رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

نوسانات بازار سرمایه طبیعی است!

پورابراهیمی، بر ضرورت حمایت از بازار سرمایه تاکید کرد و گفت: نوسانات بازار سرمایه طبیعی است و باید بدانیم با عمیق بخشی به این بازار دلالی حذف خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۰۱۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵ 07 September 2020

به گزارش بورس تابناک، محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به نوسانات اخیر بازار سرمایه، گفت: نوسان جز ذات بازار سرمایه بوده و امری طبیعی است. نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این وضعیت در بازار سرمایه نگاه میان مدت و بلندمدت نیاز دارد، افزود: پیش بینی ما این است که در نگاه میان‌مدت و بلندمدت مدت سهامی که افراد از شرکت ها خریداری می کنند درگیر ضرر نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه خرید سهام از شرکت های پایه ای و شرکت هایی با روش بنیادی امن ترین نوع سرمایه گذاری در بازار سرمایه است، تصریح کرد: مردم با خرید از این شرکت ها نباید هیچ نگرانی داشته باشند؛ البته که این نوسانات همیشه در بازار سرمایه بوده و با نگاهی به تاریخ بازار سرمایه مشهود است.

پورابراهیمی با بیان اینکه گاهی قیمت یک سهم، یک دهم شده اما باز بعد از سه ماه از قیمت قبلی نیز بالاتر رفته است، گفت: اگر نگاه به حوزه سرمایه گذاری در بورس نگاه میان مدت و بلندمدت باشد این موضوعات قابل حل است. البته سرمایه گذاران هم باید نسبت به خرید سهام شرکت هایی که ریسک های کمتری دارند اقدام کنند.

وی با بیان اینکه شرکت‌هایی که قیمت به درآمد آنها از همه کمتر است ریسک کمتری نیز برای سرمایه گذاری دارند، تصریح کرد: اگر سرمایه گذاران شاخص های ریسک را مبنا قرار دهند و بر اساس آن سهام بخرند طبیعتاً خرید آنها با ریسک کمتری همراه خواهد شد.

وی با بیان اینکه دولت و مجلس باید کمک کنند تا بازار سرمایه تقویت شود، گفت: فرصت استثنایی برای کشور از حیث اقبال مردم رخ داده، از این رو حمایت از بازار یعنی تقویت تولید سودآوری بنگاه ها و به عبارتی خروج دولت از شرکت های دولتی و اجازه دادن به مردم و عرضه سهام به مردم است.

پور ابراهیمی ادامه داد: با تقویت بازار سرمایه بهبود وضعیت کسب و کارها رخ داده و به عبارتی حضور مردم و قدرت انتفاع آنها را دنیای اقتصادی بیشتر می کنیم.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با تقویت بازار سرمایه قیمت ارز کاهش یافته و به عبارتی بازارهای موازی از تب و تاب خواهند افتاد، گفت: هر چه بازار سرمایه تقویت شده و عمیق پیدا کند بازارهای موازی حذف خواهند شد.

وی ادامه داد: با حذف بازارهای دلالی منابع به سمت تولید واقعی حرکت کرده و در نتیجه آن اتفاقات مثبت برای اقتصاد رخ خواهد داد.

منبع: ایبنا

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر