایزوتوپ پایدار میخوام چکار اخه
ایزوتوپ پایدار تو توسعه پایدار باید باشه وقتی از لاستیک تا شیر تا مرغ تا دارو مشکل داریم ایزوتوپ پایدارو بگو برای چی میخوای؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
یک کیلو اورانیوم غنی شده هزینش برای مردم چقدر میشه؟
رضا
| United States of America |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
آقا میشود لطفا نسل های اینده را بی خیال بشیوید و به ما کمی روشن کنید چه خواهیم شد؟
میشود کمی توضیح دهید که کشورهایی که بسیار جلو تر از ما بودند جه کردند؟
مثلا چین با همه ی اینها مجبور است تابع امریکا باشد؟
روسیه و هند و دیگران هم همینطور! واقعا میشه به نصل حاضر دست اورد را بفرمایید؟
ما که چند دهه است رنج و عذاب اینها میکشیم میشه توضیح بدهید؟
ایا تصور میکنید نصل آینده ای که شما در ذهن دارید خواهد بود؟
تصور نمیکنید در آینده با این شرایط فرار از کشور و درس و فرهنگ و دانش در چه مسیری پیش میرود؟
؟
کاش به جای این بازی ها
در علوم پزشکی و تولید پارو و واکسن خودمون رو قوی می کردیم، اونوقت امروز تمام دنیا التماس مون رو می کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
به فکر 350 سال دیگه که نفت و گاز تمام می شه باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
از کی تا حالا انرژی اتمی شده بازی؟
خدارا شکر نون و آب و شغل مردم جور شد دلار 27تومن خجالت نکشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
واژه خجالت خیلی وقت است از فرهنگ مسئولان حذف شده
ناشناس
| France |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
مغز نداشتتون رو غنی کنید
با جای ایزوتوپ‌های پایدار اقتصاد و ریال را پایدار کنید. هر وقت سفره ها و زندگی و آینده مردم را غنی سازی کردید، آن وقت بیایید پزش را بدهید. حالا که چی؟ صبح و ظهر شام کیک زرد بخوریم؟
کره چنده ؟ سکه ؟ دلار؟ماشین ؟ مسکن ؟ تخم مرغ ، مرغ ، گوشت ؟
درود
دستان درد نکنه...پس اولین غنی سازی روی ریال متمرکز کنید
یارانه ۴۵ هزارتومنی سالهای دور الان چند می ارزه !؟!؟!!!؟؟؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
هیییییییییچ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
یک دلار و نیم میشه
الان اونایی که میگفتن با برجام توی راکتورها بتن ریختیم کجاهستند ؟!! بدون برجام نه به ابن تکنولوژی و علم میرسیدیم نه به سانتریفیوژهای پیشرفته
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
شب دراز است!
باور کنید این صنعت هسته ای ض ررش در اقتصاد سیاست به مراتب بیشتر از نفعش هست حتما با تمام وجود لمس کرده آید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
مشکل اقتصاد تورمه و نقدینگی نه انرژی اتمی
من گشنمه!
یک بشقاب کیک زرد با یک لیوان آب سنگین به من بدهید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
اگر لازم بشه من و شما رو هم داخل موشک جاسازی کنن خیالت راحت اونا رو هم به خوردمون میدن!
ناشناس
| France |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
عمو من گشنمه، حق هسته‌ایم چیه؟

هنوز سند خونه‌مون گروئه واسه‌ی دیه

آخهخرو اینجوری خر نمی‌کنن شر م

هنوز صورتم از سیلی‌های تو گرمه

تو که هم‌وطنی چه گلی به سرم زدی؟

همون چیزایی هم که داشتم ازم گرفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
فقط مسخره کردن رو بلدید دیگه
لعنت به صنعتی که باعث رفاه مردم نشود
باعث فلاکت مردم شده

صنعت یعنی رفاه ولاغیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
از اول هم قرار نبود واسه رفاه من و شما باشه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
لعنت به کسی که ندونسته نظر میده
نمیدونم چرا فقط دنبال چیزهایی میگردین که مردم فقط از تو تلویزیون میبینن . ولی چیزهایی که به زندگی و آینده جوونها ربط داره بدرد نخوره .بو میده جای اینها چهار تا کارخونه درست و درمون برای جوونها میساختین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
اون قسمتش که سهم منو تو هست میره تو حساب عاغا زاده ها.اون قسمت که برای ترسوندن این و اون و ماندن درقدرت هست میره تو‌ غنی سازی
نام: علی اکبر صالحی
محل تولد: کربلا عراق
سمت: معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
داره خسارت جنگ رو ازمون میگیره .....
غنی سازی ریال بلدی؟
غنی سازی اقتصاد بلدی؟
غنی سازی سیستم بانکی بلدی؟
غنی سازی مردم بلدی؟
اینها به درد ما میخوره.
دلار ۲۷ هزار تومانی را حل کن انرژی هسته ای به درد شکم گرسنه و آدم فقیر نمیخوره .
من ۱۰ تا دندان ندارم خانه ندارم امید به آینده بچه هایم و خودم ندارم تو به فکر چی هستی؟
کجایی؟
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
عنی سازی ریال بلدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
اگه عرضه این کار هارو داشت که نیازی به این همه کری خوانی نداشت. ملت مثل کوه پشتش می ایستادن
اقای صالحی عزیز بی زحمت یه مقدار از این ایزوتوپ های پایدار بدید بزاریم سر سفره شکم زن و بچه را سیر کنیم . کره و مرغ و برنج که دیگه نمیشه خرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
شیکم شما چه ربطی به انرژی هسته ای داره
اقای دکتر سهم بنده را بفروشید ونقدی بدهید به خودم
روحانی: آنچنان رونق اقتصادی ایجاد کنم که هم چرخ سانترفیوژ بچرخد هم چرخ اقتصادی زندگی مردم

سلبیریتی ها وبازیگران: هورااااااا جیغ..... همه چی آرومه

و اکنون بعد از گذشت 7سال

روحانی: اقتصاد مملکت رو به شکوفایی و در مسیر درست است
سلبریتی ها و بازیگران: سکوت

و اما مردم: نخبه ها خانه نشین شده اند، جوانان بیکار و در رویای ازدواج، عده ای زباله گرد شده اند و قیمت سکه و دلار و اقلام خوراکی و مسکن ...

بقیه ی این داستان تلخ تر از زهر است و گفتن ندارد
جناب آقای صالحی
صحبت کردن از غنی سازی اورانیوم در شرایطی که کشور در فقر مطلق به سر می برد, نوعی توهین به مردم و تمسخر قشر آسیب پذیر به حساب می آید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
فقر مطلق؟
خیلی پرت هستی عمو
چرا سعی میکنیم با زور اسلحه حق خودرا بگیریم ؟ چرا با تولید جنس هم برای خود هم برای صادرات هم بری عدم وابستگی بیش از حد لزوم بخارج ، کاری نمیکنیم و بیدار نمیشویم
هه می دانند ملت هیچ سهمی در این انرژی هسته ای ندارد و فقط پول ملت را به باد دادند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
آلبانی هواش چطوره؟
آخرش هم یک یادوتابمب اتم قراضهودست دوم بدست میاوریم !روی اون قوطی ۴لیتری بنزین مینشینیم ‌هرکس بهمون حرفی زدتهدیدش میکنیم که نیای جلو وگرنه خودمو آتش میزنم!!
اورانیوم غنی شده به چه درد یک خانواده ایرانی می خوره

تنها افاقی که با غنی سازی افتاد این بود که 2 ترلیون دلار پول کشور سوخت شد و فرصت درآمد و سرمایه گذاری 4 ترلیون دلاری آب رفت! وگرنه نیروگاه بوشهر رو به زور نگه داشتند چون نه می تونند براش سوخت بخرن و نه صرفه اقتصادی داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
شما فکر شیکمت باش - فن آوری هسته ای تو فهمت نمیگنجه
در هر کاری شکست خوردید. اگر سرمایه گذاری روی کشاورزی و دامپروری کرده بودید الان در سفره همه نان و همه معاش داشتند
ای کاش هیچوقت هسته ای نداشتیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
چطوره بجای فن آوری هسته ای - رب گوجه فرنگی درست کنیم بدیم بخوری ؟
این که جناب صالحی میگه دروغ . اگر راست هم باشد پشیزی نمی ارزد این همه مردم میدانند.
غنی سازی اورانیوم به غیمت عنی سازی پول ملی و بباد رفتن دارایی ملت و روز بروز ضعیفتر شدن قدرت خرید. و ........ دستتون درد نکنه.
یه کم از این سانترفیوژا بدید ما بزنیم به زخم زندگیمون.
به یارو میگن پراید چرا صد میلیون شده میگه همه چیز به دلار مربوطه دلار گران شده پراید هم گرون شده.
پلیت بدنه پراید از خارج میاد و باقی قطعات حتی دستمزد هم از خارج میاد حالا شما چطور با این ناتوانی در ساخت خودرو می توانی انرژی هسته ای درست کنی؟ مطمئن هستی که فردا نپکه همه رو بکشه؟
ایران را کره شمالی نکنید
کره هم بلدید تولید کنید یا باید مواد اولیه را وارد کنید، گاز کولر را چطور؟
ول کن عمو جان . این غنی سازی رو کره شمالی بهتر از شما انجام میدهد
عده ای خودسر کشور ایران را به جایی رساندند که فقط دشمن تراشیده و خودشان از رانت و انحصار و احتکار جسابهای رازی در خارج انباشتند ضمن اینکه کشورهای دیگر با ایران هراسی هم به انرژی اتمی و هم به سلاح هسته ای دست یافتند و عده ای متظاهر در داخل کشور باعث شدند اسرائیل تجری تر و با اعراب صلح کند این اشخاص دشمنان داخلی ملت ایران نیز هستند که کشور را نابود و یا به یغما برده و جیب ملت را خالی و اموال عمومی را به بهانه خصوصی سازی مصادره کردند.
ریال رو‌هم غنی سازی کنید دکتر اگه زحمتی نیست.
اگر الان خبر بدن که دانشمندان ایرانی کره ماه رو هم فتح کردن، پشیزی برای من ارزش نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
تو نگران شیکمت باش
تهش میشیم کره شمالی
سازمان بازرسی کل کشور لطفاً دخل وخرج سازمان انرژی اتمی مخصوصا شرکت انرژی نوین را بازرسی کنید و نفع وضرر آن را به اطلاع ملت برسانید
انرژی هسته ای هم بخور تو سرشون ما را که بدبخت کردند خودشون با پول ملت عشق میکنن اروپا و امریکا
انگار تو این کشور زندگی نمیکنه
تابناک ممپ تیرانل خیلی تو سایتت فعاله آخه کدوم وطن دوست حاضر میشه صنعتی به این مهمی رو که لفناوری های آینده همشون به شکلی با این صنعت در ارتباطه رو رها کنه اونم با آینده ای که نفت داره که همه میدونن دیگه با تبدیل شدنبزرگترین مصرف کننده به بزرگترین تولید کننده (امریکا)دیگه امتیتز وابزاری مهم محسوب نمیشه شما برید تحقیق کنید نفت شل چطور به دست میا آیا ارتباطی با صنعت هسته ای داره یا نه بعد بیاید اینجا کامنت علیه این صنعت بزارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
اول املای فارسی یاد بگیر بعد انتقاد کن تواملا بلد نیستی بعد داری از فواید انرژی هسته ای دم میزنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
بیشتر این نظرهارو منافقین آلبانیا نشین گذاشتن
همه میدونن که انرژی هسته ای خیلی مهمه - خیلی
ناشناس
| Japan |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
محمداقاجهت اطلاعت ژاپن توانایی هسته ای بالایی داردودرضمن این توانایی راازروسیه وکره شمالی نگرفته درعرض چندماه میتواند بمب هسته ای بسازدولی تمام توانش رادرصنایعی گذاشته که بدردبشریت بخورد
دل خوش سیری چند
من اصلا متوجه نمیشم چطور در حالی که شرایط اقتصادی کشور و مردم فاجعه اس به جای تامین نیازهای مردم، رو ساخت مجتمع غنی ساز اورانیوم سرمایه گذاری میکنن؟
اینها اصلا مسئولین کدوم کشورت؟
غنی سازی عالی
سفره ها خالی
لعنت به این غنی سازی که دنیا و آخرت مون رواز دست دادیم
روحانی مچکریم 8 سال نه 800 سال دیگه ایران به عقب برگشت
آقای صالحی نگاهی به سفره های مردم بیندازید
مثل اینکه بیشتر کسایی که تو این صفحه نظر دادن با شیکم گرسنه اومدن و سواد خیلی کم

شیکم گرسنه هم دین و ایمون نداره

انرژی هسته ای خیلی هم لازمه و خدا رو شکر که تا اینجا اومدیم و فن آوری داریم که محتاج دیگران نباشیم
دکتر جون به جای ایزوتوپ پایدار سعی کنید تخم مرغ پایدار تولید کنید.
آن هم وطنی که می گوید صنعت به این مهمی را چرا مردم این گونه کامنت میدن باید جهت اطلاع عرض کنم انرژی های نو نظیرّ، انرژی خورشیدی، انرژی باد، انرژی امواج دریا و...که دنیا به آن سمت می رود ما باید انرژی هستی را در همین حد حفظ کرده و بدنبال سایر انرژیها برویم. بودجه این کار صرف آموزش وپرورش و تربیت نسل آینده شود والسلام
دکتر صالحی باید رئیس جمهور بشه که در کارش موفقه و با سواد نه کسی مثل روحانی. باید ارفاد لایق و با سواد و دنیا دیده و چشم و دل سیر بر مسند کارهای بزرگ باشند تا موفق بشیم. در مورد هسته ای چون نتیجه مورد نظر بوده است ، یک فرد لایق را بر سر کار گذشاتند و نتیجه گرفتند . پس برای ریاست جمهوری هم باید افراد لایق در معرض گزینش مردم قرار بگیرند نه افرادی که صرفا متعهد هستند و نه لایق و بعدا معلوم میشه که متعهد هم نبودند بجز به خودشون و خانواده شون و بدبینانه تر به کسانی که انها رو بر سر کار اوردند.
بجای توهین و تمسخر دکتر صالحی ، باید کاری کنیم که این گونه افراد بیان بشن رئیس جمهور. اینها هم دلسوزند و هم سواد دارند و هم نوع نگاهشون با مسائل فرق داره. شاید روابط مون با دنیا تغییر کرد.
ایشون زمانی که من 30 سال دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف بودم، رئیس این دانشگاه بود. ایشون فارغ التحصیل بهترین دانشگاه صنعتی دنیا (MIT) هستند. فارغ التحصیلان ایرانی MIT معمولا شاگرد اولهای MIT هم بوده اند. البته این به لطفا همکاری علمی بود که بین دانشگاه شریف و MIT و سایر دانشگاههای معروف امریکا و اروپا برقرار بود.
درود بر دانشمندان هسته ای کشور. آیا آمریکاه دوست نمیداشت که ژنرالهای چین یا روسیه را ترور کند؟ چرا اما نمیتواند کشورش را وارد جنگ اتمی کند فقط به خاطر ژنرالهای چین یا روسیهِ. هدفم از طرح این نکته این است که نظام جمهوری اسلامی باید کشور را مسلح به سلاحهای معادل یا قوی تر از سلاحهای دشمنان کند تا آنها قبل از انجام هر گونه تهدیدی علیه ایران. دوباره فکر کنند. شرامپ دیوانه و کسانی که در اجرای ترور سردار قاسم سلیمانی دست داشته اند باید شخصا جوابگو باشند . ای کاش این افراد را شناسایی کنید و پس از برکناری از مشاغلشان آنها را به سزای عملشان برسانید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل